REKLAMA

Najmocniejsze Audi w historii mogłoby być jeszcze mocniejsze, ale porządek musi być

Wcześniej w bieżącym roku drobny lifting otrzymało Porsche Taycan. Teraz przyszedł czas na jego kuzyna z koncernu VAG - Audi E-Tron GT. Otrzyma on poprawki zapewniające większą moc, prędkość ładowania i zasięg.

Audi E-Tron GT
REKLAMA

Wersja performance to rekord życiowy Audi

REKLAMA

Dostępne będą trzy różne wersje: S E-Tron GT, RS E-Tron GT i sztandarowy RS E-Tron GT Performance.

Podstawowy S E-Tron GT otrzyma moc 671 KM, która pozwoli na sprint od zera do setki w 3,4 s. oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 244 km/h. W przypadku mocniejszego RS E-Trona GT dostajemy 845 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w 2,8 s. oraz maksymalną prędkość 250 km/h.

Na szczególną uwagę zasługuje najmocniejsza wersja - RS E-Tron GT Performance. Będzie to najpotężniejsze seryjny samochód producenta z Ingolstadt w historii, gdyż jego silnik elektryczny rozwija moc 912 KM. A także najszybciej przyspieszające Audi, gdyż sprint od zera do setki trwa zaledwie 2,5 s.

Audi E-Tron GT
Audi RS E-Tron GT Performance

Choć są to liczby budzące respekt, to i tak będzie to mniej, niż w przypadku rywala wewnątrz koncernu - Porsche Taycana Turbo GT o mocy 1019 KM i przyspieszeniu do setki w 2,3 s.

Audi E-Tron GT
Audi RS E-Tron GT Performance

Wszystkie trzy są wyposażone w konfigurację dwusilnikową z napędem na obie osie. Audi podaje, że nie planuje wersji jednosilnikowej z napędem na tylne koła.

Audi E-Tron GT
Audi RS E-Tron GT Performance

Więcej o Audi przeczytasz tutaj:

Moc mocą, ale praktyczność musi być

Oprócz poprawionych osiągów, elektryczny sedan otrzyma także ulepszony akumulator. Jego pojemność wzrosła z 84 kWh do 97 kWh, a masa spadła o 9 kg - choć nadal jest bardzo ciężki i waży 625 kg. Teraz obsługuje również większą moc ładowania - 320 kW w porównaniu do poprzednich 270 kW. Na stacji szybkiego ładowania baterie można naładować od 10 do 80 proc. w ciągu 18 min. Maksymalny zasięg wynosi 600 km.

Samochód otrzyma nowo opracowane zawieszenie pneumatyczne

Aktywna konfiguracja może zmienić prześwit samochodu od 55 do 77 milimetrów w ciągu kilku sekund, aby zmaksymalizować komfort podczas pokonywania nierówności. W przypadku RS E-Tron GT Performance zawieszenie otrzymuje dedykowany tryb dostosowany do użytku na torze. Zawieszenie posiada również funkcję komfortowego wsiadania, gdy samochód stoi. Kiedy kierowca aktywuje funkcje pochylenia w zakręcie, ruszania i komfortowego hamowania za pomocą Audi driveselect, zawieszenie kompensuje wahania i kołysanie, co zmniejsza przyspieszenie odczuwane przez pasażerów pojazdu.

Audi E-Tron GT
Audi RS E-Tron GT Performance
REKLAMA

E-Tron GT posiada także kilka designerskich smaczków w postaci nawiązań do przeszłości. Na przykład 21-calowe kute koła nawiązują do koncepcyjnego Audi Avus Quattro z 1991 roku. Wewnątrz cyfrowy zestaw wskaźników RS E-Tron GT Performance ma biały motyw nawiązujący do RS2 Avant z 1994 roku.

Audi na razie podało ceny tylko na swoim rodzimym rynek. Ceny nowego S E-Trona GT za Odrą zaczynają się od 126 tys. euro (548 tys. zł), zaś na RS E-Trona GT trzeba będzie przeznaczyć co najmniej 147 tys. euro (639 tys. zł). Najmocniejszy RS E-Tron GT Performance wyceniono na 160 tys. euro (696 tys. zł).

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA