REKLAMA
  1. Autoblog
  2. Wiadomości

Nowe MINI GP to najszybsze MINI w historii. To prawda, lecz z haczykiem

Znany już silnik o mocy 306KM rozpędza MINI GP w 5,2 sekundy do setki. Ej, czy na pewno to MINI jest najszybsze?

20.11.2019
16:30
mini jcw gp 2019
REKLAMA

Najmocniejszy w historii marki turbodoładowany dwulitrowy silnik trafił już wcześniej do Countrymana i Clubmana, zgrabnym ruchem omijając trzydrzwiowe nadowzie. Adam już nimi jeździł i chyba nawet mu się podobało.

REKLAMA

Ciekawe co powiedziałby na wersję GP, która właśnie debiutuje i nazywana jest najszybszym MINI w historii. Potrzebuje 5,2 sekundy by rozpędzić się do 100 km/h - a Clubmanowi od John Cooper Works wystarcza 4,9 s. Jakim więc cudem GP jest najszybszy?

mini jcw gp 2019

265 km/h prędkości maksymalnej

Tyle najszybciej można pojechać MINI John Cooper Works GP. Inne modele JCW mają prędkość ograniczoną do 250 kilometrów. W GP nie jest ograniczana i to najlepszy wynik wśród samochodów MINI dopuszczonych do uczestnictwa w ruchu ulicznym. Chyba z przedniego napędu nie dało się wycisną lepszego przyspieszenia do setki, postawiono więc na Vmax.

I na klientów, którym nie w smak jest manaul. Oprócz silnika dobre wyniki pomaga osiągać skrzynia biegów. To ośmiostopniowy automat z mechanizmem różnicowym Torsen o ograniczonym poślizgu, który ma wspomóc walkę o trakcję w przednionapędowym samochodzie.

mini jcw gp 2019
Spoiler też pomoże.

W poszukiwaniu przyczepności pomaga też zawieszenie obniżone o 10 milimetrów w stosunku do standardowego oznaczanego literami JCW. Jeśli ktoś uważał dotychczasowe MINI za twarde, to GP będzie jeszcze sztywniejsze i ma budzić jeszcze więcej skojarzeń z prowadzeniem gokarta. Zakręty pokonywać będzie wyjątkowo szybko, przyda się więc dedykowana do tego modelu miska olejowa.

mini jcw gp 2019

Samochód wyposażono w 18-calowe kute felgi, które mają być najlżejszymi kiedykolwiek zastosowanymi w MINI. Na pokładzie są też czterotłoczkowe zaciski hamulcowe i sportowe opony Hankook.

MINI John Cooper Works GP zdecydowanie nie wygląda na wersję dla cywili. Nakładki na nadkola z włókna węglowego poszerzające sylwetkę, czy podwójny tylny spoiler nad klapą bagażnika, mówią aż nadto o aspiracjach tego samochodu, ale nadkola wręcz krzyczą.

mini jcw gp 2019

Jeśli kiedyś przestaniemy patrzeć na te nadkola i zajrzymy do wnętrza, to odkryjemy, że w środku są tylko dwa fotele.

Które przegrały z walką o niską masę

Żeby móc pochwalić się taką prędkością maksymalną trzeba było w końcu sięgnąć po najmniejszy samochód w gamie i jeszcze dodatkowo go odchudzić.

mini jcw gp 2019

GP to nie rodzinny samochód, bo z tyłu siedzi tylko czerwona belka ochronna. Jeden jedyny pasażer może w czasie szybkiej przejażdżki przyglądać się wydrukowanemu na drukarce 3D ozdobnemu panelowi z unikalnym numerem seryjnym GP.

mini jcw gp 2019

Kierowcy pozostaną łopatki do zmiany biegów przy kierownicy (również wydrukowane w 3D) oraz dodatkowy 5,5-calowy wyświetlacz umieszczony tuż za kierownicą, którą obszyto skórą Nappa. Kto zgadnie jakiego koloru jest przeszywająca ją nić? Zgadza się, czerwonego.

mini jcw gp 2019

A teraz coś, co zupełnie nikogo nie interesuje. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym to 7,3 litra na każde sto kilometrów (według NEDC). Chyba nie należy się zbyt często rozpędzać do Vmax by osiągnąć taki wynik.

Szybkość jest istotna

Również przy składaniu zamówień. Ten niezwykle ekonomiczny samochód dostępny będzie w liczbie tylko 3000 sztuk. I lepiej nie zwlekać z oceną, czy na pewno jest się fanem tego designu i czy prędkość maksymalna to wystarczający wabik, bo zamówienia można składać tylko do połowy przyszłego roku.

mini jcw gp 2019

Poprzednie MINI potrafiło wygrywać rajdy Monte Carlo, co wygra ta wersja jeszcze nie wiadomo. Na zlocie gigantycznych spoilerów nie jest bez szans. A tak brzmi MINI John Cooper Works GP, hmm.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA