REKLAMA

17 lat chyba jednak wystarczy. Fiat 500 daje pierwszy krok schodząc ze sceny

Fiat stwierdził, że model 500, produkowany nieprzerwanie od 2007 r. ma już chyba dość i wycofał go z oferty w Wielkiej Brytanii. Duchowy następca legendarnego Cinquino - Nuova 500 z lat 1957 - 1975, choć wciąż lubiany, musi w końcu pożegnać się z rynkiem.

17 lat chyba jednak wystarczy.  Fiat 500 daje pierwszy krok schodząc ze sceny
REKLAMA

Po 17 latach rynkowej obecności w Wielkiej Brytanii Fiat 500 z silnikiem benzynowym został wycofany ze sprzedaży. Mimo, że jego popularność na Wyspach Brytyjskich wcale nie słabła, to Włosi stwierdzili, że może jednak już wystarczy i czas żeby leciwy model już zszedł ze sceny. Podobny los spotkał jego usportowione wersje - Abartha 595 i Abartha 695.

REKLAMA

Zastąpi go Ibrida

Rzecznik prasowy Fiata w Wielkiej Brytanii w wywiadzie z magazynem Autocar potwierdził, że zamówienia na model 500 Hybrid zostały zamknięte. Jednakże dilerzy mają wystarczająco dużo zapasów, aby wciąż zainteresowani schodzącym modelem mieli jeszcze szansę na jego zakup.

W sprzedaży pozostanie za to elektryczny Fiat 500e, wprowadzony na tamtejszy rynek w 2020 r. i będący przedstawicielem nowej generacji fiatowskich maluchów. Zaś jako następcę dla spalinowej „pięćsetki” Fiat przygotowuje do wprowadzenia na rynek w przyszłym roku nowy model. To miękka hybryda o nazwie 500 Ibrida.

Fiat 500e

W rozmowie z magazynem Autocar, dyrektor generalny Fiata Olivier François powiedział, że 500 Ibrida powstał z powodu słabej sprzedaży w pełni elektrycznego 500e. Jest to elektryczny 500e z dołożonym jednolitrowym silnikiem benzynowym, który zostanie wprowadzony na rynek na początku przyszłego roku. François dodaje, że 500 Ibrida ma pomóc napędzić elektryfikację Fiata, zwiększając ogólną sprzedaż linii modelu 500 oraz zmniejszyć koszty przejścia na napęd wyłącznie elektryczny.

W przeciwieństwie do modelu 500 Hybrid z poprzedniej generacji, model 500 Ibrida nie będzie produkowany u nas w Tychach. Produkcja zostanie przeniesiona do fiatowskiego matecznika - zakładu Mirafiori w Turynie. Będzie zjeżdżać z tej samej linii co 500e. François pochwalił to jako zobowiązanie wobec włoskiego przemysłu samochodowego, nazywając Włochy „siłą napędową i przyszłością”.

Więcej o Fiatach przeczytasz tutaj:

Nie żegnamy się tylko z 500

Równolegle Fiat wycofuje ze swojej oferty na rynku brytyjskim również spokrewnioną z „pięćsetką” Pandę. Panda była oferowana od 2012 r. - czyli krócej o 5 lat niż 500, lecz jak na standardy współczesnej motoryzacji to też długo. Model ten ustąpi miejsca nowej Grande Pandzie - małemu crossoverowi o napędzie hybrydowym i elektrycznym.

Fiat Grande Panda

Dopóki na rynku nie pojawią się modele 500 Ibrida i Grande Panda, ofertę Fiata w Zjednoczonym Królestwie będą tworzyć jedynie dwa modele - 500e oraz 600. Ten drugi będzie też jedynym modelem włoskiego producenta z silnikiem spalinowym.

REKLAMA

500 i Panda były dwoma najstarszymi samochodami na rynku brytyjskim, które można było nadal zakupić w salonie jako nowe. Po ich wycofaniu tytuł najstarszych teraz dzierży już większa liczba modeli, z których każdy miał swoją premierę w 2015 r.

W Polsce natomiast, 500 i Panda będą dostępne jeszcze przez co najmniej parę miesięcy. Podobnie jak u wyspiarzy, są to najdłużej oferowane samochody na rynku. Jest to już jednak łabędzi śpiew najmniejszego modelu Fiata. Pierwsza generacja zmartwychwstałej 500 powoli kończy swój żywot po wyprodukowaniu ponad 3 mln egzemplarzy w 17 lat. Był w produkcji rok krócej niż model z 1957 r.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA