BMW iX wycenione. Cena: od 357 900 zł za wersję 300 KM
BMW iX, czyli elektryczny SUV konkurujący m.in. z Audi e-tron, jest jak na razie dostępny w dwóch wersjach. Cena: od 357 900 zł w górę.
Jeśli zamierzasz kupić wielkiego, elektrycznego SUV-a, zapewne zastanawiałeś się, czy lepszym pomysłem od Tesli Model X będzie Audi e-tron, Jaguar I-Pace czy może Mercedes EQC. Mam złą wiadomość. Twój dylemat staje się jeszcze trudniejszy. Do gry dołącza BMW iX.
BMW iX: cena w Polsce
Dla przypomnienia: iX to SUV mniej więcej o długości takiej, jak w X5. Jest jednak niższy, bo wzwyż mierzy mniej więcej tyle, co X6. Jak przystało na samochód elektryczny, ma mieć wyjątkowo dużo miejsca w środku. Oprócz tego, BMW napakowało iX-a wszystkim, co dało się znaleźć na półce magazynu z napisem „najnowocześniejsza technologia z dziedziny autonomii jazdy”.
To wszystko musi kosztować, więc chyba nikt nie spodziewał się okazji cenowej. Jak wygląda cena BMW iX? Do wyboru są dwie wersje. Słabsza, xDrive 40, rozwija 300 KM i rozpędza się do 100 km/h w równe sześć sekund. Wyceniono ją w Polsce na 357 900 zł.
W ofercie jest jeszcze iX xDrive 50
Zwracam uwagę na brak literek po cyfrach w nazwie modelu: dotychczas „i” charakteryzowało wersję benzynową, „d” wysokoprężną, a „e” hybrydową. W przypadku BMW iX ziścił się sen niedoszłego prezydenta z Białegostoku: nie ma niczego.
Jeśli chodzi o wersję xDrive 50, osiąga aż 500 KM, co pozwala takiemu BMW na zejście z czasem przyspieszania od zera do setki poniżej pięciu sekund. Dobry wynik, jak na elektrycznego SUV-a, który zapewne waży tyle, co duża góra. Cena BMW iX 50 zaczyna się od 429 900 zł.
Obydwie wersje różnią się pojemnościami akumulatorów. Czterdziestka mieści 70 kWh, a pięćdziesiątka: sto. Zasięgi według WLTP to ponad 400 km dla słabszej wersji i ponad 600 dla mocniejszej. BMW podaje też, że iX 50 może być doładowane na 120 km w 10 minut. W przypadku wersji 40, taki sam czas wystarczy na uzupełnienie zasięgu o 90 km. Oczywiście jeśli ktoś znajdzie odpowiednio szybką ładowarkę.
Ile kosztują konkurenci?
Audi e-tron w wersji o mocy 312 KM i z akumulatorami o pojemności 71 kWh startuje od 308 400 zł. Wersja 408-konna oznacza wydatek co najmniej 345 700 zł, a e-tron S, który może równać się mocą z iX 50, kosztuje 414 900 zł.
400-konny Jaguar I-Pace, czyli plasujący się mocowo pomiędzy jedną z drugą wersją BMW, oznacza wydatek co najmniej 359 500 zł, a Mercedes EQC (408 KM) to koszt od 299 000 zł w górę. Obydwa te modele są jednak krótsze i od BMW i od Audi (okolice 4,7 metra kontra 4,9).