REKLAMA

Nikomu niepotrzebny tuning wciąż żywy. Brabus przerobił nowego Smarta

Po raz pierwszy od sinizacji Smarta nadworny tuner Mercedesa - Brabus - podjął się tuningu jednego z modeli marki. Zaczął oczywiście od modelu oznaczonego numerem 1. Tak, obniżanie SUV-ów ma sens.

Smart #1 Brabus
REKLAMA

Wielki powrót do (już nie) małych samochodów

Brabus, czyli tuner tworzący najbardziej wyczynowe wersje samochodów (głównie dla marki Mercedes-Benz) ma też rozdział w swojej historii, w którym do granic możliwości przerabiał samochody marki Smart - zarówno głównej linii modelowej Fortwo, jak mniej popularnych modeli Roadster i Forfour. Po małej przerwie charakterystyczne logo z rzucającą się w oczy literą „B” wróci na maskę samochodów Smart.

REKLAMA

Elektryczny crossover o bardzo internetowej nazwie #1 to pierwszy model Smarta po rebrandingu marki i przeniesienia jej siedziby do Chin. Jest on tam produkowany od 2022 r. i właśnie trafił w ręce inżynierów Brabusa. Słynny tuner dał mu kilka poprawek zarówno na zewnątrz, jak i od strony technicznej.

Smart #1 Brabus

Smart #1 dostał nowy przedni spoiler z dwoma skrzydełkami, progi oraz tylny spojler i tylny zderzak. Brabus twierdzi, że te elementy służą zmniejszeniu siły nośnej przedniej osi przy dużych prędkościach i poprawieniu równowagi aerodynamicznej, więc to coś więcej niż tylko odrobina szpanu.

Smart #1 Brabus

Smart dostał Brabusa także kilka smaczków we wnętrzu. Znajdziemy w nim listwy progowe z podświetlanym logo tunera, zestaw aluminiowych pedałów, specjalne dywaniki na podłodze i w bagażniku z czerwonym haftem i emblematem Brabusa, a także lamówki i ozdobne szwy, które mają jeszcze bardziej podkreślić sportowy charakter samochodu.

Smart #1 Brabus

Więcej sportowych elektryków znajdziesz tutaj:

Osiągi też są fajniejsze

Oczywiście ulepszeń pod kątem osiągów również nie mogło zabraknąć. Smart #1 Brabus jest napędzany przez dwa silniki elektryczne - po jednym na każdą oś, które zapewniają łączną moc 422 KM i moment obrotowy 542 Nm. Oznacza to wzrost mocy o 148 KM i momentu obrotowego o 200 Nm w porównaniu z wersją Premium. Brabus twierdzi, że jego konstrukcja osiąga prędkość maksymalną 180 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s. Oprócz tego, Brabus obniżył zawieszenie crossovera o 35 mm.

Brabus jeździ na 19-calowych obręczach kół ze stopów lekkich Monoblock Z z homologacją opon EC. Jeżeli jednak rozmiar ma dla ciebie znaczenie, możesz zamówić większe, 21-calowe felgi aluminiowe Platinum Edition z dziesięcioma szprychami i zaawansowaną obróbką CNC.

REKLAMA

Brabus jeszcze nie pochwalił się ceną #1. Wiadomo za to, że nie będzie to ostatni model Smarta przerobiony przez tunera z zachodnich Niemiec, gdyż - jeśli wierzyć deklaracjom Smarta - modele #3 i nowy #5 również doczekają się swoich wyczynowych odmian.

Smart #1 Brabus
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-29T14:26:08+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T12:54:49+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T12:04:02+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T11:35:59+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T11:10:19+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T10:53:38+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T09:04:40+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T18:18:49+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T07:46:35+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T15:48:11+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T15:11:53+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T13:47:50+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T12:50:49+01:00
Aktualizacja: 2025-10-25T19:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-25T15:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-25T11:00:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA