REKLAMA

Są polskie ceny nowego Renault Megane R.S. Co na to konkurencja?

Renault ujawniło właśnie polskie ceny swojego najnowszego gorącego hatchbacka. Ile trzeba będzie zapłacić za Megane R.S. z 280-konnym silnikiem pod maską? 

renault megane rs ceny polska
REKLAMA
REKLAMA

124 900 zł za wersję R.S. TCe 280 i 131 900 zł za odmianę R.S. TCe 280 EDC - takie kwoty otwierać będą polskie cenniki Megane w najmocniejszej wersji. Cena nie jest więc przesadnie wygórowana, a i w standardzie otrzymujemy naprawdę sporo.


Już na pierwszy rzut oka R.S. różni się od swoich zwykłych odpowiedników. Renault zdecydowało się na poszerzenie błotników, zmianę zderzaka i dodanie listwy aerodynamicznej z przodu, dyfuzora z centralną końcówką wydechu, listew bocznych i 18- lub 19-calowych felg.

W środku znajdziemy m.in. sportowe fotele (wykończone materiałem lub alcantarą), sportową kierownicę, łopatki do zmiany biegów, aluminiowe nakładki na pedały i mnóstwo czerwonych akcentów. Na ekranie komputera pokładowego będziemy mogli też w czasie rzeczywistym śledzić parametry naszego auta. A że przeglądanie ich w trakcie dynamicznej jazdy jest bez sensu, Renault pozwoli wykorzystać wbudowaną kamerę do nagrania przejazdów i połączenie materiału wideo ze statystykami oraz analizą.

Pod maską znajduje się natomiast 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,8 l, generujący 280 KM i 390 Nm. Połączyć go można będzie albo z 6-biegową skrzynią manualną albo skrzynią automatyczną EDC. Niezależnie od wybranego typu przekładni, R.S. rozpędza się do 100 km/h w 5,8 s, a maksymalna prędkość wynosi 255 km/h. Właściciele będą mogli też skorzystać z trybu Launch Control oraz trybu jazdy Race.

Jedną z najciekawszych cech Megane R.S. może okazać się system 4Control. Układ czterech kół skrętnych przy prędkościach do 60 km/h skręca tylne koła w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu kół przednich. Jeśli natomiast jedziemy powyżej tej prędkości (lub powyżej 100 km/h w trybie Race), wszystkie koła skręcać będą w tę samą stronę.

W opcji pojawi się też specjalne zawieszenie Cup.

Co na to konkurencja?

Ustawmy ją w kolejności od najdroższej do najtańszej, żeby widzieć, gdzie trafia nowe Renault Megane R.S.

Audi S3 - 177 100 zł

310 KM od Audi nie może być tanie - i nie jest. S3 jest od Megane R.S. droższe o aż o ponad 50 tys. zł, ale też mocniejsze i szybsze. 2-litrowy silnik pozwala na sprint do 100 km/h w 5,3 s., a do tego dochodzi jeszcze napęd na cztery koła. Niestety dokładając kolejne opcje możemy bardzo szybko jeszcze drastyczniej zwiększyć różnicę między ceną R.S. a S3.

Audi RS3 trudno natomiast traktować jako bezpośredniego rywala dla Megane. Za cenę bazowego RS3 z kilkoma dodatkami można byłoby kupić dwa R.S.-y.

Volkswagen Golf R - 169 650 zł

Najbardziej rasowy Golf R też jest od Megane na start dużo droższy - ceny zaczynają się bowiem od 169 650 zł. Porównując te samochody na papierze różnica może być jednak uzasadniona - propozycja Volkswagena jest mocniejsza (300 KM), szybsza i oferuje napęd na 4 koła.

Dużo bliżej Megane R.S. jest mniej radykalny Golf GTI. Za auto z 245 KM silnikiem zapłacimy co najmniej 129 550 zł.

Honda Civic Type R - 146 500 zł

Propozycja Hondy nie daje rywalom ze swojej półki cenowej szans, jeśli chodzi o moc - przednie koła tego samochodu napędza silnik o mocy aż 320 KM, generujący 400 Nm. Nie zapewnia to jednak w sprincie do 100 km/h lepszych wyników niż Megane R.S. (5,8 s.).

Za dodatkową moc trzeba jednak sporo dopłacić - bazowa wersja Type R z 2017 kosztuje cennikowo 146 500 zł, natomiast z roku bieżącego - 150 000 zł.

Seat Leon Cupra - 142 400 zł

Nie jest tak mocny jak Honda, ale i tak jest potężny - 300 KM w kompaktowym samochodzie powinno wystarczyć niemal każdemu. Do tego standardowo Leon Cupra sprzedawany jest z automatyczną skrzynią biegów.

Ze startu zatrzymanego, przynajmniej do 100 km/h, Cupra będzie jednak - pomimo większej mocy i napędu na obie osie - szła z Megane R.S. łeb w łeb. Oba auta potrzebują na taki sprint 5,8 s.

Peugeot 308 GTi - 139 900 zł

Francuski rywal Megane R.S. oferuje prawie taką samą moc - 270 KM - ale z silnika o mniejszej pojemności (1,6 l). Jest przy tym od Megane R.S. odrobinę wolniejszy w sprincie spod świateł - na przyspieszenie do 100 km/h potrzebuje równe 6 sekund.

Hyundai i30 N - 119 900 zł

i30 N teoretycznie startuje z pułapu niecałych 120 tys. zł. Teoretycznie, bo jeśli chcemy wersję zbliżoną mocą do Megane R.S., musimy wybrać mocniejszą wersję silnikową, która z kolei wymusza dokupienie pakietu N Performance. W sumie? 144 900 zł.

Ale i nie musimy już do tej ceny niczego doliczać - poza akcesoriami w rodzaju dywaników nie da się niczego drogiego dokupić.

Ford Focus ST - 119 380 zł

REKLAMA

Z oferty Forda trudno dobrać bezpośredniego konkurenta dla Megane R.S. Focus RS jest wyraźnie za mocny (350 KM), natomiast ST - odrobinę za słaby (250 KM). Do tego to schodzący model, który... nie jest od Megane R.S. wyraźnie tańszy.

Nowe Renault Megane R.S. plasuje się więc cenowo w dolnej części rynkowej stawki, mimo że pod względem osiągów - przynajmniej na papierze - wcale nie musiałoby się tam znaleźć. Pozostaje pytanie, czy wszystkie te teoretyczne obietnice znajdą swoje potwierdzenie podczas jazdy.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-02-17T13:09:43+01:00
Aktualizacja: 2025-02-17T10:42:21+01:00
Aktualizacja: 2025-02-17T07:57:42+01:00
Aktualizacja: 2025-02-15T13:55:01+01:00
Aktualizacja: 2025-02-14T17:12:54+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA