Nikomu niepotrzebny tuning wciąż żywy. Brabus przerobił nowego Smarta
Po raz pierwszy od sinizacji Smarta nadworny tuner Mercedesa - Brabus - podjął się tuningu jednego z modeli marki. Zaczął oczywiście od modelu oznaczonego numerem 1. Tak, obniżanie SUV-ów ma sens.
Wielki powrót do (już nie) małych samochodów
Brabus, czyli tuner tworzący najbardziej wyczynowe wersje samochodów (głównie dla marki Mercedes-Benz) ma też rozdział w swojej historii, w którym do granic możliwości przerabiał samochody marki Smart - zarówno głównej linii modelowej Fortwo, jak mniej popularnych modeli Roadster i Forfour. Po małej przerwie charakterystyczne logo z rzucającą się w oczy literą „B” wróci na maskę samochodów Smart.
Elektryczny crossover o bardzo internetowej nazwie #1 to pierwszy model Smarta po rebrandingu marki i przeniesienia jej siedziby do Chin. Jest on tam produkowany od 2022 r. i właśnie trafił w ręce inżynierów Brabusa. Słynny tuner dał mu kilka poprawek zarówno na zewnątrz, jak i od strony technicznej.
Smart #1 dostał nowy przedni spoiler z dwoma skrzydełkami, progi oraz tylny spojler i tylny zderzak. Brabus twierdzi, że te elementy służą zmniejszeniu siły nośnej przedniej osi przy dużych prędkościach i poprawieniu równowagi aerodynamicznej, więc to coś więcej niż tylko odrobina szpanu.
Smart dostał Brabusa także kilka smaczków we wnętrzu. Znajdziemy w nim listwy progowe z podświetlanym logo tunera, zestaw aluminiowych pedałów, specjalne dywaniki na podłodze i w bagażniku z czerwonym haftem i emblematem Brabusa, a także lamówki i ozdobne szwy, które mają jeszcze bardziej podkreślić sportowy charakter samochodu.
Więcej sportowych elektryków znajdziesz tutaj:
Osiągi też są fajniejsze
Oczywiście ulepszeń pod kątem osiągów również nie mogło zabraknąć. Smart #1 Brabus jest napędzany przez dwa silniki elektryczne - po jednym na każdą oś, które zapewniają łączną moc 422 KM i moment obrotowy 542 Nm. Oznacza to wzrost mocy o 148 KM i momentu obrotowego o 200 Nm w porównaniu z wersją Premium. Brabus twierdzi, że jego konstrukcja osiąga prędkość maksymalną 180 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s. Oprócz tego, Brabus obniżył zawieszenie crossovera o 35 mm.
Brabus jeździ na 19-calowych obręczach kół ze stopów lekkich Monoblock Z z homologacją opon EC. Jeżeli jednak rozmiar ma dla ciebie znaczenie, możesz zamówić większe, 21-calowe felgi aluminiowe Platinum Edition z dziesięcioma szprychami i zaawansowaną obróbką CNC.
Brabus jeszcze nie pochwalił się ceną #1. Wiadomo za to, że nie będzie to ostatni model Smarta przerobiony przez tunera z zachodnich Niemiec, gdyż - jeśli wierzyć deklaracjom Smarta - modele #3 i nowy #5 również doczekają się swoich wyczynowych odmian.