REKLAMA

Ta firma nazywa się jak gwiazdor, za którym szaleje twoja córka. Ty oszalejesz na punkcie ich Calibry

Spokojnie, Justin Bieber nie miał z tym nic wspólnego. Chodzi o firmę z zachodnich Niemiec, wykonującą konwersje nadwozi zwykłych na wersje kabrio. I w przeciwieństwie do kanadyjskiego piosenkarza, jej wyroby są interesujące: np. Opel Calibra kabrio lub VW Scirocco kabrio

Porsche 924 Bieber
REKLAMA

Zawsze mieli jakiś pociąg do samochodów z dachem

REKLAMA

Firma Buggy-Center Bieber KG początkowo miała swoją siedzibę w mieście Wuppertal w Nadrenii Północnej-Westfalii. Produkcja własnych samochodów rozpoczęła się około 1970 r. - sprzedawane przez nią pojazdy nosiły nazwę Bieber.

Początkowo w ofercie były samochody typu buggy. Pierwszym model nosił nazwę Dingo, a później dołączyły Maplex, Optimist i Speedster. Oprócz modeli plażowych, z czasem pojawił się też Condor - otwarty pojazd inspirowany stylistyką lat trzydziestych XX wieku. Wszystkie modele Biebera bazowały na podwoziu poczciwego Volkswagena Garbusa, które w niektórych modelach zostało skrócone. Napędzane były znanym z żuczka czterocylindrowym silnikiem bokserem chłodzonym powietrzem.

Więcej historii o konwersjach nadwozi znajdziesz tutaj:

Jednak głównym obszarem działalności były kabriolety

Mówimy jednak o latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych, gdzie Garbus był już samochodem mocno przestarzałym, a przede wszystkim jego produkcja w Niemczech zakończyła się w 1978 r. - trzeba było szukać innych obszarów działalności. Dlatego w tym czasie Bieber rozpoczął równolegle tworzenie konwersji pojazdów zamkniętych na kabriolety. Po porzuceniu produkcji modeli typu Buggy, w 1990 r. firma zmieniła nazwę na Bieber Cabriolet GmbH, natomiast od połowy 1991 r. siedziba firmy mieściła się w miejscowości Borken w Nadrenii Północnej - Westalii.

Wśród modeli pojazdów przerobionych na kabriolety znalazły się głównie samochody niemieckie. W ofercie modeli Volkswagena znajdziemy Garbusa, po którym później doszły Golf II, Scirocco i Polo. Fani Opla mogli wybrać Kadetta D lub Calibrę, zaś miłośnicy Porsche mogli wybrać modele najtańszej, przednionapędowej linii - 924 i jego następcę 944. Jedynym samochodem o którym wiadomo, że był przerabiany przez Biebera, a pochodził od marki spoza kraju Goethego był Ford Fiesta.

Najciekawsze modele kabrio

Przykładowy model możecie zobaczyć poniżej. Jest to Volkswagen Golf II przerobiony przez Biebera - świetna alternatywa dla ludzi, którzy w latach osiemdziesiątych marzyli o Golfie Cabrio, ale nie odpowiadała im stylistyka pierwszej generacji niemieckiego kompaktu.

Ciekawym modelem jest także Opel Calibra - choć Opel przy tworzeniu tej bardziej agresywnej odmiany Vectry A wykonał prototyp jej wersji bez dachu, to nigdy nie weszła ona de seryjnej produkcji. Marzenie o takim samochodzie mógł spełnić tylko Bieber.

Innym produktem Biebera jest to Porsche 924. Jednak w przeciwieństwie do Volkswagena, tylna część jego nadwozia została zmodyfikowana w znacznym stopniu. I czy wygląda to ładnie? Pozwolę sobie wstrzymać się od odpowiedzi.

Porsche 924 Bieber
fot. AutomotiveAuctions.nl
Porsche 924 Bieber
fot. AutomotiveAuctions.nl

Oprócz samochodów bez dachu, od 1995 r. powstawała też seria kilku modeli z nadwoziem sedan przebudowanych na nadwozie kombi. Zestawy do konwersji kombi zwane Vario-Top były oferowane w latach 1995 - 1997 i pasowały do m.in. ​​Seata Toledo i Volvo 440. Cena za zestaw wynosiła 4- 4,5 tys. marek, zależnie od samochodu.

REKLAMA

Pod koniec XX. wieku finanse Biebera szorowały już po dnie

Ostatnie wpisy o przedsiębiorstwie można znaleźć w katalogach motoryzacyjnych na rok modelowy 1999. Oprócz niskiej popularności jej wyrobów, przyczyną jej upadku było coraz częstsze tworzenie fabrycznych wersji kabrio przez producentów. Taki typ działalności przestawał mieć jakikolwiek sens, zupełnie jak muzyka kanadyjskiego gwiazdora.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA