Volkswagen pokazuje nowego członka rodziny ID. Wielki debiut spacji
Jedną z najważniejszych premier targów IAA w Monachium już znamy. Tuż przed ich rozpoczęciem Volkswagen pokazał zdjęcia swojego koncepcyjnego SUV-a ID. Cross.

Volkswagen ID. Cross (tak, pisownia ze spacją jest oryginalna) jest na razie konceptem, ale można go nazwać jedną z najważniejszych premier targów w Monachium. Kompaktowy SUV zwiastuje styl, który będzie charakteryzował przyszłe modele niemieckiego giganta.
To jak ten nowy styl wygląda?
Nieco różni się on od pozostałych członków rodziny ID, choć można się doszukać podobieństwa do niektórych z obecnych modeli VW. Słupki C swoim kształtem przypominają te z Golfa, a poziome elementy na nich przypominają te z ID.Buzza, nawiązujące do wlotów powietrza w klasycznych, volkswagenowskich dostawczakach z silnikami chłodzonymi powietrzem z tyłu. Na nadkolach i progach znalazły się typowe dla SUV-ów czarne nakładki, a wyżej umiejszczono czarne słupki i relingi. Auto stoi na typowych dla konceptów wielkich felgach o rozmiarze 21 cali.

Z przodu ID. Crossa uwagę zwracają delikatne, niewielkie reflektory w technologii LED o nietypowym kształcie, połączone świecącym się pasem z podświetlanym logo VW, wtłoczone w długą, ciemną blendę. Kolejny pas świetlny wraz z logo znajdziemy z tyłu, a u dołu znalazło się miejsce dla rozdzielonego, tylnego dyfuzora.

Wnętrze ID. Crossa można opisać jednym słowem - beżowe. W tym kolorze wykończono fotele, deskę rozdzielczą, czy boczki drzwi. Warte wagi są jednak miękkie materiały na drzwiach i desce, dodające wnętrzu nieco przytulnej, domowej atmosfery w kontraście do wielkiego tabletu na środku. Poczucia wewnętrznej harmonii ma dodawać stonowane oświetlenie ambientowe, i motywy roślinne na głównym ekranie. Nawet cupholdery mają być wyposażane w wazoniki na kwiaty - ot, taki hołd dla słynnego wyposażenia dodatkowego w Garbusie. Jeszcze większego odprężenia ma dodać tryb Relax, który położy fotele, tworząc płaską powierzchnię we wnętrzu auta.

Na tunelu środkowym znalazła się ładowarka indukcyjna z ciekawą funkcją - jeżeli położymy telefon ekranem do dołu, wszystkie wyświetlacze w aucie przełączą się w tryb wyciszenia, ukrywając niepotrzebne widżety i ograniczając informacje do najważniejszych - taki night panel z Saabów, ale w 2025 r.
Danych technicznych ID. Crossa jeszcze nie poznaliśmy - ograniczają się jedynie do deklaracji VW dotyczących zasięgu, a ten ma się kończyć na 420 km, według normy. Niezbyt to imponujące.
Jeden z czteroosbowej rodziny
ID. Cross Concept to jeden z czterech samochodów elektrycznych z segmentu małych i kompaktowych aut, znanego jako Electric Urban Car Family. Pozostałą trójkę tworzą ID.2all (ID.Polo), ID.GTI oraz ID.Every1. Wszystkie są zbudowane na platformie MEB+ koncernu VAG, i mają mieć napęd na przód, zaś premiery ich seryjnych wersji mają nastąpić latem 2026 r. Jak deklaruje Kai Grunitz, członek zarządu ds. rozwoju technicznego marki Volkswagen, seryjna odmiana ID. Crossa pojawi się w salonach jeszcze w przyszłym roku.
Oprócz ID. Crossa, Volkswagen zaprezentował w stolicy Bawarii jeszcze kilka innych modeli - głównie takich, które zaraz trafią do produkcji seryjnej. Znalazł się tam bowiem T-Roc drugiej generacji z napędem hybrydowym, który może trafić do przyszłych generacji Golfa i Tiguana. Do tego można było podziwiać jubileuszowego Golfa GTI Edition 50 - najmocniejsze GTI Volkswagena, który zadebiutował podczas 24-godzinnego wyścigu na słynnym torze Nurburgring.
Więcej o Volkswagenach przeczytasz tutaj:







































