Twoja Toyota Yaris Hybrid drży ze strachu, że wymienisz ją na nowe MG3
Nie pytajcie mnie skąd wiem. Nowe MG3 jednoznacznie celuje w hybrydowego Yarisa, atakując go dodatkowym cylindrem.
![Twoja Toyota Yaris Hybrid drży ze strachu, że wymienisz ją na nowe MG3](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/03/Right-Front-30-1180x645.jpg)
Mam całą kolekcję takich zdjęć, że jadę Yarisem, a przede mną na światłach stoją dwa kolejne Yarisy. Jest to samochód tak popularny, że już go nawet nie zauważamy – i to nie tylko w Polsce, ale w wielu innych krajach Europy również. Nic więc dziwnego, że Chińczycy z SAIC działający w Europie pod marką MG biorą go na celownik ze swoim najnowszym miejskim autem pod nazwą MG3. Tu wypada wspomnieć, że oferowano już samochód o nazwie MG3, ale jego dostępność ograniczała się do wersji z kierownicą po prawej stronie na rynku brytyjskim, więc z naszego punktu widzenia można go pominąć.
Nowe MG3 ma napęd hybrydowy z... trzybiegowym automatem
Silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra i czterech cylindrach łączy się tu z napędem elektrycznym. Całość nazwano niezbyt finezyjnie „Hybrid+", a opis całego układu napędowego sprawił, że zacząłem się zastanawiać, czy przypadkiem nie pomyliłem się i nie czytam prospektu Toyoty. Benzynowa jednostka 1.5 działa w cyklu Atkinsona i rozwija 101 KM, a silnik elektryczny ma chwilową moc maksymalną aż 136 KM. Oczywiście te wartości nie dodają się w prosty sposób, ale podobno chwilowa moc całości ma sięgnąć aż 195 KM. Producent obiecuje dość niesamowite jak na takie auto osiągi, czyli 8 sekund od 0 do 100 km/h i zaledwie w 5 sekund od 80 do 120 km/h. Podobno duży akumulator trakcyjny (1,83 kWh) ma pozwolić uwalniać znaczne ilości energii naraz. Nie mogę się doczekać jazdy testowej.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/02/Left-Back-30-1-1024x459.jpg)
Najbardziej fascynuje mnie jednak zastosowanie trzybiegowej skrzyni automatycznej. W czasach gdy standardem jest siedem czy osiem przełożeń, MG stawia na trzy biegi. Zapewne uznano, że ogromny moment obrotowy silnika elektrycznego pozwoli uprościć konstrukcję automatu i dzięki temu auto będzie tańsze oraz lżejsze, bez straty dla osiągów. Jeszcze bardziej nie mogę się doczekać jazdy testowej.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/02/Right-Front-30-1024x474.jpg)
Wizualnie MG3 jest postarane na 41 procent
41 procent ma też wynosić sprawność silnika spalinowego, co jest całkiem wysoką, choć nie rekordową wartością. Z zewnątrz sylwetka MG3 przypomina... wszystko i nic, nie ma jakichś charakterystycznych linii czy rozwiązań stylistycznych. Zapewne to właśnie klucz do sukcesu, bo ten produkt celuje w klientów, którzy nieszczególnie są zainteresowani wyjątkowym wyglądem, wolą po prostu auto, które będzie jeździło i mało paliło. No właśnie, a ile będzie palić takie MG3? Producent utrzymuje, że zużycie paliwa to 4,4 l/100 km, więc porównywalnie z oszczędnie traktowanym Yarisem. Stawiam, że ta wartość jest nieco optymistyczna i dotyczy delikatnej jazdy miejskiej, a nie darcia po autostradzie w zimie. Ale miło z ich strony, że nie napisali czegoś absurdalnego typu 3,6/100, bo w to bym nie uwierzył. Do wyboru będą trzy, równie niefinezyjnie nazwane wersje wyposażenia: Standard, Comfort i Luxury. Tylko w najtańszej nie znajdziemy ekranu centralnego o przekątnej 26 cm.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/02/Screen-1024x617.jpg)
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/02/mg3-dane-tech.jpg)
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/02/Front-Row-Space-1-1024x658.jpg)
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/02/Front-Side-1024x435.jpg)
Na koniec warto wspomnieć, że to wcale nie będzie mały samochód
411 cm długości, rozstaw osi 257 cm. Cztery centymetry będą różnić MG3 od Golfa IV w kwestii długości, rozstaw osi jest większy o 6 cm, a i tak chcemy nazwać ten wóz autem miejskim. Moim zdaniem to raczej typowy kompakt, chociaż teraz wszystko się już zamieszało, zamazało i nikt nie potrafi przypisać aut do danych segmentów. Wszystko się wyjaśni, gdy chiński producent poda cenę tego auta. Wtedy będziemy wiedzieli z kim dokładnie konkuruje, a póki co Toyota może tylko mówić „nie no, to nie jest żadna konkurencja dla Yarisa, przecież ludzie kupują nasze auta z powodu ich renomy i niezawodności”. W Detroit też tak mówili, tyle że o Toyocie.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/02/The-Front-1024x479.jpg)
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/02/Trunk-3-1024x708.jpg)