REKLAMA

Są już polskie ceny Skody Enyaq. Elektryczny SUV od 182 300 zł

Chyba że chcemy wersję z większym zasięgiem - wtedy zapłacimy co najmniej 211 700 zł.

Są już polskie ceny Skody Enyaq. Elektryczny SUV od 182 300 zł
REKLAMA
REKLAMA

Tym samym mamy chyba do czynienia z pierwszą w historii Skodą, która kosztuje na start ponad 200 000 zł - wprawdzie w tej wzmocnionej wersji, ale jednak.

Skoda Enyaq - cena w Polsce

Do wyboru są dwie wersje napędowe:

  • Skoda Enyaq 60 - od 182 300 zł
  • Skoda Enyaq 80 - od 211 700 zł

Tak pierwsza, tańsza, oferuje zasięg teoretyczny na poziomie 412 km (akumulator 58 kWh), natomiast ta druga - do 536 km (akumulator 77 kWh). Różnią się też przyspieszeniem do 100 km/h (8,7 vs 8,5 s). W obu przypadkach moc przekazywana jest na tylną oś.

Skoda Enyaq - wersje wyposażenia

O dziwo... nie ma ich jako takich. Wyposażenie jest bezpośrednio powiązane z tym, czy wybierzemy 60 czy 80. I tak w 60 dostaniemy w standardzie m.in.:

  • Front Assist
  • Zestaw naprawczy
  • Turn Assist
  • KESSY GO - system bezkluczykowego uruchamiania samochodu
  • Poduszki powietrzne czołowe i boczne kierowcy oraz pasażera z przodu wraz z kurtynami powietrznymi, poduszka centralna, dezaktywacja poduszki pasażera z przodu
  • Lane Assist
  • Elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka boczne
  • Kabel do ładowania prądem przemiennym ze stacji ładowania
  • Czujniki parkowania z tyłu
  • Reflektory LED Basic
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • Możliwość ładowania prądem przemiennym do 11 kW (gniazdo Type 2)
  • Możliwość ładowania prądem stałym do 50 kW
  • Oświetlenie Ambiente
  • Pakiet Infotainment Basic
  • Dywaniki tekstylne
  • 2-ramienna skórzana kierownica
  • Podłokietnik z przodu
  • Fotel kierowcy i pasażera regulowany na wysokość
  • Podłokietnik z tyłu
  • Automatycznie ściemniające się bezramkowe lusterko wsteczne
  • Gniazdo 12V
  • System Infotainment 13"
  • 8 głośników
  • Funkcja SmartLink z połączeniem bezprzewodowym dla urządzeń Apple iOS
  • Bluetooth
  • CLIMATRONIC - automatyczna klimatyzacja dwustrefowa
  • Połączenie alarmowe
  • Obsługa głosowa
  • DAB (funkcja odbioru programów radiowych w formie cyfrowej)
  • 2 gniazda USB-C z przodu
  • Tylne światła LED Basic
  • Obręcze ze stopów lekkich PROTEUS 19"
  • Relingi dachowe czarne
  • Światła do jazdy dziennej

Odmiana 80 dodaje do tego m.in. system wyboru trybów jazdy, podgrzewaną kierownicę z manetkami do zmiany poziomu rekuperacji i... kamerę cofania.

Skoda Enyaq - opcje

Jeśli chodzi o kolory - do wyboru jest 7 lakierów metalizowanych i jeden niemetalizowany (przewspaniały Błękit Energy - za darmo). Felgi? Od 19" (bez dopłaty), przez 20" (2900 zł), po 21" (6400 zł).

Do wyboru jest też cały szereg wykończeń wnętrza, przy czym z jakiegoś powodu w konfiguratorze zamiast podglądu danej opcji, są miniaturki... wnętrz mieszkań. Rozumiem nawiązanie, ale to chyba ktoś za bardzo się starał.

Oczywiście większość z tych wariantów wymaga dopłaty i to słonej. Darmowy jest tylko loft (i chyba nie dostaje się roweru z miniaturki). W pozostałych przypadkach trzeba zapłacić:

  • Lodge - 3000 zł
  • Lounge - 6450 zł
  • ecoSuite - 8900 zł
  • Suite Soul - 7450 zł

Symboliczne, że wersja z dopiskiem eco jest bezkonkurencyjnie najdroższa.

Na liście opcji dla wersji 60 znajdziemy natomiast m.in.:

  • Pakiet Assisted Drive Basic (3900 zł) i Plus (5200 zł) - w pierwszym jest adaptacyjny tempomat, monitorowanie martwego pola, w drugim m.in. PREDICTIVE ADAPTIVE CRUISE CONTROL z TRAFFIC JAM ASSIST (WSZYSTKO WIELKIMI)
  • dach panoramiczny za 4700 zł
  • pakiet Climate Basic za 2300 zł - m.in. podgrzewane przednie fotele (?!) i trójstrefowa klimatyzacja
  • pakiet Comfort Seats Basic za 2500 zł - elektrycznie sterowane fotele z elektryczną regulacja podparcia lędźwiowego
  • pakiet Drive Sport Basic za 2750 zł - trójramienna kierownica, progresywny układ kierowniczy, wybór profilu jazdy
  • hak holowniczy - 4400 zł
  • pompa ciepła - 5700 zł
  • pakiet infotainment za 4200 zł - taki to pakiet, że jest w nim tylko HUD
  • opcja ładowania DC 100 kW - 2500 zł
  • pakiet Drive Sport Plus za 6100 zł - m.in. adaptacyjne zawieszenie
REKLAMA

Wersja 80 ma mniej więcej te same opcje, przy czym w niektórych przypadkach różnią się ceną. Przykładowo 80 ma już system wyboru trybów jazdy, więc pakiet Sport Basic kosztuje 1150 zł.

A gdyby ktoś sugerował, że 182 300 zł to dużo jak za taki samochód, to Volkswagen ID.4 - przynajmniej w wersji 1ST - startuje od 202 390 zł. Chociaż wiele to raczej nie zmienia...

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA