REKLAMA

Duży SUV nie zawsze jest bezpieczny: Ford Explorer i Jeep Grand Cherokee słabo w crash-testach

Jeśli wydaje Wam się, że im większy samochód, tym bezpieczniejszy, to jesteście w błędzie. Udowodnił to ostatnio amerykański Insurance Institute for Highway Safety. W jego testach zderzeniowych fatalnie wypadły Ford Explorer i Jeep Grand Cherokee.

Duży SUV nie zawsze jest bezpieczny: Ford Explorer i Jeep Grand Cherokee słabo w crash-testach
REKLAMA

Insurance Institute for Highway Safety to niezależny instytut wspierany przez firmy ubezpieczeniowe, który działa w Stanach Zjednoczonych od 1959 r. Jego głównym zadaniem jest poprawa bezpieczeństwa samochodów i zmniejszenie liczby ofiar oraz rannych w wypadkach.

REKLAMA

Ford Explorer i Jeep Grand Cherokee dostały ocenę Poor

Ocena P (ang. poor) to po prostu ocena słaba. Explorer został oceniony tak źle, ponieważ w teście zderzeniowym uszkodzeniu uległa konstrukcja pojazdu. Słupki zostały wgniecione do wnętrza pojazdu na długość nawet 40 cm. Nawet próg drzwi przesunął się o 15 cm w kierunku manekina pasażera. Pomiary z manekina wykazały wysokie prawdopodobieństwo urazów prawego biodra i dolnych partii lewej nogi w sytuacji prawdziwego wypadku.

http://www.iihs.org

W przypadku Jeepa Grand Cherokee 2018 na ocenę "Poor" złożyła się nie tylko wbicie słupków do wnętrza kabiny, ale niebezpieczne miejsce pasażera. Manekin na tym siedzeniu uderzył w deskę rozdzielczą pomimo poduszki powietrznej. Mało tego, boczna kurtyna powietrzna w ogóle się nie uruchomiła, przez co głowa manekina tuż po uderzeniu w deskę przesunęła się poza pojazd.

Kto wypadł lepiej?

Najlepsze wyniki uzyskała Kia Sorento. Auto, które na rynek wjedzie już w przyszłym roku, nie tylko otrzymało ocenę "Good", ale także uhonorowane zostało najwyższą nagrodą Instytutu, Top Safety Pick +. Maksymalna ingerencja w kabinę Sorento po zderzeniu czołowym wynosiła jedynie 10 cm.

http://www.iihs.org

Oceny dobre w testach IIHS uzyskały także GMC Acadia i Volkswagen Atlas. Acadia miała zaledwie 5 cm wgniecenia po zderzeniu, ale głowa manekina na siedzeniu pasażera zsunęła się z prawej strony przedniej poduszki powietrznej, przez co była podatna na kontakt z twardą konstrukcją pojazdu.

Oto ogólne wyniki testów:

Pełna lista badanych aut i wyniki testów / http://www.iihs.org
REKLAMA

Jak widać, nie zawsze wielkość pojazdu gwarantuje bezpieczeństwo dla kierowcy i pasażera. Warto przed zakupem sprawdzić, jak nasz wymarzony samochód sprawdza się w testach bezpieczeństwa.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-03-27T19:06:26+01:00
Aktualizacja: 2025-03-27T11:15:05+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T19:23:10+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T17:25:02+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T10:04:31+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T08:59:16+01:00
Aktualizacja: 2025-03-25T17:30:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-25T16:55:53+01:00
Aktualizacja: 2025-03-25T12:35:53+01:00
Aktualizacja: 2025-03-25T12:00:46+01:00
Aktualizacja: 2025-03-25T11:16:01+01:00
Aktualizacja: 2025-03-25T10:09:27+01:00
Aktualizacja: 2025-03-25T10:01:54+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA