REKLAMA

Oto klasa S wśród amerykańskich kamperów. Możesz taką mieć, bo Kanye West swoją sprzedaje

Kamper to wspaniały wynalazek. Choć w europejskich warunkach często są dość bezsensowne i za duże na nasze starokontynentalne drogi, to za Atlantykiem nie są niczym dziwnym. I często są tak gargantuicznych rozmiarów, że te nasze na bazie Ducato i Transitów wydają się malutkie. Albo chociaż bardzo awangardowe.

Mauck MSV 1120s Elite
REKLAMA

Dobrym przykładem jest ten oto Mauck

REKLAMA

Prezentowany pojazd to Mauck MSV 1120s Elite. Choć nie jest szczególnie ogromny, to na pewno jest bardzo ciekawym pojazdem.

Mauck Speciality Vehicles to amerykańskie przedsiębiorstwo istniejące w latach dziewięćdziesiątych. Jego założyciel - Andy Mauck - zaczynał od tworzenia wozów strażackich, by po założeniu własnej firmy zająć się właśnie kamperami dla klientów o bardziej wysublimowanych potrzebach, gotowych przeznaczyć na nie ponad 200 tys. dol.

W swoim zamyśle nie miał być niczym innym niż kamperem, jednak z nieco bardziej wyrafinowanym smaczkiem. Producent z Columbus w stanie Ohio stworzył kombinację samochodu-domku letniskowego pomieszanego z autobusem turystycznym i z wyposażeniem godnym limuzyny wyższej klasy. Pojazdy były wyposażane w dwustrefową klimatyzację, elektryczne szyby, hamulce ze wspomaganiem, centralny zamek, wspomaganie kierownicy, podgrzewane lusterka z elektryczną regulacją, tempomat, kamerę cofania i system GPS. A mówimy tylko o standardzie - na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy kuchenkę mikrofalową, ekspres do kawy, a nawet pełną łazienkę w stylu marynistycznym. Wiele Maucków miało również telewizję satelitarną, szyberdach i generator prądu.

Mauck MSV 1120s Elite
fot. carsandbids.com
Mauck MSV 1120s Elite
fot. carsandbids.com

Mimo tak luksusowego wyposażenia Mauck posiadał wiele elementów z innych samochodów - co w sumie w konwersjach samochodów na kampery nie jest niczym dziwnym, także w Europie. Przednie reflektory pochodzą z ciągnika siodłowego Forda Aeromax, światła przeciwmgielne z Dodga'a Vipera, tylne światła z Jeepa Grand Cherokee, a wycieraczki są zamienne z tymi od Toyoty - a dokładniej modelu Previa.

W oznaczeniu 1120s cyfra „1” oznacza pierwszy model firmy, „12” to długość rozstawu osi w stopach (3656 mm), a czwarta cyfra była przeznaczona do określenia, z którą wersją wyposażenia mamy do czynienia. Litera „s” nie oznacza natomiast zupełnie nic. Ot, taki dziwny dodatek.

Liczba ręcznie wyprodukowanych MSV stanęła na nieco ponad 100 egzemplarzach w latach 1996 - 1999. Oprócz kamperów kilka modeli zostało dostosowanych do roli minibusów do użytku lokalnego, lub przewozu osób z niepełnosprawnościami. Natomiast te, które wyjeżdżały z fabryk zgodnie ze swoim zastosowaniem często były przerabiane przez zewnętrzne firmy na życzenie ich właścicieli - wśród nich można wymienić Alana Jacksona - muzyka country, czy boksera George'a Foremana.

Więcej ciekawostek z ogłoszeń znajdziesz tutaj:

Teraz ty możesz zostać jego kolejnym właścicielem

Nie inaczej było w przypadku opisywanego egzemplarza. Był on bowiem własnością popularnego rapera i niedoszłego prezydenta Stanów Zjednoczonych Kanye Westa - a dokładniej był zarejestrowany na jego firmę obuwniczą Kanye West Yeezy LLC. Był również często widywany pod jego studiem nagraniowym.

Twórca takich hitów jak „Gold Digger” czy „Flashing Lights” nie dbał jednak zbytnio o swój samochód. Wnętrze wykazuje ślady zużycie, na lakierze znajdziemy odpryski i zadrapania, nieszczelne reflektory są zaparowane, a klimatyzacja w ogóle nie działa. Zresztą, zdaniem światka widującego Maucka pod wcześniej wspomnianym studiem, samochód i tak wygląda znacznie lepiej niż kiedyś. Z drugiej strony, jak na swoje przeznaczenie i wiek, Kanye nie przejechał swoim Mauckiem zbyt wiele - licznik wskazuje bowiem zaledwie 58 tys. mil (93,6 tys. km). Nie miał w nim również żadnej kolizji.

Mauck MSV 1120s Elite
fot. carsandbids.com
fot. carsandbids.com
REKLAMA

Oprócz znanego właściciela opisywany kamper ma w sobie jeszcze coś wyjątkowego - dosłownie w sobie, gdyż znajdziemy to pod maską. Jego standardowy silnik został zamieniony na V8 produkcji General Motors o pojemności 6,3 l. No i ma też podnoszone drzwi w stylu Lamborghini - ale nie wiem, czy taka informacja działa na korzyść Maucka. Ciekawostką jest też numer fabryczny - według tabliczki znamionowej jest to drugi wyprodukowany Mauck MSV 1120s Elite.

Samochód jest wystawiony w miasteczku Acton w stanie California. Na dwa dni przed końcem aukcji na carsandbids.com najwyższa oferta wynosi 7208 dol. - nieco mniej niż cena minimalna wynosząca równe 10 tys. dol. Nie mówiąc o cenie nowych Maucków w 1996 r. - 200 tys. dol. Jednym słowem - okazja.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA