Brytyjczycy ma własne życzenie tracą kolejne modele. A wystarczyło wziąć przykład ze Szwedów
Renault ogłosiło koniec produkcji Megane z kierownicą po prawej stronie. To kolejny model, który znika z tamtejszego rynku.
Po 27 latach obecności, z brytyjskiego rynku znika Renault Mégane. Spalinowa wersja, która przez kolejne dwa lata będzie wciąż dostępna w Europie, przestanie trafiać na Wyspy Brytyjskie. Tym samym gama brytyjskiego oddziału Renault zostaje obcięta do 7 modeli – u nas Francuzi sprzedają ich dwa razy więcej. Brytyjczycy nie kupią Koleosa, a nawet Kangoo.
Produkcja Mégane z kierownica po prawej stronie przestała się opłacać
To nie jest tak, że Brytyjczycy pragną kupować Mégane, a Francuzi usuwają ten model z gamy robiąc im na złość. Mégane z kierownicą po prawej stronie wciąż będzie np. eksportowane do Australii, z tym, że wyłącznie w odmianie R.S. Brytyjczycy nie dostaną nic bo nie chcą kupować Mégane. Jak podaje Autocar, kiedy w 2021 r. Ford sprzedał w wielkiej Brytanii 21 800 egzemplarzy modelu Focus, a VW przeszło 30 tys. Golfów, Mégane wybrało zaledwie 793 (słownie siedmiuset dziewięćdziesięciu trzech) klientów.
Renault to nie jedyny producent, który upraszcza gamę dla Wielkiej Brytanii
Jakiś czas temu zrobił to już np. Seat. Na Wyspach nie da się skonfigurować auta według swoich potrzeb. Wybieramy wersję, silnik, kolor nadwozia i ewentualnie wzór obręczy. Cenniki nie przewidują żadnych płatnych opcji, poza akcesoriami, które można dołożyć w salonie. Jeśli chcesz mieć podgrzewane fotele, czy szyberdach to wybierz wersję, która je posiada, dodać ich w procesie zakupu po prostu się nie da.
Jeszcze bardziej swą gamę uprościło Mitsubishi, które podjęło decyzję o zupełnej rezygnacji ze sprzedaży nowych aut w Wielkiej Brytanii. I planowane wprowadzenie do Europy nowych modeli, przygotowanych we współpracy z Renault, nie zmieniło tej decyzji. Serwisy – tak, ale salonów sprzedaży Mitsu tam już nie ma.
Wszystko byłoby znacznie prostsze, gdyby Brytyjczycy poszli za wzorem Szwedów
Ci w pewnym momencie podjęli decyzję, że trzeba dostosować ruch do standardów przyjętych w Europie i 3 września 1967 r. przestawili się z ruchu lewostronnego na prawostronny. Tak jeżdżą do dziś i nie muszą się martwić, że producenci przestaną im sprzedawać niektóre modele. No ale Brytowie zawsze muszą być inni.