REKLAMA

Rosjanie przerobili M-trójkę. Teraz to Sollers SF1

Na rynku rosyjskim do sprzedaży właśnie trafił samochód dostawczy Sollers SF1. To jeden z wielu modeli, który powstaje pod szyldem marki Rosyjskiej, choć zaczął swoje życie pod inną, zagraniczną.

sollers silnik
REKLAMA

Sollers to nazwa, która przeciętnemu czytelnikowi może nie mówić zbyt wiele. Jednak ten koncern to jeden z największych producentów samochodów w Rosji w XXI w., w przeszłości współpracujący z m.in. Fordem, Fiatem, Hyundaiem, czy Mazdą. Od kilku lat produkuje samochody pod własną marką, z których najnowszym jest średniej wielkości samochód dostawczy Sollers SF1.

Chińskie M3 jako baza

REKLAMA

Dostawczak SF1 został po raz pierwszy pokazany jesienią ubiegłego roku. Nie jest to jednak konstrukcja rosyjska, a chińska - bazą dla samochodu był model M3. Nie, nie BMW M3, a JAC Refine M3 produkowany od 2015 r. Różnice są minimalne, gdyż ograniczają się zasadzie do znaczka na masce i kierownicy (między JAC, a Sollersem oczywiście). Gdy M3 wchodził na rynek, był obiektem pewnej kontrowersji, gdyż dostrzegano w nim podobieństwa wizualne do japońskiego Nissana NV200.

Tu Sollers SF1
A tu JAC Refine M3

Klienci mogą wybrać tylko jedną wersję nadwozia - jako zamknięty furgon, o długości 5115 mm, szerokości 1765 mm i wysokości 1900 mm. W środku znajdziemy przestrzeń ładunkową o długości 2600 mm, wysokości 1295 mm i szerokości między nadkolami wynoszącą 1153 mm, co da nam objętość 5,15 m3, a dostęp doń ma się odbywać za pośrednictwem podnoszonej klapy z tyłu i jednych drzwi przesuwnych z prawej strony. Towar, którym możemy tę przestrzeń zapełnić, może ważyć niemal tonę. W planach jest także wprowadzenie fabrycznie konwertowanego bankowozu.

 class="wp-image-649595"
Sollers SF1

Jedyny silnik napędzający Sollersa jest już dobrze znany Rosjanom - to ta sama jednostka, która jest już montowana w innym rosyjskim samochodzie chińskiego pochodzenia - kompaktowym crossoverze Moskwicz 3. To turbodoładowany benzyniak o pojemności 1.5 litra, generujący 136 KM. Moc jest przenoszona na tylna koła za pośrednictwem pięciobiegowej, manualnej skrzyni biegów.

Podobnie jak nadwozie i silnik, tak i wersja wyposażenia jest tylko jedna do wyboru. W standardzie obejmuje ona dwie poduszki powietrzne, ABS, elektryczne wspomaganie kierownicy, system audio z odtwarzaczem MP3, klimatyzację, podgrzewane siedzenia, tylne czujniki parkowania, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, elektrycznie sterowane szyby.

 class="wp-image-649594"
Wnętrze JAC Refine M3

Więcej o rosyjskich samochodach przeczytasz tutaj:

SF1 - to koncernowy brat UAZ-ów

W Rosji SF1 pełni rolę mniejszej alternatywy dla GAZ-a Sobol NN, a także bezpośredniego konkurenta dla niedawno wprowadzonego SKM, produkowanego przez AwtoWAZ, choć również bazującego na chińskim samochodzie.

Dla Sollersa to nie jest pierwszy model zapożyczony od Chińskiego JAC. Od kilku lat powstają już większe samochody dostawcze Sollers Atlant (oryginalnie JAC Sunray), średnie dostawczaki z kabiną na silniku Sollers Argo (oryginalnie JAC X200), czy pickupy z serii ST (oryginalnie JAC serii T). Choć w obrębie koncernu równolegle produkowane są także auta pod innymi markami, będące w całości konstrukcjami rosyjskimi - znane wszystkim nieśmiertelne terenówki UAZ, czy superluksusowe Aurusy.

REKLAMA

Montaż nowego modelu Sollersa rozpocznie się wkrótce w zakładzie w Jełabudze w Republice Tatarstanu, obok modelu Atlant. Sprzedaż ma się rozpocząć jeszcze przed końcem wiosny, z ceną 1 990 000 rubli (89 tys. zł).

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-04-11T19:19:59+02:00
Aktualizacja: 2025-04-11T11:10:28+02:00
Aktualizacja: 2025-04-10T15:07:21+02:00
Aktualizacja: 2025-04-10T12:56:31+02:00
Aktualizacja: 2025-04-09T17:30:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA