Nowy Peugeot 508 SW wyceniony. Najtańsza wersja za prawie 130 000 zł
Jedno z ładniejszych kombi segmentu D? Bez wątpienia. Ale i przy okazji jedno z droższych, przynajmniej jeśli chodzi o wersje bazowe. Oto kompletny polski cennik nowego Peugeot 508 SW.
Nie ma co przy tym liczyć na to, że uda nam się kupić nowe 508 SW w okolicach 100 tys. zł (chyba że netto). Najtańsza odmiana, z najsłabszym silnikiem wysokoprężnym i manualną skrzynią biegów kosztuje 129 400 zł. Najdroższa - sporo ponad 200 tys. zł.
Nowy Peugeot 508 SW - ceny od 129 400 zł
W najuboższej odmianie Active ceny 508 SW prezentują się następująco:
- BlueHDI 130 KM, skrzynia manualna - 129 400 zł
- BlueHDI 130 KM, przekładnia automatyczna - 137 900 zł
- PureTech 180 KM, przekładnia automatyczna - 138 800 zł
- BlueHDI 160 KM, przekładnia automatyczna - 145 900 zł
W tej wersji wyposażenia dostajemy m.in. 8-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego, MP3, Bluetooth, USB, czujniki parkowania z tyłu i pakiet Safety.
W przypadku odmiany Allure zapłacimy:
- BlueHDI 130 KM, skrzynia manualna - 138 400 zł
- BlueHDI 130 KM, przekładnia automatyczna - 146 900 zł
- PureTech 180 KM, przekładnia automatyczna - 147 800 zł
- BlueHDI 160 KM, przekładnia automatyczna - 154 900 zł
- BlueHDI 180 KM, przekładnia automatyczna - 159 900 zł
W zamian za dopłatę dostaniemy dodatkowo czujniki parkowania z przodu i z tyłu, 10-calowy ekran systemu multimedialnego, nawigację i 17-calowe felgi.
GT Line oznacza kolejne dopłaty:
- BlueHDI 130 KM, skrzynia manualna - 149 400 zł
- BlueHDI 130 KM, przekładnia automatyczna - 157 900 zł
- PureTech 180 KM, przekładnia automatyczna - 158 800 zł
- BlueHDI 160 KM, przekładnia automatyczna - 165 900 zł
- BlueHDI 180 KM, przekładnia automatyczna - 170 900 zł
Na tym poziomie otrzymamy m.in. pakiet manualny AGR dla foteli przednich, pakiet Safety Plus i reflektory przednie Full LED.
I poziom GT:
- PureTech 225 KM, przekładnia automatyczna - 184 800 zł
- BlueHDI 180 KM, przekładnia automatyczna - 187 900 zł
Za te pieniądze do wyposażenia standardowego dołącza adaptacyjne zawieszenie, podgrzewanie foteli, pakiet City 1 i system Hi-Fi Focal Premium.
Dodatkowo, jak podaje Samar, dostępna będzie odmiana First Edition, z kompletnym wyposażeniem, wyceniona na:
- PureTech 225 KM, przekładnia automatyczna - 212 900 zł
- BlueHDI 180 KM, przekładnia automatyczna - 216 900 zł
Przy okazji warto wiedzieć, że 130-konny diesel to 1.5, mocniejsze mają pojemność 2 litrów, a benzynowy silnik Puretech to 1.6 z turbodoładowaniem – i żadnej większej jednostki benzynowej nie ma.
A co na to konkurencja?
Jeśli szukamy jak najtańszego samochodu segmentu D, to Peugeot raczej nie spełni naszych kryteriów. Owszem, jest przyzwoicie wyposażony, a bogatsze wersje naprawdę kuszą, ale 129 400 zł brutto to sporo, jeśli chodzi o próg wejścia.
Popularna Skoda Superb Combi kosztuje bowiem na start 99 000 zł. Passat Variant - 108 900 zł. Renault liczy za Talismana Grandtour minimum 103 900 zł, a Mazda za 6-tkę - 101 900 zł. Od podobnego poziomu startuje Mondeo (103 730 zł), a Insignię wyceniono na 106 450 zł.
Ponad 129 tys. zł to cena dryfująca już w kierunku bazowego Mercedesa klasy C kombi (142 800 zł), choć podobnie było już z 508-ką w standardowej wersji. Trudno więc było się spodziewać, że bardziej praktyczne SW okaże się nagle szokująco tanie.
A czy warto? Na to pytanie próbowaliśmy już odpowiedzieć dwukrotnie.