Debiutuje odświeżony Hyundai i30. Ładniejszy, lepiej wyposażony i dostępny jako hybryda
Hyundai zaprezentował dziś w końcu oficjalnie odświeżoną odsłonę swojego kompaktowego modelu. Zmiany nie ograniczają się wyłącznie do tego, co widać na pierwszy rzut oka.
![nowy hyundai i30](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/hyundai-i30-5.jpg)
Nie da się przy tym ukryć, że Hyundai i30 zmienia się przy okazji liftingu dość wyraźnie. Dla przypomnienia, tak wyglądał do tej pory:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/Zrzut-ekranu-2020-02-26-o-07.21.32.png)
A tak wyglądać będzie teraz:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/hyundai-i30-8.jpg)
Zmieniony został niemal cały front - od kształtu zderzaków, przez grill, aż po reflektory.
Nowy będzie także wygląd dla odmiany N Line, która teraz ma być dostępna dla wszystkich wersji nadwoziowych (do tej pory nie było kombi w tej wersji):
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/hyundai-i30-6.jpg)
Gdyby ktoś zapomniał, to do tej pory N Line wyglądało mniej więcej tak:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/Zrzut-ekranu-2020-02-26-o-07.26.16.png)
Nowe będą przy okazji 16- i 17-calowe felgi oraz trzy dodatkowe kolory nadwozia.
A tak wygląda odświeżone i30 z tyłu:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/hyundai-i30-9.jpg)
W wersji kombi:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/hyundai-i30-7.jpg)
I w wersji Fastback:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/hyundai-i30-2.jpg)
Nowy Hyundai i30 - zmiany także we wnętrzu
Choć tutaj akurat różnica nie będzie aż tak widoczna. Tak wyglądał do tej pory i30 w środku:
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/HME_i30_2017_i001_01_100_pr_4c_01.jpg)
A tak będzie wyglądał od teraz (w wersji N-Line):
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/csm_hyundai-i30-N-Line-interior-0220-01-1610_bc3f7410f1.jpg)
Co nowego? Chociażby... kratki nawiewów, które mają mieć teraz bardziej nowoczesny kształt. Wprowadzono też trzy nowe kolory wnętrza, a także odświeżono dostępne na pokładzie ekrany.
W ofercie znajdą się 7-calowe cyfrowe zegary, a także 10,25-calowy, dotykowy ekran centralny z obsługą Android Auto i Apple CarPlay. Według zapewnień systemy te - od lata 2020 - mają być oferowane również w wersji bezprzewodowej. Bezprzewodowe będzie też opcjonalne ładowanie telefonu.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/hyundai-i30-4.jpg)
Nowy Hyundai i30 będzie mógł zaproponować także rozbudowany zestaw systemów bezpieczeństwa, z których część doczekała się nowej, poprawionej wersji. Na liście jest m.in. system utrzymania pasa ruchu utrzymujący auto na środku pasa i automatyczne hamowanie przy wykryciu zagrożenia podczas cofania. i30 poinformuje nas też, jeśli zagapimy się np. podczas postoju na światłach i auto przed nami ruszy, a my zamyślimy się i będziemy blokować ruch.
Odświeżono też system monitorowania martwego pola, który teraz jest w stanie przyhamować silnikiem, w celu uniknięcia kolizji. System awaryjnego hamowania rozbudowano natomiast o mechanizm wykrywania rowerzystów.
Hyundai i30 2020 - silniki
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/hyundai-i30-10.jpg)
Jednostką otwierającą gamę będzie 110-konny silnik benzynowy o pojemności skokowej 1,5 (oznaczenie: 1.5 DPi). Ma 4 cylindry, łączony jest wyłącznie z manualną, sześciobiegową przekładnią i rozpędza i30 do 100 km/h w niezbyt porywające 12,3 s.
Ponad nim w hierarchii znajduje się 1.0 T-GDi. Ten silnik ma już 120 KM, trzy cylindry, turbodoładowanie i może być łączony z 7-stopniową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną. Na przyspieszenie do 100 km/h potrzebuje 11,2 s (niezależnie od typu przekładni).
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/02/hyundai-i30-11.jpg)
Jednostkę tę będzie można zamówić też jako miękką hybrydę, które ma zaoferować takie same osiągi, ale niższe spalanie.
Najmocniejszą jednostką benzynową będzie natomiast czterocylindrowy 1.5 T-GDi. Dostępny wyłącznie jako miękka hybryda silnik oferuje 160 KM, co pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 8,4 s (z przekładnią manualną) lub 8,6 s (z 7DCT).
Fani jednostek wysokoprężnych będą mieli dwie opcje. Albo 1.6 o mocy 115 KM z manualną lub automatyczną przekładnią, albo to samo 1.6, ale o mocy 136 KM, dostępne wyłącznie jako miękka hybryda. W tym drugim przypadku również będziemy mogli wybrać między przekładnią automatyczną a manualną.
Pełnoprawny debiut Hyundaia i30 po liftingu będzie miał miejsce podczas nadchodzących targów w Genewie.