Nowe Renault Twingo straci stylowy detal. Premiera tuż za rogiem
Czwarta generacja Twingo jest coraz bliżej. Renault opublikowało pierwsze zdjęcia produkcyjnego samochodu, którego premiera odbędzie się w listopadzie. Oto wszystko, co o nim wiemy.

Renault i retro to dwa słowa, które nie dość, że brzmią podobnie, to od pewnego czasu idą ze sobą w parze – i dobrze im to wychodzi. Jesteśmy coraz bliżej premiery kolejnego samochodu w tym właśnie stylu. Mowa o czwartej generacji Twingo, które ma przyciągać klientów ceną poniżej 85 000 zł. Przedsprzedaż już się rozpoczęła. Czas podsumować znane fakty i zobaczyć nowe zdjęcia.




Nowe Renault Twingo E-Tech electric ma jeden cel: być hitem
Producenci są świadomi, że raczej nic nie zagrozi popularności SUV-ów i crossoverów. Mimo to w dobie rosnącej konkurencji warto oferować też modele z innych segmentów. Zwłaszcza takie, które w nowej formie mają szanse powtórzyć sukces sprzed lat. Dotyczy to właśnie Renault i modelu Twingo, który od 1992 roku doczekał się trzech całkiem udanych generacji.
Oczywiście każda z nich miała swoje wady i zalety, ale najwięcej sympatyków z pewnością zebrała pierwsza generacja. Właśnie dlatego to nią inspirowali się producenci, co widać w stylistyce Twingo E-Tech electric. Do tej pory mogliśmy oglądać jedynie zdjęcia koncepcyjnego samochodu, ale Renault uchyliło rąbka tajemnicy i opublikowało kilka fotografii produkcyjnej wersji samochodu.
Cztery zdjęcia przedstawiają detale, które pozwalają stwierdzić, że Twingo praktycznie nie odbiega od konceptu. Kształt reflektorów jest niemal identyczny, choć elementy znajdujące się pod nimi zostały nieco przemodelowane. Podobnie jak trzy wloty, które nadal znajdują się obok wycieraczek. Niewielkie zmiany zaszły też w tylnej części samochodu. Widać też całkiem oryginalny wzór felg. Szkoda, że producent zrezygnował z okrągłych klamek nawiązujących do pierwszej generacji i zastąpił je rozwiązaniem bez wyrazu. A to był bardzo ciekawy detal.



Wnętrze może być podobne
Renault nie opublikowało zdjęć wnętrza produkcyjnej wersji Twingo, ale patrząc na podobieństwo zewnętrznej bryły do konceptu, z wnętrzem może być podobnie, więc warto ponownie się mu przyjrzeć. Nieregularne zdobienia foteli, zielona deska rozdzielcza i elementy drzwi (ciekawe czy wszystkich czterech) wprowadzają trochę oryginalności, chociaż niewykluczone, że ich kolor zależy od lakieru karoserii, który w tym przypadku jest zielony jak żaba.
Czego jeszcze należy się spodziewać? Tak naprawdę za cenę mniejszą niż 20 000 euro nie można liczyć na luksusy. W Twingo będą liczyć się raczej praktyczne rozwiązania. Platforma CMF-EV, przemianowana na AmpR Small, ma pozwolić na wykorzystanie technologii zdolnej do osiągnięcia 10 kW/100 km, ale nie zdziwię się, jeśli w praktyce wynik będzie nieco wyższy. Nawet zmodernizowana Dacia Spring z nowym akumulatorem LFP o pojemności 24,3 kWh oferuje 225 km i zużywa 12,4 kW/100 km. Swoją drogą, prawdopodobnie ten akumulator wykorzysta Twingo. To nowość w Grupie Renault, która zadebiutowała właśnie w modelu Spring.



Mocy wystarczy do jazdy po mieście
Prawdopodobnie nowe Twingo będzie generować tyle samo mocy, co Dacia Spring, czyli 70 i 100 KM. To nieco mniej niż 95, 120 i 150 KM w Renault 5 E-Tech. Jeśli te parametry się potwierdzą, BYD Dolphin Surf, Citroen e-C3 i nadchodzący Volkswagen ID. Every1 zyskają niezłego konkurenta. Może i zasięg nie będzie powalający, ale za taką cenę znajdzie się wielu klientów przygotowanych na te kilka wyrzeczeń. Co więcej, samochód będzie łapać się pod dofinansowanie NaszEauto, które dodatkowo obniży jego cenę.
We Francji Renault Twingo ma być oferowane w programie leasingowym z miesięczną ratą wynoszącą 100 euro. Jeśli dealerzy w Polsce znajdą podobny przepis na przyciągnięcie klientów, może być tu równie kusząco. Oficjalna premiera odbędzie się 6 listopada. We Włoszech już uruchomiono przedsprzedaż. W przypadku Belgii, Hiszpanii, Holandii i Niemiec wystartuje ona 13 października. Dwa dni później dołączy Wielka Brytania, a 22 października Francja. Na końcu – pełna kulturka. Szkoda, że nie wiemy, jak długo musi czekać Polska…
Więcej o Renault Twingo E-Tech electric przeczytasz tutaj: