Nadchodzi Hyundai Bayon. Będzie malutkim SUV-em, który ma zdobyć portfele i serca klientów
Hyundai Bayon będzie najmniejszym SUV-em w gamie producenta. Miejmy nadzieję, że nie będzie kosztował bajońskich sum.
![hyundai bayon 1](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/11/hyundai-bayon-1.jpg)
Nie będę prosił o wybaczenie strasznego suchara w nagłówku, ponieważ w tym tekście padnie ich jeszcze kilka. Hyundai zapowiedział, że w pierwszym półroczu 2021 roku do salonów trafi Bayon. Będzie najmniejszym SUV-em jaki trafi do oferty producenta w Europie. Do tej pory tytuł ten należał do Kony z długością 4165 mm, szerokością 1800 mm i wysokością 1565 mm. Hyundai Bayon będzie konkurował z Renault Capturem, Toyotą Yaris Cross, czy z Suzuki Vitarą.
Skąd wzięła się nazwa Hyundai Bayon i co już wiemy o nadchodzącym modelu?
Hyundai twierdzi, że nazwę dla swojego nowego SUV-a zaczerpnął z francuskiej miejscowości Bayonne. Wybór padł na to miasto, ponieważ Bayon ma być bardzo europejskim SUV-em. Jak głosi informacja prasowa „położone między wybrzeżem Atlantyku a Pirenejami, francuskie miasto jest doskonałą lokalizacją dla miłośników sportów takich jak żeglarstwo i piesze wycieczki, co wpisuje się w styl życia nowego modelu”. Nie wiem jak udało się połączyć żeglarstwo i piesze wycieczki z małym SUV-em, ale na szczęście nie pracuję w marketingu, więc to nie jest moje zmartwienie. Wracając do meritum. Nie znamy jeszcze żadnych szczegółów, ale spekuluje się, że nowy model wykorzysta platformę dobrze znaną z i20. W związku z tym istnieje duże prawdopodobieństwo, że będzie oferowany z takimi samymi silnikami, czyli wolnossącym o pojemności 1,2 i mocy 75 KM oraz uturbionym o pojemności 1,0 i mocy 100 KM. Dostępne będą skrzynie manualne i automatyczne. I to w zasadzie tyle informacji.
![Hyundai i20](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/Hyundai-i20-open-1024x470.jpg)
Stop, po co Europie Hyundai Bayon, skoro jest Hyundai Venue?
Ze zdumieniem odkryłem, że jednak nie wszystko w Stanach Zjednoczonych jest większe. Hyundai ma tam w ofercie Venue. Jest mniejszy niż Kona. Jego długość to 4036 mm (wersja indyjska jest jeszcze mniejsza i mierzy 3995 mm), szerokość 1770 mm. W USA oferowany jest z silnikiem o pojemności 1,6 i mocy 121 KM. Może to być zbyt dużo jak na europejskie warunki, dlatego warto spojrzeć z jakimi silnikami jest oferowany w Indiach. Podstawowy silnik ma pojemność 1,2 litra i moc 82 KM. Mocniejszy silnik to turbodoładowana litrowa jednostka o mocy 118 KM. W ofercie znajduje się również silnik Diesla o pojemności 1,5 litra i mocy 98 KM.
![hyundai bayon](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/04/hyundai-venue-17-1024x683.jpg)
Na pokładzie znajduje się całkiem niezły zestaw wyposażenia. Znajdziemy w nim system utrzymania pasa ruchu, system monitorowania martwego pola, system ostrzegania przed kolizjami podczas cofania. Do tego 8-calowy wyświetlacz multimediów z Android Auto i Apple CarPlay, z wbudowaną nawigacją. Całości ciekawego wyposażenia mogą dopełnić podgrzewane siedzenia, kamera cofania, czy lepsze nagłośnienie. Krótko mówiąc, wyposażony jest całkiem po europejsku. Aż prosi się, żeby zdjąć z niego oznaczenie Venue i nakleić Bayon. Koszt rebrandingu - 10 zł wg cen za przyklejane literki na klapę, które można znaleźć na portalach aukcyjnych.
![Bayon Hyundai](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/04/hyundai-venue-10-1024x683.jpg)
Widzisz Hyundai jak to ładnie wymyśliłem? Możesz mi przelać bajońskie sumy, które chcesz wydać na rozwój Bayona. Przejdźmy do ostatniego i bardzo ważnego pytania.
Czy Filip Bajon może kupić Hyundaia Bayona?
Oczywiście, tak jak Artur Andrus może kupić McLarena Artura. Mam nadzieję, że wysuszyłem już pranie wszystkim czytelnikom.
PS: Mam nadzieję, że Bayon nikomu nie pomyli się z chińskim Baojun. Byłoby to przykre.