REKLAMA

Huawei zaczyna sprzedawać samochody. I to całkiem niedrogo

126 tys. zł – tyle w salonie Huawei kosztował będzie całkiem spory, bo 4,7-metrowy SUV.

Huawei SUV Seres SF5
REKLAMA

Tyle po przeliczeniu z juanów, bo oczywiście samochody będą sprzedawane jak na razie tylko w Chinach, ale przecież wcale nie jest powiedziane, że nie rozleją się stamtąd po całym świecie.

REKLAMA

Pierwszy samochód z salonu Huawei – co to będzie?

Przede wszystkim, nie będzie się nazywał Huawei. Chińczycy nie idą tropem Samsunga, który w Korei dogadał się z Renault i sprzedaje samochody francuskiej marki ze swoim logo. Huawei będzie w swoich salonach sprzedawał samochody marki Seres, a konkretnie model SF5.

Huawei SUV

To SUV z karoserią o długości 4,7 metra i rozstawem osi 2,87 m. Długością nadwozia plasuje się w okolicy Skody Kodiaq, ale rozstawem osi – bliżej VW Touarega.

Co SUV Seres SF5 ma wspólnego z Huawei?

Spokojnie, nie powstaje na tej samej linii produkcyjnej co smartfony czy laptopy. Za to jest nafaszerowany techniką, za którą odpowiada ten znany również u nas producent elektroniki. Oprócz systemu multimedialnego, we współpracy z inżynierami marki Seres, Huawei opracował Huawei DriveONE Three-in-One Electric Drive, czyli rozwiązanie zwiększające zasięg pojazdu.

SF5 to w efekcie samochód elektryczny na benzynę – trochę jak m.in. Honda CR-V. Chodzi o to, że koła napędzane są przez silnik elektryczny, ale ten ma zapas energii na co najwyżej 180 km. Dlatego musi liczyć na wsparcie turbodoładowanej jednostki spalinowej o pojemności 1,5 litra, która odpowiada za ładowanie akumulatorów o pojemności 33 kWh. Dzięki niej, bez wizyty przy ładowarce, albo na stacji paliw, SF5 przejeżdża nawet 1000 km. Potrafi być przy tym całkiem rześkie – do 100 km/h rozpędza się w niecałe 5 sekund. To ostatnie niestety wyłącznie w wersji z napędem na 4 koła, która może się pochwalić mocą 543 KM i 820 Nm momentu obrotowego. Ale ta już nie kosztuje 126, ale – wciąż brzmiące bardzo atrakcyjnie – równowartość 144 tys. zł.

Huawei SUV
REKLAMA

Zawsze gdy mowa o produktach Huawei, pojawia się pytanie o gromadzenie danych i podsłuchiwanie użytkowników

W tym przypadku być może ktoś mógłby również o to zapytać. Ale wówczas można by zwrócić uwagę, że to przecież nie wada, a supernowatorskie rozwiązanie, z którego korzysta nawet Tesla i nie ma się czym martwić.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-11T15:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-11T14:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-11T09:53:55+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T21:23:23+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T19:58:39+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T18:38:12+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T17:53:04+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T09:20:42+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T19:05:46+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T17:54:58+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T14:57:49+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T11:34:59+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T10:30:56+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T18:58:44+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T18:33:32+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T17:34:15+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T12:11:42+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA