REKLAMA

Najrzadsza Łada jest na sprzedaż. To niemiecki pickup-kabriolet na bazie radzieckiego jeździdła

Sieć dilerska Alpha Cars wystawiła na sprzedaż samochód o nazwie Bohse Safari Landau. Pod tą niewiele mówiącą nazwą kryje się rosyjska Łada Samara, poddana niecodziennej przeróbce.

Bohse Safari
REKLAMA

WAZ-2108 Sputnik, znany także jako Łada Samara w momencie wprowadzenia do produkcji w 1984 r., był wręcz rewolucją dla wschodniej motoryzacji. I to nie tylko w ZSRR, ale też w całym bloku wschodnim, gdyż była pierwszym, masowo produkowanym kompaktowym hatchbackiem z napędem na przód robiony w państwie komunistycznym. Z ciekawostek należy wspomnieć, że przy jej tworzeniu pomagało także Porsche.

Przez 30 lat produkcji Samara doczekała się wielu ciekawych wersji. Oprócz trzy- i pięciodrzwiowego hatchbacka i sedana, zakłady współpracujące z AwtoWAZ-em tworzyły takie wspaniałości, jak pickup VIS, czy (być może) pierwszy w historii SUV-coupe, czyli Tarzan. W Togliatti stworzono także wersję cabrio, o bardzo kobiecej nazwie Natasza. My jednak przyjrzymy się jednak, czemuś jeszcze mniej znanemu niż Natasza - i czemuś dziwniejszemu, niż którykolwiek rosyjski twór na bazie Samary.

REKLAMA

Bohse Safari Landau, czyli Samara pickup-cabrio

Bohse to niewielka, niemiecka firma z siedzibą w Dolnej Saksonii, zajmująca się przerabianiem nadwozi samochodów. Na swoim koncie ma samochód EuroStar, czyli Ładę 2105 w formie otwartego pickupa, Sprintera, czyli VW Golfa I w podobnej formie i w końcu model Safari, czyli Ładę Samarę, również będącą połączeniem kabrioletu i pickupa choć już w nieco innej formie - w przeciwieństwie do wcześniej wymienionych było mu bliżej do kabrioletu niż auta plażowego.

fot. Alpha Cars

Safari nie powstał na bazie Nataszy, a zwykłej samary w wersji trzydrzwiowej. Tylna część dachu z brezentu jest składana, zaś nad przednimi fotelami umieszczono szyberdachopodobny kawałek plastiku, który właściciel może zdjąć. Nie mogło zabraknąć także klasycznego dla tanich kabrioletów z tamtych lat pałąka, utrzymującego rozłożony dach. Z mniej diametralnych zmian, pojawił się także inny grill z logo Bohse.

fot. Alpha Cars

Na początku wspomniałem, że to pickup. Cóż, paka Safari ma się do normalnych pickupów jak brodzik dla niemowlaków do Jeziora Bajkał, ale jest to otwarta przestrzeń ładunkowa - czyli jest to pickup. A to, że to skrajnie niepraktyczny pickup, to już inna para kaloszy. Sytuację nieco poprawia zwykły bagażnik, dostępny po podniesieniu paki, choć o jego pojemności nie można powiedzieć wiele dobrego.

fot. Alpha Cars

Wnętrze niczym nie różni się od tego w zwykłej Samarze. Czyli prostokąty, okrągła kierownica i pokrętła, linie proste i więcej prostokątów. Jedynymi detalami, które wyróżniają Safari od Samary są emblematy Bohse przed pasażerem i na kierownicy. Trzeba jednak oddać, że wszystko wygląda idealnie - minimalny przebieg 10,5 tys. km wydaje się jak najbardziej wiarygodny.

fot. Alpha Cars

Więcej dziwnych aut z ogłoszeń znajdziesz tutaj:

Z Rosji, przez Niemcy do Stanów Zjednoczonych

Bohse Safari został wystawiony na sprzedaż za oceanem - przez firmę Alpha Cars ze Stanów Zjednoczonych, a dokładnie przez jej filię w mieście Spencer, w stanie Massachusetts. Zajmuje się ona sprzedażą luksusowych i unikatowych samochodów z Europy - nasza Samara zdecydowanie należy do tych drugich. Cena jest jednak dość luksusowa, nawet jak za jeden z zaledwie 2 tys. samochodów, gdyż wystawiono ją za 28 995 dol. (109 tys. zł).

Jeżeli ktoś chce się wyróżnić, a jednocześnie jest fanem prostej motoryzacji, to Safari wydaje się być właściwym wyborem. Ma też jedną, dość nietypową jak na taki przypadek zaletę, o czym wspomina nawet samo Alpha Cars. Przez to, że produkcja Samary skończyła się dopiero 11 lat temu, a trwała przez 30, to dostęp do części mechanicznych nie stanowi najmniejszego problemu. Choć raczej to zaleta dla kupców z Europy Wschodniej, gdyż Amerykanie mogą mieć już pewne trudności.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-04-21T18:10:54+02:00
Aktualizacja: 2025-04-19T15:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-19T14:03:30+02:00
Aktualizacja: 2025-04-19T11:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-19T10:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-18T18:06:23+02:00
Aktualizacja: 2025-04-18T12:23:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-17T12:53:58+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA