REKLAMA

Mitsubishi Eclipse Cross też można będzie ładować z gniazdka. W przyszłym roku

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV pojawi się w polskich salonach w kwietniu przyszłego roku, ale pooglądać możemy je już dziś.

Eclipse Cross PHEV
REKLAMA

Co prawda tylko na zdjęciach, ale to zawsze coś, bo to oznacza, że z tą japońską marką może nie będzie tak źle. Kiedy w sierpniu Mitsubishi poinformowało o zamrożeniu gamy w Europie, obawialiśmy się, że firma podąży śladem wskazanym przez Infiniti i zupełnie odpuści sobie nasz kontynent. Szczególnie, że są części świata, np. Azja Południowo-Wschodnia, gdzie firma radzi sobie znacznie lepiej niż u nas.

REKLAMA
Eclipse Cross PHEV

Tymczasem dziś polski importer Mitsubishi poinformował o wprowadzeniu do oferty nowej wersji modelu Eclipse Cross – PHEV

PHEV, czyli hybrydy plug-in – ładowanej z gniazdka. Japończycy mają długoletnie doświadczenie w budowie takich samochodów, u nas z powodzeniem sprzedają Outlandera PHEV, więc w dobie oszczędzania CO2 wprowadzenie kolejnego modelu wydaje się być sensownym krokiem.

Eclipse Cross PHEV można nazwać samochodem elektrycznym na benzynę

To na pierwszy rzut oka bezsensowne stwierdzenie wynika z trybu pracy układu napędowego Eclipse Crossa. Auto ma po jednym silniku elektrycznym przy każdej osi (82 KM z przodu i 95 KM z tyłu), a pod maską silnik spalinowy o pojemności 2,4 litra i mocy 98 KM działający w oszczędnym trybie Atkinsona. Podstawowym zadaniem jednostki spalinowej jest wytwarzanie energii elektrycznej, która napędza silniki elektryczne, a one – koła. W tym przypadku mówimy o szeregowym trybie hybrydowym, który działa do prędkości 135 km/h. Dopiero powyżej tej prędkości układ przechodzi w tryb pracy równoległy i wówczas jednostka spalinowa napędza przednie koła, wciąż korzystając z pomocy obu silników elektrycznych.

Oczywiście Evlipse Cross PHEV potrafi poruszać się też w trybie elektrycznym

Energia zabrana w 80 ogniwach akumulatorów o sumarycznej pojemności 13,8 kWh, zamontowanych pod podłogą, ma wystarczyć na przejechanie 45 km. Potem napęd przełącza się w jeden ze wspomnianych trybów hybrydowych. Oczywiście można też uzupełnić braki w akumulatorach podłączając auto do gniazdka – takie domowe naładowanie akumulatorów trwa około 4 godzin. Szybka ładowarka poradzi sobie z zadaniem ładowania do 80 proc. w 25 min.

REKLAMA

Jak narazie Mitsubishi nie podaje żadnych szczegółowych danych dotyczących osiągów – przyspieszenia, prędkości maksymalnej czy zużycia paliwa. Zostaną one podane, gdy auto przejdzie proces homologacyjny.

Eclipse Cross PHEV
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-11-25T19:55:33+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T17:34:22+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T16:16:05+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T16:14:36+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T15:18:53+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T13:51:31+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T07:40:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T19:54:34+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T17:55:13+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T14:04:19+01:00
Aktualizacja: 2025-11-23T15:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-23T14:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-23T11:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-22T17:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-22T16:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-22T13:05:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-22T11:59:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-22T11:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-22T10:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-21T19:41:30+01:00
Aktualizacja: 2025-11-21T17:19:27+01:00
Aktualizacja: 2025-11-21T15:25:08+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA