Goodyear UltraGrip Performance 3 - opona, która wyznacza nowy standard zimowych osiągów

Lokowanie produktu: Goodyear

Dobór odpowiednich opon zimowych to jedno z kluczowych wyzwań, przed jakimi stają kierowcy wraz z nadejściem chłodniejszych miesięcy. Aby zapewnić bezpieczeństwo i komfort jazdy, nie wystarczy kierować się reklamą czy obietnicami producentów – liczą się fakty, wyniki testów i technologie potwierdzone w praktyce. Jednym z modeli, który nie tylko spełnia te wymagania, ale ponownie potwierdził swoją przewagę, jest Goodyear UltraGrip Performance 3 – zwycięzca tegorocznego testu opon zimowych ADAC, już po raz drugi z rzędu.

Goodyear UltraGrip Performance 3 – opona, która wyznacza nowy standard zimowych osiągów

Wybór opony zimowej nigdy nie był tak łatwy 

W sytuacjach, gdy o bezpieczeństwie każdego hamowania czy zakrętu decydują ułamki sekund, warto zaufać niezależnym testom, nowoczesnym technologiom oraz doświadczeniu producenta takiego jak Goodyear – firmy z ponad 126-letnim dorobkiem w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań oponiarskich. Marka konsekwentnie inwestuje w badania i rozwój. Posiada dwa centra innowacji: w Akron (USA) i Colmar-Berg (Luksemburg). Oba należą do najnowocześniejszych w branży. To tam powstają rozwiązania, które wyznaczają nowe standardy przyczepności i bezpieczeństwa. Dodatkowo każdy nowy model Goodyear przechodzi dwuletni cykl badań obejmujący setki prób laboratoryjnych i drogowych. Efektem jest dopracowany produkt. 

Opony zimowe nie mają dziś łatwo. Samochody stają się większe i mocniejsze, coraz częściej korzystamy z SUV-ów i samochodów elektrycznych. Ich masa i moc przynoszą nowe wymagania w zakresie osiągów i wydajności. Do tego zimy coraz rzadziej przypominają te sprzed lat. Dlatego kierowcy coraz częściej szukają  opon, które sprawdzą się w każdych warunkach – od śniegu i błota po mokry asfalt. Innymi słowy muszą być uniwersalne, zapewniając optymalną przyczepność w niskich temperaturach, stabilność prowadzenia w każdych warunkach, krótką drogę hamowania, a przy tym będą trwałe oraz efektywne energetycznie, co jest ważne zwłaszcza w przypadku aut elektrycznych. Czy stworzenie takiej opony jest możliwe? Wprowadzając na rynek model UltraGrip Performance 3, Goodyear udowodnił, że tak, a jego skuteczność potwierdzają liczne sukcesy w niezależnych testach.

Zwycięzca testów i ulubieniec kierowców

Opony Goodyear UltraGrip Performance 3 ponownie zwyciężyły w prestiżowym teście opon. Zwycięstwo drugi rok z rzędu to solidna rekomendacja.

Opona Goodyear UltraGrip Performance 3 została uznana przez ADAC za najlepszą spośród 31 testowanych modeli w rozmiarze 225/40 R18 [1]. W tym zestawieniu produkt Goodyeara zdobył najwyższe noty za bezpieczeństwo jazdy i profil ekologiczny, osiągając najlepszy przebieg aż 76,5 tys. kilometrów – o 10 proc. wyższy od następnego konkurenta – i najniższy współczynnik ścieralności. Opona UltraGrip Performance 3 nie miała sobie równych również w próbie hamowana na mokrej nawierzchni, zatrzymując się z prędkości 80 km/h na dystansie zaledwie 31,7 m. Dla porównania, najsłabsza opona w zestawieniu potrzebowała aż 47,1 m, aby się zatrzymać. Dodatkowym atutem opony Goodyear, potwierdzonym w badaniu ADAC, jest wysoka oszczędność paliwowa – zużycie paliwa na poziomie 5,8 l na 100 km. Te wyniki jasno pokazują, że technologia może realnie przekładać się na bezpieczeństwo, oszczędność i trwałość. 

Tegoroczne wyniki w zestawieniu ADAC nie są przypadkiem. Goodyear już od lat prowadzi intensywne testy w ekstremalnych warunkach – od arktycznych mrozów po mokre alpejskie drogi.

A to przecież nie jedyne sukcesy tej opony. Od swojego debiutu w 2023 roku UltraGrip Performance 3 zdążyła odnieść aż cztery zwycięstwa w europejskich testach opon zimowych i zdobyła łącznie 11 miejsc na podium, zdobywając najwyższe oceny w zakresie bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska. Wyróżnienia od niezależnych organizacji, takich jak ADAC czy TUV SÜD, potwierdzają jej wysoką klasę w każdej kategorii – od hamowania po komfort akustyczny.

Porównując opony Goodyear UltraGrip Performance 3 z czterema konkurencyjnymi oponami klasy premium, TUV SÜD stwierdził, że UltraGrip Performance 3 radzi sobie najlepiej w zakresie prowadzenia na śniegu oraz hamowania na mokrej i suchej nawierzchni [2].

Technologia, która wyprzedza zimę

Producentom opon zimowych nie jest łatwo stworzyć opony, które zapewniają najlepsze osiągi w każdych warunkach. Po wynikach testów widać, komu udaje się to osiągać w powtarzalny sposób. 

W konstrukcji opony Goodyear UltraGrip Performance 3 zastosowano zestaw innowacyjnych technologii, które razem tworzą oponę kompletną:

  • Snow Protect – zwiększona gęstość lameli tworzy setki krawędzi chwytających śnieg, zapewniając znakomitą trakcję i kontrolę w zimowych warunkach. Dodatkowe „śnieżne pazury” i dłuższe rowki barkowe poprawiają prowadzenie na miękkim i głębokim śniegu.
  • Wet Grip+ – zoptymalizowany kształt stopki rozprasza wodę na boki, co redukuje ryzyko aquaplaningu i zapewnia krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni.
  • Lamele 3D w części barkowej – zwiększają sztywność opony, poprawiając stabilność i precyzję prowadzenia na suchej drodze.

Konstrukcja opony została zaprojektowana z myślą o współczesnych samochodach – zarówno SUV-ach, jak i autach elektrycznych. Zmniejszona masa (nawet o 10%) i niższe opory toczenia (o 3%) przekładają się na większą efektywność energetyczną i mniejsze zużycie energii. Aerodynamiczny kształt ściany bocznej redukuje turbulencje, a nowy wzór bieżnika ogranicza hałas wewnątrz kabiny nawet o 36%.

Więcej rozmiarów, więcej możliwości

Rok 2025 to kolejny krok milowy dla linii UltraGrip Performance 3. Goodyear ogłosił rozszerzenie tej gamy o 68 nowych rozmiarów, co daje łącznie aż 269 wariantów – to największa zimowa linia w historii marki. Opony są dostępne w rozmiarach od 14 do 22 cali, przy czym aż 84% stanowią modele 19-calowe i większe, idealne dla SUV-ów i samochodów elektrycznych. Wśród pojazdów, do których pasuje nowa opona, znajdują się zarówno sportowe limuzyny, jak i kompaktowe miejskie elektryki – od BMW i4 M50 i Tesli Model S Plaid po Toyotę Aygo X i Volvo C40. Taka wszechstronność sprawia, że kierowcy niezależnie od typu samochodu mogą liczyć na ten sam poziom bezpieczeństwa i komfortu.

W świecie motoryzacji nie ma miejsca na kompromisy, gdy chodzi o bezpieczeństwo. Goodyear od lat przypomina, że dobra opona to nie tylko bieżnik, ale cały system technologii, testów i doświadczenia. UltraGrip Performance 3 została zaprojektowana tak, by zapewnić maksymalną kontrolę nawet w najtrudniejszych zimowych warunkach.

[1] Test opon zimowych ADAC 2025. Przetestowano 31 opon w rozmiarze 225/40 R18, samochód testowy Golf VW 8, wrzesień 2025 r.

[2] W porównaniu z kolejnym testowanym konkurentem. Nową oponę Goodyeara porównano z czterema najnowszymi konstrukcjami głównych konkurentów w segmencie opon zimowych o wysokich osiągach (Bridgestone BlizzakLM005, Pirelli Cinturato Winter 2, Continental WinterContactTS 870, Michelin Alpin 6). Testowana przez TÜV SÜD Product Service GmbH w okresie grudzień 2021 - luty 2022 na zlecenie Goodyear. Testowany rozmiar opony: 205/55 R16. Samochód testowy: VW Golf VIII, Miejsce testu: Goodyear Arctic Center Saariselkä. Ośrodek Goodyeara w Mireval. Numer raportu: 713234277-BM. Pełna treść raportu z testów znajduje się na stronie https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports.html.

Lokowanie produktu: Goodyear
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-28T07:46:35+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T15:48:11+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T15:11:53+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T13:47:50+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T12:50:49+01:00
Aktualizacja: 2025-10-25T19:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-25T15:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-25T11:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-25T10:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-24T20:45:46+02:00
Aktualizacja: 2025-10-24T20:00:11+02:00
Aktualizacja: 2025-10-24T18:04:54+02:00
Aktualizacja: 2025-10-24T17:19:35+02:00
Aktualizacja: 2025-10-24T15:31:34+02:00
Aktualizacja: 2025-10-23T18:46:54+02:00