REKLAMA

To czym teraz będą wozić się policjanci? Superbem czy Arteonem?

Nowy policyjny przetarg na nieoznakowane radiowozy zakłada dostawę 100 samochodów. Ze zdziwieniem zobaczyłem, że jego wymagania spełnią tylko dwa modele i do tego z tego samego koncernu.

policyjny przetarg na radiowozy
REKLAMA

Policjanci postanowili wybrać się na zakupy. W końcu mają coraz więcej obowiązków, samochody się zużywają, więc trzeba co jakiś czas odświeżać flotę. Podczas ostatnich dwóch większych przetargów zwycięzcą okazało się BMW. Dostarczyło nieoznakowane serie 3 w wersji sedan oraz w wersji GT. Niestety model ten wyleciał już z oferty, a szkoda, bo dzięki większemu rozstawowi osi niż zwykła wersja wygrałby w cuglach obecny przetarg, ale nie uprzedzajmy faktów. Przyjrzyjmy się, czego tym razem życzą sobie policjanci, żeby dobrze wypełniać swoje obowiązki.

REKLAMA
BMW 3 modele

Policyjny przetarg na nieoznakowane radiowozy stawia na moc, komfort i osiągi

Sto nowych radiowozów ma mieć pod maską silnik o pojemności co najmniej 2 litrów, liczbę cylindrów określono na minimum cztery, a moc ma wynosić od 272 KM w górę (200 kW). Policja nie chce żadnych plug-inów, klasycznych hybryd ani nawet układów mild hybrid. Żadnego prądu, tylko czysta benzyna. Najwidoczniej w policji uchowała się jeszcze spora grupa petrolheadów. Wymarzone radiowozy mają mieć napęd na wszystkie koła i automatyczną skrzynię biegów. Do setki mają się rozpędzać w czasie poniżej 6 s, a prędkość maksymalna musi wynosić co najmniej 250 km/h — wiadomo, czasem trzeba kogoś dogonić, więc nie może być zbyt wolno. Policja dopuszcza dwa typy nadwozia: sedan i liftback, a w ofercie modelu musi być co najmniej 5 stonowanych lakierów.

policyjny przetarg na radiowozy

Długość samochodu to minimum 4750 mm, rozstaw osi musi być większy niż 2750 mm, a samochód nie może być wyższy niż 1500 mm. I pojawiło się zaskoczenie. Warunki przetargu skreślają obecne BMW serii 3, które mierzy 4709 mm. Seria 4 nie łapie się, bo wersja M440i jest wyposażone w technologię mild hybrid. Ze względu na długość odpadła Giulia, która jest krótsza (4643 mm). Passat nie występuje już w wersji sedan, A4 jest zbyt krótkie, a Mercedes klasy C ma miękkie hybrydy. To, co nam zostało na placu boju?

Dwa modele: Arteon i Superb

Oba idealnie trafiają w warunki określone przetargiem. Najpierw Arteon: jego długość to 4866 mm, rozstaw osi 2837 mm, wysokość 1457 mm. Pod maską może znaleźć się silnik 2.0 TSI o mocy 280 KM, napęd trafia na wszystkie koła za pomocą przekładni DSG. Do setki rozpędza się w 5,5 s. W drugim narożniku znajduje się Superb, który również może mieć pod maską ten silnik.

Skoda Superb iv Hybrid test

Wymiary Superba to 4869 mm długości, 2841 mm rozstawu osi i 1469 mm wysokości. Superb jest szybszy niż Arteon, bo sprint do 100 km/h zajmuje mu 5,2 s.

REKLAMA

Nie wiem jaki model ostatecznie wybiorą policjanci, ale proponuję salomonowe rozwiązanie – 50 Arteonów i 50 Superbów. Pieniądze i tak zostają w jednym koncernie.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-04-15T13:34:49+02:00
Aktualizacja: 2025-04-14T14:24:12+02:00
Aktualizacja: 2025-04-13T10:57:45+02:00
Aktualizacja: 2025-04-12T10:13:06+02:00
Aktualizacja: 2025-04-11T19:19:59+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA