REKLAMA
  1. Autoblog
  2. Wiadomości

Myślałeś, że Smarty to małe autka? Były, ale już nie będą

Kiedyś Smart pokazując CityCoupe zszokował świat tym, jak jest to przemyślany, mały samochodzik. Dzisiaj to po prostu jedna z marek chińskich samochodów elektrycznych.

16.06.2024
17:13
Smart #5
REKLAMA

Smart Concept #5 debiutował na Salonie Samochodowym w Pekinie w 2024 r. Minęło ledwie kilka tygodni, a już pojawiły się zdjęcia i dane techniczne wersji, która trafi na taśmę produkcyjną. Wg dostępnych informacji zostanie on największym modelem oferowanym przez chińsko-niemiecką markę.

REKLAMA

Więcej o chińskich elektrykach przeczytasz tutaj:

Seryjniak wygląda podobnie do prototypu

Według dokumentów złożonych w chińskim Ministerstwie Przemysłu i Technologii Informacyjnych produkcyjna wersja Smarta #5 ma długość 4705 mm, szerokość 1920 mm i wysokość 1705 mm. Rozstaw osi ma długość 2900 mm. Z tych danych wynika, że ​​jest o całe 265 mm dłuższy od modelu 3, który dotychczas był największym modelem w ofercie Smarta. Nowy model ma rywalizować z takimi autami jak BMW X3, Audi Q5 i Mercedes GLC, zbliżając się wymiarami nawet do Tesli Model Y.

Wersja produkcyjna ma zauważalnie mniejszy prześwit w porównaniu do samochodu koncepcyjnego - w związku z czym trzeba było porzucić opony terenowe na rzecz zwyczajnych, szosowych. Traci również takie elementy, jak bagażnik dachowy, tylne drzwi otwierane pod wiatr oraz osłony na błotnikach.

Smart #5

Zderzaki również są nieco inne, z powiększoną osłoną podwozia obejmującą dolny wlot z przodu. Oprócz konstrukcji felg aluminiowych również znajdziemy różnice w przednim i tylnym zderzaku, a także listwach bocznych.

Smart #5

Z drugiej strony wersja seryjna zachowuje swoją pudełkowatą sylwetkę. Fantazyjne reflektory i tylne światła LED zostały bez większych zmian przeniesione z prototypu, podobnie jak klamki drzwi i większość designu nadwozia.

Mocy będzie sporo

Elektryczny SUV będzie oferowany w czterech wersjach układu napędowego. Warianty z napędem na tył będą miały silniki o moc 335 KM lub 358 KM z pojedynczego, zamontowanego z tyłu silnika elektrycznego. W obu konfiguracjach energia będzie pobierana z akumulatora litowo-żelazowo-fosforanowego.

Warianty z napędem na wszystkie koła będą znacznie mocniejsze. Będą one łączyć montowany z przodu silnik elektryczny o mocy 221 KM z jednostkami montowanymi z tyłu o mocy 358 KM (dostępnym także w wersji tylnonapędowej) lub 416 KM. Łącznie napęd Smarta #5 4x4 w najmocniejszej wersji będzie dysponował mocą aż do 637 KM (najprawdopodobniej będzie ona sygnowana nazwą Brabus), co może zapewnić naprawdę imponujące osiągi. Energia do ich napędu będzie przechowywana w innych akumulatorach - niklowo-manganowo-kobaltowych.

Smart #5 Brabus
Smart #5 Brabus
REKLAMA

Smart, spółka joint venture Mercedes-Benz i Geely, potwierdziła, że ​​gotowy do produkcji #5 znajdzie się w niej w drugiej połowie 2024 r. Wysoce prawdopodobne jest, że poza Chinami model będzie oferowany także w Europie.

Wygląda na to, że czasy opierania się oferty Smarta o najmniejsze samochody miejskie minęły bezpowrotnie. Zamiast tego, dostaniemy kolejnego chińskiego, elektrycznego SUV-a, gdzie na rynku znajdziemy już kilka innych, często bardzo podobnych, a w kolejce czeka dwadzieścia kolejnych.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA