REKLAMA

Oto nowy Opel Astra VI generacji. Jest zupełnie inny – bardziej francuski

Opel pokazał szóstą generację modelu Astra – pierwszą zbudowaną na platformie firmowanej przez koncern Stellantis.

nowy opel Astra
REKLAMA
REKLAMA

Na platformie Stellantisa, a mówiąc wprost – zapożyczonej od PSA. Na EMP2 powstaje szereg modeli, a najbliższy Astrze jest Peugeot 308. Bliski do tego stopnia, że oba modele będą powstawały w jednej fabryce – w mateczniku Opla w niemieckim Reusselsheim.

nowy opel Astra

Zupełnie nowy Opel Astra ma niemal te same wymiary co poprzedni

Ma 4374 mm długości, więc urósł o niezauważalne 4 mm. Jest o 15 mm niższy niż poprzednik (ma 1470 mm), a odległość między osiami wzrosła o 13 mm, do 2675 mm. Najwięcej zmieniło się w kwestii szerokości nadwozia – urosło o 51 mm, do 1860 mm. Większy jest też bagażnik – dzięki nowej platformie zyskał 52 litry i ma teraz 422 litry pojemności. Jeszcze większy będzie w wersji kombi, ale na jej premierę musimy jeszcze poczekać.

Mimo technicznego podobieństwa, nowy Opel Astra nie wygląda jak Peugeot 308

Styliści postarali się o to w równym stopniu co w przypadku Corsy i 208, czy Mokki i 2008. Mamy więc obowiązkowy pas przedni – Vizor, który trafia do wszystkich nowych Opli i chowa w sobie reflektory Intellilux ze 168 LED-owymi elementami w każdym kloszu.

nowy opel Astra

Są też charakterystycznie podcięte tylne lampy wkomponowane w pokrywę bagażnika z tworzywa sztucznego i nazwa modelu rozciągnięta na prawie całą jej szerokość. Uszczypliwi w kształcie świateł dopatrują się podobieństw bardziej do Golfa niż do 308.

nowy opel Astra

Francuskie pokrewieństwo nie narzuca się też gdy patrzymy na Astrę z boku – jej karoseria ma inne, grzeczniejsze przetłoczenia, a za tylnymi drzwiami pojawiło się jeszcze wcięcie, dzięki któremu ostatni słupek jest smuklejszy.

Nowy Opel Astra jest też zupełnie inny we wnętrzu

W porównaniu z poprzednią generacją jest tu supernowocześnie, co widać chociażby na zestawieniu poniższych zdjęć:

nowy opel Astra

Oczywiście zniknęło prawie wszystko co analogowe, panel zegarów zastąpił ekran połączony w jeden element z centrum sterowania multimediami. I znowu – jest inaczej niż w 308, ale zaryzykuję stwierdzenie, że to wnętrze jest najbardziej francuskie w całym projekcie Astry.

Francuskie będą też silniki

Ich lista pokryje się z jednostkami 308, zacznie się od trzycylindrowego 1.2 o mocy 110 i 130 KM, nie pominie 1,5-litrowej jednostki Diesla o mocy 130 KM, a kończyć będzie się na konfiguracjach hybrydowych. To pierwszy raz, gdy Astrę będzie można ładować z gniazdka. Jako hybryda plug-in dostępna będzie w wersji 180- i 225-konnej, w obu przypadkach akumulatory będą miały pojemność 12,4 kWh i będą w stanie teoretycznie zasilać samochód przez niemal 50 km jazdy.

nowy opel Astra
REKLAMA

Pierwsze egzemplarze nowej Astry na żywo będzie można podobno zobaczyć jesienią

Podobno, bo jeszcze nie wiadomo dokładnie gdzie – Opel zrezygnował z obecności na targach IAA w Monachium. Widocznie ma lepszy plan na wykorzystanie pieniędzy, które pomogą Astrze ruszyć w wyścigu o koronę kompaktów. A będzie to raczej bieg długodystansowy, bo by ją zdobyć Astra musi pokonać 8 konkurentów. Ubiegły rok zakończyła na 9. pozycji z wynikiem 70 008 egzemplarzy, o 48 proc. gorszym niż w 2019. A gonić będzie aż dogoni Golfa, który w 2020 r. sprzedał się w liczbie 283 651 sztuk. W Polsce pierwsze egzemplarze powinniśmy zobaczyć na początku przyszłego roku.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA