REKLAMA

BIERZCIE MOJE PIENIĄDZE! Zmiana koloru BMW za dotknięciem przycisku

Zmiana koloru nadwozia za dotknięciem przycisku w BMW iX zniszczyła mi szyszynkę. To jest tak dobre, że muszę to mieć. 

Zmiana koloru BMW za pomocą jednego przycisku to coś wspaniałego
REKLAMA
REKLAMA

W Las Vegas właśnie odbywają się targi CES, na których swoje nowe technologie prezentują również producenci samochodów. Jednak w tym roku poza BMW iX M60 nic ciekawego pod względem motoryzacyjnym raczej się nie wydarzyło. Tymczasem z zaskoczenia BMW pokazało premierę, której nikt się nie spodziewał, nikt na nią nie czekał, a teraz nie wyobrażam sobie, żeby ktoś jej nie chciał. To lakier zmieniający kolor za dotknięciem przycisku. Wygląda niesamowicie i sprawia, że wybór koloru lakieru w nowym BMW przestanie być jakimkolwiek zmartwieniem klienta, bo ten będzie można sobie dowolnie zmienić*.

Zmiana koloru w BMW iX za dotknięciem przycisku jest niesamowita

Wygląda to jak z filmu, w którym wydano miliony na efekty specjalne. Wygląda jak nie z tego świata, zwłaszcza gdy kolor zaczyna się zmieniać dynamicznie. Tutaj mamy dłuższy filmik, na którym widać, że klapa od ładowania nie została pokryta specjalną farbą, tylko zawsze pozostaje w białym kolorze — bardzo poważne niedopatrzenie ze strony BMW. Ale i tak zmiana koloru powoduje u mnie opad szczęki.

Zapewne zastanawiacie się, dlaczego ze wszystkich modeli w swojej gamie BMW wybrało akurat iX? To bardzo proste — zmiana koloru ma poprawić zasięg samochodów elektrycznych. W lecie biały lakier mniej się nagrzewa, przez co nie ma potrzeby zużywania cennej energii na schładzanie wnętrza. Natomiast zimą ciemniejszy lakier nie wychładza się tak mocno, dzięki czemu nie marnujemy energii na ogrzanie wnętrza. Oczywiście możemy stosować sztuczkę Tymona z podgrzewaniem siedzeń i wtedy też jej nie marnujemy. Ale za nią nie można sobie żądać pokaźnej dopłaty.

bmw zmiana koloru

A jak to działa?

Niestety BMW nie podzieliło się szczegółami, ale jak dokładnie przyjrzycie się umieszczonemu wyżej filmowi z TikToka, to zobaczycie, że pod lakierem ukryta jest specyficzna struktura. Według mnie jest wrażliwa na natężenie prądu i to jego przepływ odpowiada za zmianę koloru. Gdy prąd nie płynie, to lakier wraca do bazowego koloru. Na podobnej zasadzie ma działać projekt Audi, o którym się mówiło jakiś czas temu, ale jeszcze nie widzieliśmy działającego egzemplarza.

REKLAMA

Wszyscy się śmieją, że teraz policja będzie miała problem, gdy będzie szukać samochodu przestępców, którzy będą mogli go sobie zmieniać. Ale każdy zapomina o czymś znacznie poważniejszym — o bazach rządowych na całym świecie. W nich dopuszczalne jest wpisanie tylko jednego koloru lakieru. Pomysł BMW rozsadzi je od środka, bo przecież nie ma koloru o nazwie wszystkie, albo tak. Wyśmienita robota drogie BMW, walka z administracją zawsze jest warta docenienia. A ja nie mogę się doczekać szczegółów technicznych tego rozwiązania oraz ceny, bo obawiam się, że nie będzie z kategorii „dobra”.

*przez dowolnie rozumiemy obecnie biały i szary

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA