#B69AFF
REKLAMA

Zestawili najmniej i najbardziej awaryjne samochody. Przebojowa marka z Chin zamyka ranking

Angielski ranking niezawodności czasopisma What Car? nie ma dobrych wiadomości dla właścicieli MG. Marka szturmem zdobywa polski i brytyjski rynek, ale nad bezawaryjnością będą musieli jeszcze popracować.

Zestawili najmniej i najbardziej awaryjne samochody. Przebojowa marka z Chin zamyka ranking
REKLAMA

Na początek wypada uczynić ważne zastrzeżenie: rankingi niezawodności owszem niosą wiele ważnych informacji dla kupujących nowe auta, ale nie należy do końca wierzyć w dane tam zawarte, ponieważ obarczone są dużą dozą przypadkowości. Samochody mało popularne są traktowane tak samo jak te najpopularniejsze, więc wystarczy że w niepopularnym modelu popsuje się kilka egzemplarzy – i już ląduje na katastrofalnie niskim miejscu. O takim przypadku napiszę na końcu, a teraz już zwycięzcy i przegrani najnowszego rankingu What Car?

REKLAMA

Najmniej awaryjne samochody:

  1. Hyundai i10
  2. Hyundai Santa Fe
  3. Kia EV3*
  4. Toyota GR Yaris*
  5. Toyota Aygo X
  6. Vauxhall Grandland
  7. Toyota RAV4
  8. Mini Hatchback
  9. Volkswagen T-Roc
  10. Porsche Macan
REKLAMA
hyundai i10 cena
Hyundai i10

Gwiazdką oznaczyłem pojazdy, które ze względu albo na bardzo świeży rocznik (Kia EV3) albo nikłą popularność w ogóle nie powinny być jeszcze ujęte w rankingu. GR Yarisów jeździ śmiesznie mało, jest to pojazd niszowy – a każda Kia EV3 jest jeszcze na gwarancji, więc co za różnica co się w niej popsuło, skoro nijak nie obciąża to finansowo użytkownika. Reszta bez większych zaskoczeń, są rozliczne Toyoty i Hyundaie, a im prostszy samochód – tym mniej awaryjny. Może tylko Vauxhall Grandland nieco dziwi na tak wysokim miejscu, zwłaszcza że w tej sytuacji także inne samochody od Stellantis powinny wypaść świetnie.

Najbardziej awaryjne samochody:

W kolejności od najmniej złego do najbardziej katastrofalnego:

  1. Renault Austral*
  2. Hyundai Ioniq EV*
  3. Volkswagen ID.4
  4. Audi Q7
  5. Volvo S90
  6. Mercedes klasy C (W205)
  7. Mazda CX-60
  8. Kia Sportage
  9. Volkswagen Tiguan
  10. Nissan Juke

Dość zaskakujące zestawienie. Gwiazdki dla Australa i Ioniqa przyznałem z tego samego powodu, co przy rankingu aut najniezawodniejszych: Austral jest za nowy (debiut 2023), a elektryczny Ioniq to była raczej wprawka koreańskiego koncernu – pojazd krótko produkowany, rzadko spotykany i co najciekawsze, regularnie chwalony przez warsztaty naprawiające auta elektryczne jako superniezawodny. What Car? przyznał mu słabe noty za rozładowujący się akumulator 12V i długi czas naprawy oraz niską dostępność części.

Niespodziankę sprawiło drugie od końca miejsce Tiguana. Mowa o aktualnej generacji (!) z roku 2024, gdzie podobno 81 proc. pojazdów sprawiło jakiś problem w pierwszym roku eksploatacji. Najczęściej był on związany z wadliwym działaniem systemu infotainment. Nie pomogło Tiguanowi to, że wszystkie usterki usuwano za darmo w ramach gwarancji, a ostatecznie pogrążył go średni czas naprawy sięgający jednego tygodnia. Katastrofą okazał się aktualny Nissan Juke – wysoka awaryjność, długi czas naprawy i wysoki średni koszt sięgający 1500 funtów (szokujące 7330 zł): te czynniki zepchnęły Nissana na koniec rankingu. Inne modele tego producenta, tj. Leaf, X-Trail czy Qashqai wypadły znacznie lepiej. W przypadku Kii Sportage najczęściej psuły się silniki Diesla, w Maździe CX-60 narzekano na wadliwe działanie hybrydy plug-in. Albo marki japońskie mają słaby czas, albo Brytyjczycy trochę naciągają ten ranking, skutecznie gumkując z niego awarie Jaguarów i Land Roverów.

I jeszcze ranking marek.

Trzy najmniej awaryjne marki: Honda, Mini, Lexus

REKLAMA

Trzy najbardziej awaryjne marki: Fiat, Nissan, MG

Trzeba tu podkreślić, że brak aut MG w ostatniej dziesiątce rankingu nie oznacza, że wypadli dobrze, ponieważ średni poziom niezawodności wyniósł poniżej 90 proc. Chociaż MG znowu zamyka ranking – tak było i w zeszłym roku – to trzeba zauważyć, że zrobili duży postęp (rok temu ledwo uzyskali 76 proc.) i jak tak dalej pójdzie, to za rok-dwa wszystko wróci do normy, i na ostatnim miejscu będzie jak zwykle Fiat. Albo Land Rover, chociaż w brytyjskich rankingach ta marka wypada zadziwiająco dobrze.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-05T13:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-05T11:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-04T17:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-04T14:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-04T10:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-03T19:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-03T17:59:48+02:00
Aktualizacja: 2025-10-03T12:06:45+02:00
Aktualizacja: 2025-10-02T17:35:43+02:00
Aktualizacja: 2025-10-02T14:13:57+02:00
Aktualizacja: 2025-10-02T11:24:47+02:00
Aktualizacja: 2025-10-01T18:33:21+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA