#B69AFF
REKLAMA

Dacia sypnęła nowościami. Od razu poznasz je na drodze

Wasza ulubiona tania marka wprowadza kilka drobnych zmian. Dacia dołożyła swoim modelom kilka nowych bajerów, nieco je uatrakcyjniając. Zmiany nie są diametralne, dlatego przychodzimy z pomocą, mówiąc, czym nowe modele różnią się od starych.

Dacia sypnęła nowościami. Od razu poznasz je na drodze
REKLAMA

Modele Dacii, choć cieszące się niesłabnącą popularnością, są na rynku już jakiś czas - obecne Sandero i Logan (już u nas nieoferowany) są z nami od 2020 r., zaś Jogger od 2021 r. Jedyne zmiany od tego czasu przyszły w 2022 r. wprowadzając nowe logo Dacii, zaś w 2024 r. wymienione modele otrzymały wydłużoną listę systemów bezpieczeństwa. Teraz zmiany są nieco głębsze i dotykają stylistyki.

REKLAMA

Najważniejsze zmiany dotyczą oświetlenia

Choć najwięcej nowości znajdziemy z przodu, nie od razu dojrzymy, co się zmieniło. Najważniejszą, ale i najlepiej widoczną zmianą są nowe reflektory, w których LED-y układają się w kształt odwróconej litery "T", co prezentuje się smuklej i ma w sobie więcej lekkości w porównaniu do poprzednich. Ten sam kształt znalazł się także w nowych światłach tylnych w Sandero oraz w wersji odwróconej o 90 st. w Joggerze, zaś wszystkie modele mogą się pochwalić nowymi, przyciemnianymi kloszami z tyłu.

Drobne zmiany dotknęły także zderzak i grill. Sandero i Logan dostały nowe wloty powietrza w zderzaku, zaś wszystkie modele dostaną grill z małymi kwadracikami, niejako łączącymi reflektory z logo Dacii.

Do oferty dołączone zostaną także nowe wzory felg aluminiowych, a także dwa nowe kolory nadwozia: Amber Yellow i Sandstone.

A co oprócz wyglądu?

Oprócz zewnętrza, pewnemu uatrakcyjnieniu uległo także wnętrze. W centrum deski rozdzielczej znalazł się większy, 10-calowy ekran, będący atrybutem droższych wersji wyposażenia, obsługujący nowy system Media Display. Przed kierowcą znalazł 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników z nowym interfejsem, oraz nowa, solidnie wyglądająca kierownica.

Na liście wyposażenia znalazły się systemy bezpieczeństwa wymagane przez najnowsze unijne normy, ładowarka bezprzewodowa, modułowy system mocowania YouClip, czy nowy opcjonalny pakiet Driving Pack dla najbogatszych wersji Journey i Extreme z automatycznymi reflektorami, elektrycznie składanymi lusterkami. Nowością jest także ładowarka indukcyjna do smartfonu. Całe wnętrze ma być zaś obite tapicerką o wyższej jakości, niż przedtem.

Dacia Logan

Pod kątem techniki też znajdziemy parę nowości. Popularna wersja silnikowa Eco-G z fabryczną instalacją LPG jest teraz o 20 KM mocniejsza i rozwija 120 KM. W ofercie Joggera pojawi się zaś wersja Hybrid 155 znana dotychczas z Bigstera, zajmując miejsce wersji Hybrid 140 - łączy ona benzynowe 1.8 o mocy 109 KM, z silnikiem elektrycznym o mocy 50 KM. Natomiast litrowy benzyniak z Logana i Sandero o mocy 90 KM, teraz rozwija o 10 KM więcej.

Dacia zwiększyła także pojemności baków paliwa - dotychczas wszystkie opisywane modele można było zalać 40 l paliwa, zaś obecnie Sandero, Sandero Stepway i Logan mogą się pochwalić bakiem o pojemności 49,6 l, zaś Joger - 48,8 l.

Nie znamy jeszcze cen odświeżonych modeli Dacii. Jednak producent obiecuje, że będą wyróżniać się "jeszcze lepszą relacją ceny do tego co oferują". Trzymamy za słowo.

REKLAMA

Więcej o Daciach przeczytasz tutaj:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-07T19:42:43+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:29:38+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T15:40:57+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T11:50:22+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T10:16:39+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T07:58:47+02:00
Aktualizacja: 2025-10-06T17:24:16+02:00
Aktualizacja: 2025-10-06T14:51:55+02:00
Aktualizacja: 2025-10-06T11:59:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-06T11:35:16+02:00
Aktualizacja: 2025-10-05T13:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-05T11:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-04T17:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-04T14:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-04T10:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-03T19:00:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA