REKLAMA

Mazda tnie ceny. 114 200 zł i dwa litry są twoje

Mazda zdecydowała się na korektę w swoich cennikach, dzięki czemu klienci zainteresowani dwoma modelami zapłacą mniej. Zresztą tego właśnie podobno chcieli.

Mazda tnie ceny. 114 200 zł i dwa litry są twoje
REKLAMA

Mazda w swoim komunikacie prasowym tłumaczy bowiem, że korekta cen to "odpowiedź na oczekiwania rynku i naszych klientów". Miło, że ktoś wreszcie posłuchał tych, którzy mówili, że chcieliby, żeby auta były tańsze.

To co kupimy teraz taniej i dlaczego w ogóle warto się zainteresować?

REKLAMA

Mazda 3 i Mazda CX-30 z nowymi cenami. Tak, jest taniej.

Zgodnie z informacją prasową, jest taniej "do 15 000 zł", ale bez zagłębiania się w szczegóły warto wiedzieć przede wszystkim to, że Mazda 3 startuje teraz od 114 200 zł, natomiast Mazda CX-30 - od 122 400 zł.

Jest to o tyle przyjemna wiadomość, że w jednym i drugim modelu podstawową jednostką napędową jest 2-litrowy Skyactive X o mocy 186 KM. Ani taka pojemność, ani taka moc, nie są raczej standardem w tych segmentach i tych przedziałach cenowych, choć na sportowe emocje raczej nie liczcie. CX-30 z tą jednostką rozpędza się do setki w 8,3 s, natomiast 3 potrzebuje na to równych 8 sekund. Czyli jest bardzo dobrze, ale raczej bez wgniatania w fotel.

Trochę wgniata natomiast w fotel wysokość dopłaty do automatycznej przekładni. W przypadku Mazdy 3 trzeba za taką przyjemność zapłacić w sumie 134 200 zł, więc dopłata do 6-biegowej, manualnej skrzyni biegów, to równe 20 tys. zł. W CX-30 dopłata jest nawet wyższa, bo auto z "automatem" kosztuje 143 400 zł.

Co ciekawe, w jednym i drugim przypadku można zamówić napęd na obie osie, ale też tanio nie będzie. Mazda 3 jest oferowana z AWD tylko w parze z "manualem" i kosztuje wtedy 145 200 zł, natomiast CX-30 daje już wybór - automat i AWD to 153 400 zł, natomiast AWD i manual - 145 400 zł. Nie wróżę tym wersjom większego sukcesu, szczególnie biorąc pod uwagę, że nowa Mazda CX-5 kosztuje 139 900 zł.

Mazda CX-30 i 3 są tańsze. A jak z wyposażeniem?

mazda

Zgodnie z prasówką auta nawet w podstawowej odmianie Prime-Line są bogato wyposażone, ale zerknięcie do katalogu pokazuje, że jest dobrze, aczkolwiek bez szału.

W przypadku Mazdy 3 bez dopłaty dostaniemy 16-calowe felgi aluminiowe, materiałową tapicerkę, bezprzewodowego CarPlaya i Android Auto, czujniki parkowania z tyłu elektrycznie składane i podgrzewane lusterka, kamerę cofania, klimatyzację manualną (!), 6 głośników, 10-calowy ekran i reflektory LED. Niestety konfigurator sugeruje, że na automatyczną klimatyzację w ramach opcji nie ma szans - zaoferuje ją dopiero droższy wariant Centre-Line (126 200 zł).

REKLAMA

Podobnie wyposażona jest Mazda CX-30, wliczając w to zarówno to, co jest (chociażby reflektory LED), jak i to, czego zabrakło (klimatyzacja automatyczna). I tak jak w przypadku Mazdy 3, tak i do podstawowej Mazdy CX-30 niespecjalnie da się cokolwiek dokupić. Chyba że mówimy nie o takich fanaberiach jak automatyczna klimatyzacja, a o takich niezbędnych opcjach jak zestaw spoilerów (10 498 zł), tłumik sportowy (6656 zł) czy chusteczki do czyszczenia skóry (37,43 zł), której we wnętrzu raczej nie uświadczymy zbyt wiele.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-10T21:23:23+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T19:58:39+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T18:38:12+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T17:53:04+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T09:20:42+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T19:05:46+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T17:54:58+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T14:57:49+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T11:34:59+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T10:30:56+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T18:58:44+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T18:33:32+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T17:34:15+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T12:11:42+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T21:43:07+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T20:49:45+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T19:42:43+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:29:38+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA