Tak powinna wyglądać gama silnikowa w każdym aucie. Oto nowy Peugeot Landtrek z dieslem 1.9
Peugeot zaprezentował model Landtrek na rok 2023 r. Ponieważ premiera odbyła się bardzo daleko stąd - w Malezji - to gama silnikowa jest nieeuropejska, ale za to wspaniała. Do wyboru jest jeden wybitny motor - 1.9D.
![Peugeot Landtrek](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/03/Peugeot-Landtrek_4-1180x645.jpg)
Widząc oznaczenie 1.9D, większość osób pewnie myśli, że mowa o silniku bez doładowania. Tak dobrze nie ma. Jest to 150-konny, czterocylindrowy turbodiesel połączony z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Innego wyboru nie ma i dobrze. 150-konny turbodiesel o mocy 150 KM z 350 Nm momentu obrotowego, połączony z klasycznym automatem, to rozum i godność człowieka. To napęd idealny. Sprawdzi się w każdym aucie i zużyje przy tym niewiele paliwa. Czego chcieć więcej? Wiem - napędu na obie osie.
![Peugeot Landtrek](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/03/Peugeot-Landtrek_1.jpg)
Taki napęd również Landtrek ma, dodatkowo odłączany. Układ napędowy oferuje jazdę w trybach 2WD, 4WD oraz 4WD z reduktorem. Poza tym tylna oś została wyposażona w mechanicznie blokowany mechanizm różnicowy. Teoretyczne możliwości terenowe Landtreka są interesujące. Głębokość brodzenia wynosi 600 mm, kąt natarcia 29 stopni, rampowy 25 stopni. Kąt zejścia to 27 stopni, a maksymalny kąt nachylenia bocznego wynosi 42 stopnie. Na przyzwoite możliwości w terenie pozwala również prześwit wynoszący 235 mm.
![Peugeot Landtrek](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/03/Peugeot-Landtrek_6.jpg)
Landtrek pod designerską, francuską skórką, to tak naprawdę chiński Changan Kaicene F70. Chiński jest również wspomniany silnik 1.9 D. To jednostka wyprodukowana przez Kunming Yunnei o oznaczeniu D20TCIE, spełniająca normę Euro 5.
Ile wersji ma Peugeot Landtrek? TAK
Utylitarny Peugeot występuje tylko w jednej opcji wyposażenia Allure, ale trzeba przyznać, że jest wypasiony, nawet jak na europejskie standardy. Landtrek ma ładną deskę rozdzielczą, a na niej ponad 10-calowy infotainment z dotykowym CarPlay. Poza tym z przodu mamy efektowny grill oraz reflektory LED. Na pokładzie są też czujnik deszczu, otwieranie bezkluczykowe, relingi dachowe, kamera cofania i wiele innych.
![Peugeot Landtrek](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/03/Peugeot-Landtrek_3.jpg)
W kwestii bezpieczeństwa również jest dość bogato. Peugeot ma 6 poduszek powietrznych, mocowania ISOFIX oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami. Nad aspektem pasywnym czuwają ABS, EDB oraz ESP. Landtrek jest wyposażony w asystentów zmiany pasa, podjazdu oraz zjazdu.
![Peugeot Landtrek](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/03/Peugeot-Landtrek_8.jpg)
Chiński pickup z francuskim logo kosztuje w Malezji ok. 120 tys. ringgitów. Malezyjska waluta ma praktycznie identyczną wartość co złotówka. Łatwo policzyć, że koszt zakupu pickupa z chińskim DNA to ok. 120 tys. zł.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2023/03/Peugeot-Landtrek_7.jpg)
Wyobrażacie sobie taką ofertę w Europie? Jeszcze jakby zamienić nadwozie na takie w stylu SUV, to byłby ogromny hit. Przecież w Polsce na dźwięk wypowiadanego słowa „jedendziewięć” miliony kierowców czują dreszcz ekscytacji, bo w życiu nie potrzeba nic innego od turbodiesla 1.9. Duży SUV z takim oszczędnym motorem oraz pełnym wyposażeniem i do tego okraszony stylistyką Peugeota? Kupowałbym.
Czytaj również: