Nadchodzi SUV Stellantis za 259 850 zł. I jeszcze drugi, niewiele tańszy
Peugeoty E-3008 i E-5008 zyskają nowe wersje napędowe. Ktoś uznał, że wyższa cena to świetny pomysł.

Poczułem się w obowiązku napisać, o nowych wariantach napędu w dwóch elektrycznych modelach Peugeota. Jeździłem modelem E-5008 i starałem się naświetlić sens jego istnienia.
Nie było łatwo, ale jedna cecha sprawiała, że warto było się zainteresować tym pojazdem. Nazywa się 7 miejsc. Nie odważyłbym się wysnuć wniosku, że dodatkowy silnik i wzrost ceny uczynią ten model atrakcyjniejszą pozycją na rynku. A tu proszę, zapowiadany wariant napędowy trafia do Peugeota E-5008 i od razu do Peugeota E-3008.

Elektryczne modele Peugeota
Kto zgadnie, ile modeli elektrycznych ma Peugeot? Nikt, wiem. Ale i tak wam powiem, bo liczba was zaskoczy. Właściwie to jest taki fajny chłopak, że wymienię je wszystkie. Proszę, oto elektryczne modele Peugeota:
- E-208
- E-2008
- E-3008
- E-408 (o tym, to nawet sam zapomniałem)
- E-5008
- E-308
- E-308 SW (czy ja o nim w ogóle wiedziałem?)
- i na deser E-Rifter
- oraz E-Traveller.
Dużo, mówiłem. Bardzo prosta metoda za tym stoi. Cokolwiek istnieje w wersji spalinowej, zaistnieje również w elektrycznej. We Francji i pobliskich krajach przyzwyczajonych do kupowania francuskich samochodów ten plan jakoś działa. Zacytuję Peugeota:
Modele PEUGEOT 3008 i 5008 cieszą się ogromnym zainteresowaniem, odnotowano już ponad 185 530 zamówień (138 763 dla modelu PEUGEOT E-3008 i 46 767 dla modelu PEUGEOT E-5008 – do kwietnia 2025)
W Polsce nieszczególnie. Nowy wariant napędu drastycznie tego stanu rzeczy nie zmieni.

Wersja Electric 325 Dual Motor
Tak nazywają się nowe wersje modeli E-3008 i E-5008: Electric 325 Dual Motor. Sympatycznie się składa, że liczba zawarta w nazwie oznacza jednocześnie liczbę mechanicznych koni.
Do silnika elektrycznego z przodu o mocy 213 KM dołącza drugi, z tyłu, i o mocy 112 KM. Łączna moc to 325 KM, a maksymalny moment obrotowy to 509 Nm.
Dzięki temu mniejszy model przyspieszy do setki w 6 s, większy w 6,5 s. Od 80 do 120 km/h przyspieszą kolejno w 3,8 s i 4 s. Do dyspozycji będą cztery tryby jazdy: Normal, 4WD, Sport i Eco, czyli w stosunku do przednionapędowej wersji doszedł jeden tryb.
Pojemność akumulatora to 73 kWh (tak jak w podstawowej wersji), a zasięg(i) to 487 i 465 km. Czas ładowania nie ulega zmianie i auto może naładować się od 20 do 80 proc. w 30 minut. Bagażnik Peugeota E-3008 ma 544 litry, a E-5008 może pochwalić się 862 litrami (w konfiguracji 5-osobowej) i 295 litrami w 7-osobowej. Zamówienia można składać na wersję Launch Edition, z elementami wyposażenia z wersji GT.
Ceny wersji 325 Dual Motor
Model E-3008 w standardzie będzie miał:
- 20-calowe diamentowane felgi aluminiowe,
- przednie fotele w Alcantarze, z funkcją masażu,
- 360 Vision & Drive Assist Plus panoramiczny dach,
- 10-głośnikowy systemem Hi-Fi Focal
Model E-5008 będzie miał takie same felgi i system 360 Vision, a przednie fotele, oprócz masażu, zyskają też elektryczne sterowanie i podgrzewanie. O systemie nagłośnienia nie wspomniano.
Za te wersje zapłacimy:
- 245 600 zł w przypadku Peugeota E-3008
- i 259 850 zł za Peugeota E-5008.
Jest to sympatyczny gest wobec zainteresowanych większym modelem, że jest tylko o 14 tys. zł droższy od mniejszego. I jednocześnie mniej sympatyczny wobec modelu E-3008, bo trudniej będzie mu się sprzedać, tym bardziej, że brakuje mu wyróżniającej cechy, którą ma E-5008.
Najtańsze elektryczne warianty tych modeli kosztują kolejno 200 400 zł i 214 650 zł i one również mają 73 kWh pojemności akumulatorów. W przypadku modelu E-5008 wariant z akumulatorami o pojemności 97 kWh i napędem na jedną oś kosztuje 250 550 zł. To tylko 9 tys. zł taniej od Dual Motor, ale trzeba dokonać wyboru, lepsze przyspieszenie, albo więcej zasięgu, bo Long Range przyspiesza do 100 km/h w niecałe 10 sekund.
Problemem tych i wielu innych samochodów jest Tesla. Jest tańsza, szybsza i do niedawna pożądana. Peugeot E-5008 ma tę zaletę, że ma siedem miejsc, a E-3008 to nie wiem. Dual Motor niewiele pomoże.