Kiedyś Volkswagen, a teraz? Nowa marka samochodów z dawnej fabryki niemieckiego koncernu
Na motoryzacyjnej mapie pojawiła się nowa marka, nosząca nazwę Tenet. Będzie ona wytwarzać samochody w byłych zakładach Volkswagena w rosyjskiej Kałudze.

W byłych zakładach Volkswagena w obwodzie kałuskim w najbliższych miesiącach rozpocznie się seryjny montaż samochodów nowej rosyjskiej marki Tenet. Pierwszym modelem ma być crossover, który jednak nie został skonstruowany przez Rosjan.
Tenet, czyli zastępstwo za Volkswagena
W czwartek 20 lutego w obecności gubernatora obwodu kałuskiego Władysława Szapszy odbyło się podpisanie umowy produkcyjnej na wytwarzanie samochodów w fabryce w Kałudze - dawniej należącej do koncernu Volkswagen, w której niegdyś produkowany m.in. Volkswageny Tiguany i Skody Octavie na rynek rosyjski. Teraz mają to być pojazdy nowoutworzonej marki noszącej nazwę Tenet.
Seryjna produkcja rozpocznie się w drugim kwartale bieżącego roku - na razie wytworzono tylko serię przedprodukcyjną w liczbie co najwyżej kilkudziesięciu egzemplarzy, złożonych z gotowych zestawów. Na kolejny kwartał planowane jest wdrożenie pełnego cyklu produkcyjnego, obejmującego spawanie i malowanie nadwozi.
Zakłady w Kałudze są obecnie własnością spółki AGR - tej samej, która wytwarza w Petersburgu samochody marki Solaris, czyli niegdysiejsze Hyundaie i Kie. Partnerem technologicznym AGR ma być Defetoo, czyli enigmatyczna firma z Chin. Nie wiadomo o niej praktycznie nic - jedynie to, że wcześniej współpracowała z koncernem Chery, a teraz ma dostarczać zestawy części. Chińczycy mają także współtworzyć wspólny ośrodek badawczo-rozwojowego oraz magazyn podzespołów w Kałudze.
Więcej o rosyjskich samochodach przeczytasz tutaj:
Ale to nie żaden Tenet, tylko Chery
Choć jeszcze nie sprecyzowano jaki samochód ma trafić na linię montażową, biuro prasowe fabryki opublikowało mediom zdjęcia z pierwszym produktem z serii próbnej:

Widać gołym okiem, że Tenet nie jest dziełem rosyjskich inżynierów. Ani nawet Christophera Nolana - to oczywiście chiński Chery Tiggo 7.

Tiggo 7 to jeden z popularniejszych chińskich SUV-ów w Rosji. Teraz dzięki utworzeniu nowej, rosyjskiej marki jego sprzedaż może wzrosnąć jeszcze bardziej. Zarówno dane techniczne, jak i ceny nie zostały jeszcze opublikowane, ale raczej nie będą one znacząco odbiegać od samochodu Chery. Jeżeli chodzi o wymiary, to Tiggo 7 ma 4500 mm długości, 1842 mm szerokości i 1746 mm wysokości, zaś rozstaw osi wynosi 2670 mm. W Rosji jest on dostępny z jednym silnikiem - benzynowym 1.6 T-GDI o mocy 156 KM. Jego ceny startują od 2,78 mln rubli (124,6 tys. zł). Co ciekawe, w Rosji już jest jeden samochód lokalnej marki, oparty o Chery Tiggo 7 - Xcite X-Cross 7.
Rosyjskie źródła spekulują także o dwóch kolejnych modelach. Pierwszym miałby być mniejszy crossover bazujący na Chery Tiggo 4, zaś drugi byłby największy w gamie, bazujący na Chery Tiggo 8 Pro Max.