REKLAMA

Nadchodzi SUV Stellantis za 259 850 zł. I jeszcze drugi, niewiele tańszy

Peugeoty E-3008 i E-5008 zyskają nowe wersje napędowe. Ktoś uznał, że wyższa cena to świetny pomysł.

Nadchodzi SUV Stellantis za 259 850 zł. I jeszcze drugi, niewiele tańszy
REKLAMA

Poczułem się w obowiązku napisać, o nowych wariantach napędu w dwóch elektrycznych modelach Peugeota. Jeździłem modelem E-5008 i starałem się naświetlić sens jego istnienia.

Nie było łatwo, ale jedna cecha sprawiała, że warto było się zainteresować tym pojazdem. Nazywa się 7 miejsc. Nie odważyłbym się wysnuć wniosku, że dodatkowy silnik i wzrost ceny uczynią ten model atrakcyjniejszą pozycją na rynku. A tu proszę, zapowiadany wariant napędowy trafia do Peugeota E-5008 i od razu do Peugeota E-3008.

Peugeot E-5008 325 Dual Motor

Elektryczne modele Peugeota

Kto zgadnie, ile modeli elektrycznych ma Peugeot? Nikt, wiem. Ale i tak wam powiem, bo liczba was zaskoczy. Właściwie to jest taki fajny chłopak, że wymienię je wszystkie. Proszę, oto elektryczne modele Peugeota:

  • E-208
  • E-2008
  • E-3008
  • E-408 (o tym, to nawet sam zapomniałem)
  • E-5008
  • E-308
  • E-308 SW (czy ja o nim w ogóle wiedziałem?)
  • i na deser E-Rifter
  • oraz E-Traveller.

Dużo, mówiłem. Bardzo prosta metoda za tym stoi. Cokolwiek istnieje w wersji spalinowej, zaistnieje również w elektrycznej. We Francji i pobliskich krajach przyzwyczajonych do kupowania francuskich samochodów ten plan jakoś działa. Zacytuję Peugeota:

Modele PEUGEOT 3008 i 5008 cieszą się ogromnym zainteresowaniem, odnotowano już ponad 185 530 zamówień (138 763 dla modelu PEUGEOT E-3008 i 46 767 dla modelu PEUGEOT E-5008 – do kwietnia 2025)

W Polsce nieszczególnie. Nowy wariant napędu drastycznie tego stanu rzeczy nie zmieni.

Peugeot E-3008 325 Dual Motor

Wersja Electric 325 Dual Motor

Tak nazywają się nowe wersje modeli E-3008 i E-5008: Electric 325 Dual Motor. Sympatycznie się składa, że liczba zawarta w nazwie oznacza jednocześnie liczbę mechanicznych koni.

Do silnika elektrycznego z przodu o mocy 213 KM dołącza drugi, z tyłu, i o mocy 112 KM. Łączna moc to 325 KM, a maksymalny moment obrotowy to 509 Nm.

Dzięki temu mniejszy model przyspieszy do setki w 6 s, większy w 6,5 s. Od 80 do 120 km/h przyspieszą kolejno w 3,8 s i 4 s. Do dyspozycji będą cztery tryby jazdy: Normal, 4WD, Sport i Eco, czyli w stosunku do przednionapędowej wersji doszedł jeden tryb.

Pojemność akumulatora to 73 kWh (tak jak w podstawowej wersji), a zasięg(i) to 487 i 465 km. Czas ładowania nie ulega zmianie i auto może naładować się od 20 do 80 proc. w 30 minut. Bagażnik Peugeota E-3008 ma 544 litry, a E-5008 może pochwalić się 862 litrami (w konfiguracji 5-osobowej) i 295 litrami w 7-osobowej. Zamówienia można składać na wersję Launch Edition, z elementami wyposażenia z wersji GT.

Ceny wersji 325 Dual Motor

Model E-3008 w standardzie będzie miał:

  • 20-calowe diamentowane felgi aluminiowe,
  • przednie fotele w Alcantarze, z funkcją masażu,
  • 360 Vision & Drive Assist Plus panoramiczny dach,
  • 10-głośnikowy systemem Hi-Fi Focal

Model E-5008 będzie miał takie same felgi i system 360 Vision, a przednie fotele, oprócz masażu, zyskają też elektryczne sterowanie i podgrzewanie. O systemie nagłośnienia nie wspomniano.

Za te wersje zapłacimy:

  • 245 600 zł w przypadku Peugeota E-3008
  • i 259 850 zł za Peugeota E-5008.

Jest to sympatyczny gest wobec zainteresowanych większym modelem, że jest tylko o 14 tys. zł droższy od mniejszego. I jednocześnie mniej sympatyczny wobec modelu E-3008, bo trudniej będzie mu się sprzedać, tym bardziej, że brakuje mu wyróżniającej cechy, którą ma E-5008.

REKLAMA

Najtańsze elektryczne warianty tych modeli kosztują kolejno 200 400 zł i 214 650 zł i one również mają 73 kWh pojemności akumulatorów. W przypadku modelu E-5008 wariant z akumulatorami o pojemności 97 kWh i napędem na jedną oś kosztuje 250 550 zł. To tylko 9 tys. zł taniej od Dual Motor, ale trzeba dokonać wyboru, lepsze przyspieszenie, albo więcej zasięgu, bo Long Range przyspiesza do 100 km/h w niecałe 10 sekund.

Problemem tych i wielu innych samochodów jest Tesla. Jest tańsza, szybsza i do niedawna pożądana. Peugeot E-5008 ma tę zaletę, że ma siedem miejsc, a E-3008 to nie wiem. Dual Motor niewiele pomoże.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-08T13:59:28+02:00
Aktualizacja: 2025-07-07T18:18:18+02:00
Aktualizacja: 2025-07-07T17:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-06T16:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-06T11:59:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-04T20:49:27+02:00
Aktualizacja: 2025-07-04T18:41:11+02:00
Aktualizacja: 2025-07-04T16:05:58+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA