REKLAMA
  1. Autoblog
  2. Wiadomości

Pierwsze hybrydowe Porsche 911? Przecież taki samochód istnieje od dawna

Pierwsze drogowe hybrydowe Porsche 911 już niedługo trafi do cenników. Firma zapowiada debiut podając imponujący czas okrążenia z Nurburgringu, a my przypominamy, że hybrydowe 911 istnieje już od dawna.

13.05.2024
13:47
Porsche 911 Hybrid
REKLAMA

Jeszcze nie tak dawno temu puryści łapali się za głowę, ponieważ Porsche oznajmiło elektryczne wspomaganie kierownicy, a potem, że w prawie każdej wersji 911 będzie turbodoładowany silnik. Teraz przyszedł czas na kolejny krok - hybrydowe Porsche 911. Jego oficjalna premiera nastąpi za kilka tygodni, ale już dziś Porsche chwali się tym, co potrafi zelektryfikowane cacko z Zuffenhausen.

REKLAMA

Porsche opublikowało pierwsze oficjalne zdjęcia debiutanckiego zelektryfikowanego 911 z testów i przekazało, że inżynierowie przejechali nim już ponad 5 mln kilometrów w różnych zakątkach świata. Jednym z tych zakątków był legendarny niemiecki tor Nurburgring. Nowe auto uzyskało czas okrążenia na Północnej Pętli wynoszący imponujące 7:16,934 min. Według inżynierów czas ten jest o 8,7 sek. lepszy od uzyskanego przez odpowiadającego mu poprzednika, ale nie podano konkretnie, o którą wersję z obecnej gamy chodzi.

Wiemy natomiast, że aktualne Porsche 911 Turbo S uzyskało w 2021 r. czas okrążenia wynoszący 7 min 17,3 sek., czyli raptem o niecałe pół sekundy szybszy od nowej hybrydy. I choć nie wiadomo, gdzie w gamie uplasuje się opisywana hybryda, to producent podał, że egzemplarz wykorzystany na Ringu był wyposażony w standardowe opony drogowe oraz w zestaw aerodynamiczny z nieruchomym tylnym spojlerem. Tym samym, który jest dostępny jako opcja. Chyba faktycznie zapewnia lepszy docisk przy wysokich prędkościach.

Hybryda w 911 to żadna nowość - oto GT3 R Hybrid

Po raz Porsche zbudowało hybrydową wersję 911 w 2010 r. Był to wyścigowy bolid o nazwie GT3 R Hybrid. Specjalnie dla niego został opracowany nowy typ układu hybrydowego, który różnił się znacznie od konwencjonalnych hybryd pod względem użytych komponentów oraz układu silników. GT3 R miało elektryczny układ napędowy na przedniej osi z dwoma silnikami o mocy 60 kW. Z tyłu był czterolitrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser o mocy 480 KM. Co ciekawe Zamiast akumulatorów stosowanych zwykle w ulicznych pojazdach hybrydowych, energię do napędzania silników elektrycznych dostarczał specjalny akumulator z kołem zamachowym, umieszczony we wnętrzu obok kierowcy.

REKLAMA
Porsche 911 GT3 R Hybrid

Teraz już wiecie. Ten nowy samochód to nie jest pierwsze hybrydowe 911. To jest pierwsze drogowe hybrydowe 911, a to w tym przypadku ogromna różnica. Na więcej informacji o ulicznej hybrydzie musimy poczekać do premiery zaplanowanej na 28 Maja.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA