Alpina ma nowe logo. Teraz jeszcze bliżej mu do BMW
Pod koniec roku Alpina oficjalnie stanie się częścią BMW. Prawdopodobnie to z tej okazji stworzono zupełnie nowe logo, które zauważono w Niemieckim Urzędzie Patentowym i Znaków Towarowych.

Do tej pory BMW wysyłało wstępnie złożone pojazdy do siedziby Alpiny, gdzie poddawano je ostatecznemu montażowi. Cały proces był skomplikowany i kosztowny, dlatego zdecydowano się go uprościć. W 2022 roku Alpina została zakupiona przez BMW, a wszelkie procedury z tym związane zakończą się wraz z końcem roku. To oznacza, że od 2026 roku nowe Alpiny będą produkowane bezpośrednio w zakładach BMW. Niewykluczone, że to z tej okazji powstało nowe logo Alpiny, które jeszcze bardziej przypomina BMW.
Alpina zarejestrowała nowe logo
Jakiś czas temu Alpina złożyła wniosek patentowy na nowe logo w Niemieckim Urzędzie Patentowym i Znaków Towarowych (DPMA). Jeśli link na X zostanie usunięty ze względu na prawa autorskie, najlepiej zobaczyć logo tutaj. Na pierwszy rzut oka nowe logo nie różni się od tego używanego obecnie – jest okrągłe, na górze widnieje napis „ALPINA”, a wewnątrz znajduje się podwójny gaźnik i wałek rozrządu.
Wystarczy jednak porównać je z aktualnym, by zdać sobie sprawę, że nowe logo zostało pozbawione kultowej tarczy i kolorów. Co prawda gaźniki i wałek rozrządu wciąż znajdują się bezpośrednio w wewnętrznym okręgu, ale ich kształt jest bardziej minimalistyczny i dwuwymiarowy. Logo jest również czarno-białe, dzięki czemu jeszcze bardziej przypomina logo BMW – a raczej taki był zamysł.

Alpina planuje odpowiednika BMW Group Classic?
Oprócz informacji, takich jak daty wszelkich procedur rejestracyjnych, w DPMA widać też klasy, w których zarejestrowano nowe logo Alpiny:
- Klasa 12 – pojazdy, urządzenia do transportu lądowego, powietrznego lub wodnego,
- Klasa 35 – reklama, zarządzanie, organizacja i administracja, prace biurowe,
- Klasa 37 – usługi budowlane, prace instalacyjne i usługi naprawcze, górnictwo, wiercenia ropy naftowej i gazu ziemnego.
Klasa 12 i 35 wydają się oczywiste do używania logo w nowych pojazdach oraz do kwestii marketingowych. Nie wydaje się jednak, że Alpina zajmie się usługami budowlanymi, górnictwem ani odwiertami, dlatego całkiem prawdopodobne, że nowym obowiązkiem Alpiny będą usługi renowacyjne starych modeli. Prace instalacyjne i usługi naprawcze pasują pod to idealnie. Mogłoby to sugerować powstanie czegoś na wzór działu renowacji BMW Group Classic, choć z drugiej strony może kryć się za tym zwyczajne serwisowanie nowych samochodów.
Wiele osób obawia się o przyszłość Alpiny pod kierownictwem BMW i ewentualnego wprowadzenia elektrycznych modeli. Marka z siedzibą w Buchloe twierdzi, że planuje wypełnić lukę między luksusowymi modelami BMW a modelami Rolls-Royce’a. To ambitne cele, które mogą zwiastować kolejną rewolucję. Skupienie na produkcji Alpin bazujących na wyższych odmianach może wpłynąć na zatrzymanie produkcji zwyklejszych wariantów bazujących na serii 3, 4 oraz X3 i X4. To oczywiście jeden z wielu scenariuszy, choć nawet produkcja Alpiny B5 została już zakończona. Pozostaje trzymać kciuki, że Alpina w posiadaniu BMW będzie miała przed sobą świetlaną przyszłość.
Więcej o Alpinie przeczytasz tutaj: