REKLAMA

Chińczycy zaczynają wojnę hybrydową o rynek. Będziecie nimi jeździć

Chińska marka Omoda&Jaecoo zapowiedziała poszerzenie gamy i wprowadzenie wkrótce na rynek swojego pierwszego modelu hybrydowego. Jest to SUV o nazwie J7 PHEV. To kolejna chińska marka, która zdecydowała się wprowadzić na polski rynek SUV-a z takim napędem - np. BYD już otwarcie mówi o hybrydowym modelu Seal U.

OMODA&JAECOO J7 PHEV
REKLAMA

W swojej komunikacji przedstawiciel marki Omoda&Jaecoo skupia się na zaletach napędu hybrydowego w swoim produkcje. Firma podaje, że napęd hybrydowy zastosowany w J7 PHEV to autorskie rozwiązanie opracowane przez Omoda&Jaecoo na bazie doświadczenia firmy macierzystej Chery.

Zatankuj benzynę oraz prąd 

REKLAMA

Napęd składa się z silnika spalinowego 1.5TGDI +, automatycznej skrzyni biegów oraz wsparcia hybrydowego akumulatora. Producent deklaruje, że samochód będzie legitymował się zużyciem paliwa na poziomie 4,7 l na 100 km przy równoczesnym generowaniu energii oraz zasięgiem całkowitym ponad 1300 km, a czysto elektrycznym równym 106 km. I to w zasadzie wszystko, co pojawiło się w polskim komunikacie, ale nie martwicie się - znalazłem to i owo na temat J7 w sieci. Międzynarodowe źródła podają, że identycznie wyglądający samochód pod nazwą Jaecoo J7 PHEV (bez Omoda...) ma łączną moc 347 KM i moment obrotowy 525 Nm. Dla porównania, spalinowa odmiana J-siódemki ma 1,6-litrowy silnik TGDi o mocy 197 KM i moment obrotowy 290 Nm. Pojazd ma 4500 mm długości, 1865 mm szerokości, 1680 mm wysokości i 2650 mm rozstawu osi. 

Co to jest Omoda&Jaecoo?

Jest to marka motoryzacyjna należąca do chińskiego producenta samochodów, Grupy Chery. W gamie Omoda&Jaecoo są SUV-y typu crossover i miejskie SUV-y terenowe. Z kolei Grupa Chery, czyli firma matka zrobiła w 2023 roku sprzedaż na poziomie 1 881 316 sztuk, z czego wyeksportowała 937 148 pojazdów. Koncern twierdzi, że posiada 3,35 miliona użytkowników poza granicami Chin.

REKLAMA

To jak, chcielibyście do nich dołączyć? Nie ułatwię wam odpowiedzi na pytanie podając kluczowy czynnik - cenę. Tej niestety jeszcze nie znamy. Oby była niższa od konkurencji z Europy, Japonii i Korei...

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-04-01T17:24:50+02:00
Aktualizacja: 2025-03-31T13:51:48+02:00
Aktualizacja: 2025-03-31T08:01:02+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA