Chińskie auto zgubiło tylną oś podczas jazdy. Ta marka właśnie debiutuje w Polsce
Mieszkanka Malezji kupiła chińskiego SUV-a Omoda 5. Przy przebiegu niecałych 7 tys. km, podczas spokojnej jazdy w samochodzie urwała się tylna oś.
Teraźniejszy okres w motoryzacji można nazwać czasem strachu przed zalewem światowych rynków samochodami chińskich marek. Jednym z największych graczy, który już za chwilę będzie dostępny także w Polsce, jest marka Chery produkująca m.in. SUV-a Omoda 5. Pojazd obecnie jest sprzedawany poza granicami Chin - np. w Malezji. To właśnie tam doszło do dość przerażającego incydentu. Pewnej kobiecie w czasie jazdy pękły spawy tylnego lewego wahacza wleczonego, co doprowadziło do urwania się tylnej osi.
Urwana tylna oś - kiepskie spawy wahacza
Całą sytuację opisała na Facebooku użytkowniczka feralnego egzemplarza. Kobieta zapewnia, że jechała spokojnie po równej drodze, kiedy tylna oś po prostu nagle się urwała. W sieci pojawiły się zdjęcia dokładnie ukazujące pęknięcie i jego konsekwencje. Oto one:
Właścicielka samochodu skontaktowała się z Chery
Chińska marka zapewniła ją, że samochód będzie naprawiony, a następnie przekazała pojazd w ręce lokalnego dealera. Analiza postów pokrzywdzonej kobiety sugeruje, że Omoda naprawiła pojazd bezkosztowo, ale nie odbyło się to bez problemów natury komunikacyjnej. Co ciekawe, przy okazji dialogów z serwisem pani Stephanie dowiedziała się, że jej przypadek nie jest odosobniony.
Urwana oś? Akcja przywoławcza na model Omoda 5
Informacje na temat urwanych osi dotarły również malezyjskiego departamentu transportu (Malaysian Road Transport Department), który nakazał akcję przywoławczą - informuje o tym portal CarScoops. W międzyczasie producent modelu Omoda 5 wystosował biuletyn, w którym ogłosił akcję przywoławczą dla konkretnej partii egzemplarzy.
Firma Chery odkryła, że zużyta końcówka zautomatyzowanej spawarki u dostawcy tylnej osi została wymieniona na nową, ale nowy sprzęt nie został ponownie skalibrowany. Oznacza to, że tylny wahacz wleczony mógł zostać źle przyspawany. W związku z tym Chery wycofało z rynku wszystkie potencjalnie zagrożone usterką Omody 5. Firma jest zdania, że problem może dotyczyć około 600 egzemplarzy.
Omoda w Polsce
W Polsce Omoda ma już swojego przedstawiciela i stronę internetową, a samochodami mieli już okazję jeździć niektórzy polscy dziennikarze. Miejmy nadzieję, że egzemplarze dostępne w naszym kraju będą pospawane spawarkami ze skalibrowanymi końcówkami. Co ciekawe, Omoda Polska ma ogromną rzeszę followersów na Facebooku - wśród 60 tys. fanów z pewnością znajdzie się spora grupa klientów chętnych na nowy model.