REKLAMA

Zobacz ile mandatów wystawił Red Light na przejeździe kolejowym. A potem pomnóż to przez 2 tys. zł

Głośny system Red Light kojarzony jest z monitoringiem zainstalowanym przy skrzyżowaniach dróg samochodowych w miastach. Jednak ten system instalowany jest także na przejazdach kolejowych i jak pokazują wyniki z jednej lokalizacji, urządzenie jest w tym zastosowaniu bardzo skuteczne.

przejazd kolejowy
REKLAMA

TVP3 ŁÓDŹ opublikowała efekty pracy pierwszego w województwie łódzkim systemu Red Light zamontowanego na przejeździe kolejowym. Urządzenie działa od połowy ubiegłego roku w Radomsku. Jego zadaniem jest wyłapywanie kierowców przejeżdżających na czerwonym świetle, gdy tylko uchyli się szlaban.

REKLAMA

Red Light w Radomsku: 587 mandatów w pół roku

Przypominamy, że na przejazdach kolejowych sygnał świetlny w postaci migającego czerwonego światła oznacza, że nie możemy jechać, koniec i kropka. Najwidoczniej mieszkańcy Radomska tego nie rozumieją, ponieważ elektroniczne urządzenie zarejestrowało 587 wykroczeń w ciągu pół roku działania. To oznacza, że każdego dnia średnio trzech kierowców zostało ukaranych za zignorowanie sygnalizacji świetlnej.

Przypominamy, że taryfikator przewiduje za takie przewinienie mandat w wysokości 2 tys. zł lub nawet 4 tys. zł w przypadku recydywy. Do konta kierowcy zostaje dopisane również aż piętnaście punktów karnych. Dla czytelników chętnych uzupełnić wiedzę praktyczną na ten temat przygotowaliśmy praktyczny poradnik:

Tego typu kamery Red Light pracują również w województwie dolnośląskim oraz mazowieckim, ale biorąc pod uwagę ogromną „skuteczność” urządzenia oraz wysokość kar za rejestrowane przewinienie to jestem przekonany, że liczba lokalizacji szybko się zwiększy. Jestem zdania, że to bardzo dobrze, ponieważ w miejscach przecinania się dróg samochodowych z torami kolejowymi dochodzi do starcia Dawida z Goliatem. Samochód nie ma szans w starciu z pojazdem szynowym. Tak samo jak pieszy nie ma szans w zderzeniu z samochodem.

Lekceważenie znaku STOP, przejeżdżanie pod zamykającymi się zaporami bądź wjeżdżanie na przejazd, kiedy sygnalizacja wskazuje czerwone światło to najczęstsze przyczyny wypadków, które występują właśnie na przejazdach kolejowych - asp. Dariusz Kaczmarek oficer prasowy KPP w Radomsku.

REKLAMA

Czytaj więcej:

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA