Dacia Duster podbije Niemcy. Do twarzy jej w budyniu
Dacia Duster jest dla wielu z was samochodem ostatecznym, definicją samochodu, który spełni każde potrzeby, nawet te niewypowiedziane. Teraz może być również niemiecką taksówką, a jak wszyscy wiemy - to już prosta droga to bycia legendą. Gdzie jesteś Mercedesie, gdy Dacia puka do bram twojego imperium?

Niemieckie taksówki mają charakterystyczny kolor, który można określić budyniem, chociaż niektórzy twierdzą, że to bardziej majonez. Najwidoczniej w życiu jedli tylko kielecki, więc to normalne, że majonez ma dla nich barwę zepsutej potrawy. Przez dekady symbolem niemieckiej taksówki były Mercedesy, które dumnie pokonywały setki tysięcy kilometrów. To właśnie z takich przejazdów wziął się mit niezawodności Mercedesów i pewne powiedzenie, że jeżeli chce się mieć w garażu niezawodny samochód, to trzeba wziąć taki, jakim jeżdżą taksówkarze. Dzięki pewnej niemieckiej firmie Intax będą mogli poznać co to jest prestiż, niezawodność i legendarna wytrzymałość. Nadchodzi Dacia Duster w budyniu.

Dacia Duster jako niemieckie taxi. Świat tego potrzebował
Niemiecka firma Intax pokazała swoje spojrzenie na Dacię Duster w roli taksówki. Występuje w obowiązkowym malowaniu, ale w tym przypadku mówimy o folii, więc w pewnym sensie lakier jest chroniony. Oprócz tej oczywistości firma oferuje montaż zalegalizowanego taksometru koguta wraz z odpowiednią instalacją elektryczną, użycie wytrzymalszej skórzanej tapicerki oraz montaż dodatkowego alarmu. Tak prezentuje się Dacia Duster po kuracji taksówkarskiej.

I tak:

Oraz tak:

Co ważne - Dacia Duster w wersji dla taksówkarzy może występować z każdym silnikiem, bo przeróbka nie zależy od wersji silnikowej. Dlatego niemiecki taksówkarz może sobie zamówić odmianę zasilaną LPG, wtedy nie dość, że ma ogromny zasięg, to jeździ wręcz za darmo. W ostateczności zawsze jest najnowsza hybryda, która zadowala się tylko kilkoma litrami paliwa na 100 km. Koszt przerobienia Dacii Duster na niemiecką taksówkę to zaledwie 3 tys. euro.
Czy to czas na podbicie rynku przez Dacię Duster?
Niemieccy taksówkarze coraz rzadziej wybierają Mercedesa, idą w hybrydy, podobnie jak i reszta świata. Udział Mercedesa w niemieckim rynku taksówek skurczył się z 52 procent w 2019 r. do 38 procent w 2023 r. Ubiegły rok był jeszcze gorszy, bo skończył się na poziomie 13 proc. Nowym liderem został Volkswagen, sprzedający odpowiednio dostosowane Tourany i Caddy. Mercedesa prześcignęła też Toyota ze swoimi Corollami i RAV4. I co najlepsze - Mercedesowi to odpowiada, bo nie chce się już kojarzyć z taksówkarzami.
Trudno jest zdobyć rynek nawet takim samochodem jak Dacia Duster, która w teorii ma wszystko. Gdyby tylko dało się w niej zamontować układ z hybrydowej Toyoty Corolli, to byłby to hit, a rak obawiam się, że będzie tylko ciekawostką. Właśnie sobie uświadomiłem, że jeszcze nigdy nie jechałem żadną Dacią jako taksówką. Najwidoczniej w Lublinie serca imigrantów podbiła Corolla.







































