Nie tylko Audi ma swoje RS 3. Oto Baojun RS-3. Pasowałby do Europy
Jeśli na pytanie „Czym jeździsz?” usłyszycie odpowiedź „RS-trójką”, wcale nie musi chodzić o Audi. Zwłaszcza gdy powie wam to Chińczyk.
![Baojun RS-3 Europa](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/09/Baojun-RS-3.jpg)
Tegoroczny salon samochodowy we Frankfurcie miał nieco schyłkowy klimat. Niedużo wystawców, niedużo odwiedzających. Nie za wiele interesujących premier. Mało efektowne stoiska.
Wyjątkiem byli chińscy producenci.
Great Wall, Byton, Wey: to na stoiskach tych marek było ciekawie. Widać, że chińskie firmy się rozwijają. Widać, kto w dzisiejszej motoryzacji ma pomysł na siebie, pieniądze i energię do działania. Dlatego całkiem możliwe, że za jakiś czas Europa będzie potrzebować chińskich samochodów. A czy chińscy producenci będą potrzebować Europy? Tutaj nie byłbym pewien. Niech świadczy o tym fakt, że jedna z wymienionych marek – pomimo wystawienia stoisk we Frankfurcie – miała wszystkie napisy, logotypy i materiały wyłącznie w języku chińskim. Prezentacja drugiej była prowadzona po chińsku… a napisy włączono dopiero pod koniec. Niedopatrzenie? A może delikatny przytyk w stronę Europejczyków?
Ważną chińską firmą jest też Baojun.
We Frankfurcie ich akurat nie było, ale mówimy tu o szybko rozwijającej się marce. Należy do spółki joint-venture SAIC-GM-Wuling: czyli w całym projekcie „macza palce” także General Motors. Ich najnowszy produkt to Baojun RS-3.
![Baojun rs3 europa](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/09/baojun-rs3-1.jpg)
To kompaktowy crossover. Jego wymiary są zbliżone do tych z Volkswagena T-Roca. Długość wynosi 4,3 metra, szerokość: 1,75 m, a wysokość 1,625 m. Rozstaw osi to 2,55 m.
Skoro to chiński samochód, pozwólcie, że zachowam się typowo i zacznę opisywać, z jakimi wozami kojarzy mi się stylistyka tego Baojuna. Utarło się, że Chińczycy zawsze kogoś kopiują. Ale czy tak jest i w tym wypadku?
Najbardziej podobna jest nazwa: choć pod maską tego modelu nie będzie (jak w Audi RS 3) pięciocylindrowego motoru turbo, a co najwyżej 1.2 i 1.5 turbo (130 i 105 KM).
![Baojun RS-3 Europa](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/09/Baojun-RS-3-1.jpg)
Stylistycznie, z przodu wyraźnie widzę podobieństwo do Maserati Levante. Wloty powietrza mogą kojarzyć się z Audi. Tym razem ewidentnie z nowym Audi RS Q3. Ale całość wygląda bardzo dobrze. Mogłaby bez problemu sprzedawać się w Europie. Tylko te baloniaste opony zastąpiono by pewnie jakimiś naleśnikami.
Te czasy nadejdą: prędzej czy później będziemy jeździć chińskimi, modnymi crossoverami. Tylko Baojun będzie musiał wcześniej zmienić nazwę tego modelu. Audi raczej nie wahałoby się przez złożeniem pozwu.