REKLAMA

Myślałeś, że Smarty to małe autka? Były, ale już nie będą

Kiedyś Smart pokazując CityCoupe zszokował świat tym, jak jest to przemyślany, mały samochodzik. Dzisiaj to po prostu jedna z marek chińskich samochodów elektrycznych.

Smart #5
REKLAMA

Smart Concept #5 debiutował na Salonie Samochodowym w Pekinie w 2024 r. Minęło ledwie kilka tygodni, a już pojawiły się zdjęcia i dane techniczne wersji, która trafi na taśmę produkcyjną. Wg dostępnych informacji zostanie on największym modelem oferowanym przez chińsko-niemiecką markę.

REKLAMA

Więcej o chińskich elektrykach przeczytasz tutaj:

Seryjniak wygląda podobnie do prototypu

Według dokumentów złożonych w chińskim Ministerstwie Przemysłu i Technologii Informacyjnych produkcyjna wersja Smarta #5 ma długość 4705 mm, szerokość 1920 mm i wysokość 1705 mm. Rozstaw osi ma długość 2900 mm. Z tych danych wynika, że ​​jest o całe 265 mm dłuższy od modelu 3, który dotychczas był największym modelem w ofercie Smarta. Nowy model ma rywalizować z takimi autami jak BMW X3, Audi Q5 i Mercedes GLC, zbliżając się wymiarami nawet do Tesli Model Y.

Wersja produkcyjna ma zauważalnie mniejszy prześwit w porównaniu do samochodu koncepcyjnego - w związku z czym trzeba było porzucić opony terenowe na rzecz zwyczajnych, szosowych. Traci również takie elementy, jak bagażnik dachowy, tylne drzwi otwierane pod wiatr oraz osłony na błotnikach.

Smart #5

Zderzaki również są nieco inne, z powiększoną osłoną podwozia obejmującą dolny wlot z przodu. Oprócz konstrukcji felg aluminiowych również znajdziemy różnice w przednim i tylnym zderzaku, a także listwach bocznych.

Smart #5

Z drugiej strony wersja seryjna zachowuje swoją pudełkowatą sylwetkę. Fantazyjne reflektory i tylne światła LED zostały bez większych zmian przeniesione z prototypu, podobnie jak klamki drzwi i większość designu nadwozia.

Mocy będzie sporo

Elektryczny SUV będzie oferowany w czterech wersjach układu napędowego. Warianty z napędem na tył będą miały silniki o moc 335 KM lub 358 KM z pojedynczego, zamontowanego z tyłu silnika elektrycznego. W obu konfiguracjach energia będzie pobierana z akumulatora litowo-żelazowo-fosforanowego.

Warianty z napędem na wszystkie koła będą znacznie mocniejsze. Będą one łączyć montowany z przodu silnik elektryczny o mocy 221 KM z jednostkami montowanymi z tyłu o mocy 358 KM (dostępnym także w wersji tylnonapędowej) lub 416 KM. Łącznie napęd Smarta #5 4x4 w najmocniejszej wersji będzie dysponował mocą aż do 637 KM (najprawdopodobniej będzie ona sygnowana nazwą Brabus), co może zapewnić naprawdę imponujące osiągi. Energia do ich napędu będzie przechowywana w innych akumulatorach - niklowo-manganowo-kobaltowych.

Smart #5 Brabus
Smart #5 Brabus
REKLAMA

Smart, spółka joint venture Mercedes-Benz i Geely, potwierdziła, że ​​gotowy do produkcji #5 znajdzie się w niej w drugiej połowie 2024 r. Wysoce prawdopodobne jest, że poza Chinami model będzie oferowany także w Europie.

Wygląda na to, że czasy opierania się oferty Smarta o najmniejsze samochody miejskie minęły bezpowrotnie. Zamiast tego, dostaniemy kolejnego chińskiego, elektrycznego SUV-a, gdzie na rynku znajdziemy już kilka innych, często bardzo podobnych, a w kolejce czeka dwadzieścia kolejnych.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA