Wszystkie chińskie marki samochodów w Polsce. Bez znajomości tych nazw dasz plamę w towarzystwie
Chińskie marki samochodów w Polsce zaczynają pojawiać się w coraz większych ilościach. Które z nich warto znać, bo kto wie - może to właśnie z taką plakietką na masce kupimy nasz kolejny samochód? O te.
![Wszystkie chińskie marki samochodów w Polsce. Bez znajomości tych nazw dasz plamę w towarzystwie](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/02/Zrzut-ekranu-2024-02-19-o-17.17.12-1180x645.png)
Uwaga, wbrew pozorom jest tego całkiem sporo. A lista ta pod koniec tego roku albo w przyszłym może być jeszcze dużo, dużo dłuższa.
Oraz nie, nie będzie Volvo. Dostawczaki i mikrosamochody możemy też na razie odpuścić.
Chińskie marki samochodów w Polsce:
Przy czym ich kolejność nie będzie do końca alfabetyczna - raczej posortowałem je według faktycznej dostępności i powagi wejścia na nasz rynek. Ok, tak mniej więcej posortowałem.
MG
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/01/mg4-wybrane-16.jpg)
Można już kupić i nawet da się zauważyć "tak o" pierwsze egzemplarze na drogach. W ofercie aktualnie są trzy samochody - spalinowy crossover MG ZS, trochę większy SUV w postaci również spalinowego MG HS, a także elektryczny, kompaktowy hatchback, czyli MG4.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/01/MG-HS-test-4.jpg)
Czym kusi MG? Przede wszystkim zaskakująco niskimi jak na obecne czasy cenami. ZS zaczyna się od mniej niż 80 000 zł, co - biorąc pod uwagę wyposażenie - trzeba uznawać za okazję.
![baic](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/12/baic-beijing-00015.jpg)
Kolejne wejście "na poważnie" - na razie oferowane są dwa modele, niedługo do oferty dołączy trzeci. Żeby nie było nudno, zarówno Beijing 3, jak i modele 5 i 7 są SUV-ami/crossoverami, przy czym o ile 3 wygląda - powiedzmy - atrakcyjnie cenowo, o tyle od 5 i 7 trochę już wizualnie czuć pieniądz.
Ceny? Beijing 3 zaczyna się, podobnie jak MG ZS, od zaskakująco niskich 78 900 zł. Dużo atrakcyjniejsza z zewnątrz "Piątka" to już 127 900 zł, natomiast na ceny 7 trzeba jeszcze poczekać.
Ach, przy okazji - żadne z tych aut nie jest elektryczne.
Maxus
![nowe chińskie samochody](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/06/maxus-euniq.jpg)
Aż 9 modeli samochodów, ale jako tako osobowych mamy 3 - reszta to albo pick upy, albo różne warianty samochodów dostawczych, które w tym zestawieniu interesują nas odrobinę mniej.
Najbardziej osobowy z tych wszystkich modeli jest Euniq6 SUV, czyli... tak, SUV, do tego elektryczny. Kosztuje 179 000 zł (nie licząc dotacji) i dostępny jest w jednej wersji - z akumulatorem 70 kWh i właściwie pełny wyposażeniem, tj. m.in. tempomatem adaptacyjnym, panoramicznym dachem czy elektryczną pokrywą bagażnika.
Oprócz tego do wyboru jest jeszcze 6-miejscowe MPI w postaci Euniq5 (199 000 zł, również elektryczne) oraz 7-miejscowe MPW, czyli MIFA9, wycenione na odważne 356 577 zł.
Seres
![Seres 3 test](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/10/Seres-prezentacja-202111.jpg)
Póki co w ofercie jest jeden model, czyli Seres 3, a więc kompaktowy (4,39 m) crossover z napędem elektrycznym. Cena? 187 500 zł, jeśli nie brać pod uwagę rządowych dopłat. W zamian za to dostaniemy m.in. pakiet akumulatorów o pojemności 53 kWh, zasięg do 330 km i silnik o mocy 162 KM, zapewniający sprint do setki w 8,9 s.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/02/hongqi-grey-and-black-top-front-right-page-image-2-1.jpeg)
Jeden model, ale z grubej rury, bo elektrycznego E-HS9 raczej nie da się przegapić na ulicy, szczególnie biorąc pod uwagę, że ma ponad 5,2 m długości i ponad 2 m szerokości. Poza tym ma być też wyposażony "pod korek", wliczając w to nawet system miękkiego domykania drzwi, cały pakiet systemów bezpieczeństwa i równie monstrualny co on sam akumulator o pojemności do 99 kWh.
Polski cennik zaczyna się od 345 000 zł za wersję Business i kończy na 445 900 zł za odmianę President, więc mamy tutaj rozstrzał cenowy od okolic Mercedesa GLE, aż po prawie GLS-a.
Omoda
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/12/omoda-5-41.jpg)
Nie da się jeszcze wprawdzie zamówić modelu 5, ale już mniej więcej wiemy, czego się spodziewać. Przede wszystkim dobrej ceny - spalinowy wariant, oferujący prawie 200 KM, ma kosztować nieco ponad 110 000 zł za wersję podstawową i mniej niż 130 000 zł za "pełny wypas".
Jak więc widać - chińskie marki wcale niekoniecznie muszą oznaczać zalew samochodów elektrycznych (ale elektryczne też będą, spokojnie).
Voyah
![samochody dongfeng](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/02/Voyah-Lantu-Free-7-1.jpg)
Dwa modele, oba raczej z kategorii tych droższych. Pierwszy z nich to duży (4,9 m) i potwornie mocny SUV, którego nazwa to wprawdzie "Free", ale tak naprawdę będzie kosztować od 329 000 zł. Drugi to natomiast Dream(er?), który jest modelem wybitnie chińskim, czyli monstrualnym MPV z luksusowymi fotelami, przewidzianym raczej do wożenia kogoś ważnego z tyłu, niż do bycia kierowanym przez kogoś ważnego.
![voyah dreamer](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/11/voyah-dreamer-4.jpg)
Jedno i drugie auto oferuje napęd elektryczny, przy czym Free występuje też w wersji z range extenderem, chociaż trudno póki co stwierdzić, czy taka wersja oferowana będzie w Polsce.
![skywell et5 w polsce](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/04/skywell-et5-w-polsce3.jpeg)
Jeden pojazd, czyli spory (4,7 m) elektryczny SUV z zasięgiem do 520 km (akumulator 72 kWh) i mocą do 204 KM. Cennik startuje od 208 990 zł brutto za wersję Comfort i 229 990 zł za odmianę Luxury, do której można jeszcze dokupić za kilka tysięcy skórzaną tapicerkę w kolorze szarym lub brązowym (czarna bez dopłaty) oraz system kamer 360 stopni.
Poza tym jeden i drugi wariant jest mocno doposażony, choć w tym tańszym nie znajdziemy chociażby tak niezbędnych dodatków jak 129 kolorów oświetlenia dopasowujących się do muzyki.
Nio
![chińscy producenci samochodów elektrycznych cła unia europejska](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/05/nio-et7-00009.jpg)
Póki co samochody są sprowadzane przez prywatnego importera. Cena za model ET7 wynosi 279 000 zł, ale w tej cenie nie zawarto... kosztu akumulatora. Za 75 kWh trzeba dopłacić 56 000 zł, natomiast za 100 kWh - 98 000 zł, przy czym można wybrać opcję abonamentową. Więcej o Nio ET7 można przeczytać tutaj.
LEVC
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2021/11/LEVC-cargo-ecity-test-20212.jpg)
Londyńskie taksówki i wyglądające jak londyńskie taksówki elektryczne samochody dostawcze. Daję jako ciekawostka, bo prawdopodobnie nikt nie zastanawiał się, czy kupić np. Kię Niro, czy może jednak TX Shuttle.
Więcej o LEVC można przeczytać tutaj.
Dużo. A nie mówiłem?