Na to właśnie czekał cały świat. Oto podniesione Audi A1 citycarver
W branży motoryzacyjnej obowiązuje już chyba tylko jedna zasada: jeśli możesz coś zmienić w SUV-a, crossovera, albo choć delikatnie to uterenowić - zrób to. I tak właśnie powstało nowe Audi A1 citycarver.
![Na to właśnie czekał cały świat. Oto podniesione Audi A1 citycarver](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/07/audi-a1-citycarver-25.jpg)
Całego newsa można byłoby w zasadzie streścić do: A1 citycarver (ta nazwa chyba nie przyjmie się w Polsce) to zwykłe A1, tylko trochę podniesione i z dodatkowym pakietem stylistycznym. Robota zrobiona.
Ale jest w tym A1 citycarver kilka kwestii, które warto rozwinąć. Szczególnie jeśli chodzi o...
... prześwit. Tym razem Audi nie dodało kilku czy kilkunastu milimetrów.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/07/audi-a1-citycarver-9.jpg)
Tak, w tym przypadku nie bawiono się w podniesienie auta o np. 10-15 mm i nazwanie go wersją offroadową. A1 citycarver jest wyższe od standardowej wersji o - uwaga - 5 cm. To sprawia, że trochę bliżej mu prześwitem do małych SUV-ów i crossoverów niż do zwykłych aut miejskich. Nadal wprawdzie nie ma szans z Sandero Stepway, ale to raczej auta dla dwóch różnych grup klientów.
Zwiększony prześwit to przy tym zasługa głównie zmodyfikowanego i podniesionego zawieszenia, które odpowiada za aż 35 mm przyrostu. Pozostałe 15 mm wynikają z zastosowania większych kół (w tym zapewne nieco wyższych opon).
Audi nie udaje przy tym, że ten prześwit ma w jakikolwiek sposób poprawić właściwości terenowe A1. Wyższa pozycja za kierownicą ma według producenta ułatwić wsiadanie, a także poprawić widoczność.
Audi A1 citycarver będzie łatwo odróżnić od zwykłego modelu
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/07/audi-a1-citycarver-10.jpg)
Pomijając już większy prześwit, Audi A1 citycarver będzie miało chociażby zmieniony grill, dwa wloty powietrza nad grillem (zamiast trzech), dolne osłony nadwozia pomalowane na srebrno, a także inaczej ukształtowany przedni zderzak.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/07/audi-a1-citycarver-14.jpg)
Na liście wyposażenia standardowego znajdą się m.in. reflektory Full LED z przodu, dynamiczne kierunkowskazy, 16-calowe felgi, a także zestaw systemów wspomagających bezpieczeństwo jazdy. Oczywiście lista opcji dodatkowo płatnych będzie dużo dłuższa i dużo bardziej imponująca.
Dlaczego citycarver a nie Allroad?
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/07/audi-a1-citycarver-26.jpg)
Pewnie dlatego, że A1 nie będzie tak naprawdę allroad. Producent w żadnym miejscu nie wspomina o tym, żeby do gamy A1 zostały dołączone wersje z napędem na obie osie. Mamy więc do czynienia po prostu z mocno podniesionym, niewielkim autem miejskim.
W sprzedaży od jesieni tego roku
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/07/audi-a1-citycarver-8.jpg)
Dokładnych cen jeszcze nie podano, ale nie ma wątpliwości, że będzie drogo. Już zwykłe A1 jest koszmarnie drogim małym samochodem, a jego wersja uterenowiona wizualnie będzie na pewno jeszcze droższa. Nie mówiąc już o startowej odmianie Edition One ze specjalnymi lakierami, 18-calowymi felgami i szeregiem zarezerwowanych dla tej serii dodatków.
Czekam z niecierpliwością na cennik.