REKLAMA

Koniec silników spalinowych w Monachium. Odważna decyzja BMW

Stało się to, o czym od lat mówiono. BMW przestaje produkować silniki spalinowe w swoich fabrykach w Niemczech. Jakoś się tak smutno robi.

bmw silniki spalinowe koniec
REKLAMA
REKLAMA

Złośliwi powiedzą, że najwyższy czas, że znaczek Made in Germany nic nie znaczył, bo silniki BMW dzielą się na te zepsute i te, które będą zepsute. To nie jest uczciwe podejście, bo wiele z nich przeszło tyle ulepszeń, że z czystym sercem można je polecić każdemu. Owszem, przy wyborze używanych samochodów nadal trzeba posiąść tajemną wiedzę, którą uczą w szkole magii i czarodziejstwa przemysłowego, ale da się to zrobić w czasie krótszym niż cztery pełne semestry. A warto się z tym zapoznać, bo raz, że będziemy bezpieczniejsi, dwa - staniemy się ekspertami w doradzaniu innym jaki silnik wybrać oraz trzy - zawsze możemy rzucić ciekawostkę na imprezie o różnicach pomiędzy silnikiem B58 i B58TU. Gwarantuję, że przestaniecie narzekać na ścisk, bo zrobi się wokół was pusto.

Więcej o silnikach spalinowych BMW znajdziecie w:

BMW kończy produkować silniki spalinowe w fabryce w Monachium

Po 60. latach ciągłej produkcji silników spalinowych z taśmy zjechał ostatni. Była to 4.4-litrowa jednostka (oczywiście V8), ale brak jest informacji czy była to regularna wersja, czy ta z literką S, która montuje się w wyczynowych BMW. Z fabryki w Monachium wyjeżdżały wszystkie najważniejsze silniki spalinowe BMW, w tym wspaniałe i niepowtarzalne V12, którego dźwięku już nie usłyszymy w nowych samochodach bawarskiej marki.

bmw e36 v12
Piękno

Co teraz?

Nic. Fabryka w Monachium zajmie się przyszłością firmy, czyli składaniem silników elektrycznych. 1200 pracowników zostało przeszkolonych w tym zakresie i teraz będą mogli dokręcać falowniki i inne mało ciekawe elementy silnika elektrycznego. Za 400 milionów euro ma powstać hala montażowa, z której w świat wyruszą elektryczne serca. Towarzyszą temu inwestycje w dwóch innych miejscach Bawarii. W Wackersdorf w Górnym Palatynacie powstanie centrum testowania akumulatorów, a w Strasskirchen stanie fabryka akumulatorów.

nowe bmw m5 cs
Ideał
REKLAMA

Czy BMW przestaną mieć silniki spalinowe?

Nie słonko, BMW nadal będzie miało w ofercie silniki spalinowe, ale nie będą już miały napisu Made in Germany. Będą teraz produkowane w dwóch miejscach - Steyr w Austrii oraz w Hams Hall w Wielkiej Brytanii. Ale i tak silniki z Monachium wielkie uczyniły pustki w sercu moim, tym zniknieniem swoim. Austriackie serce nie brzmi już tak dobrze jak niemieckie. Z żalu pójdę dolać świeżego oleju do mojego M54B25. Niech służy jak najdłużej, bo już takich nie robią.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA