REKLAMA

Mitsuoka Rock Star - na zewnątrz Chevrolet Corvette, a w środku - Mazda MX-5. Tak to można

Jeśli komuś marzy się Chevrolet Corvette drugiej generacji, ale bałby się jeździć na co dzień ponad 50-letnim klasykiem - oto propozycja z Japonii.

Mitsuoka Rock Star
REKLAMA
REKLAMA

Firmę Mitsuoka możecie kojarzyć ze średnio udanych prób przerabiania japońskich modeli na wzór klasycznych Jaguarów. Piszę o średnio udanych próbach, bo np. w takiej Micrze, sprzedawanej jako Mitsuoka Viewt trudno się zakochać. I mówię to jako zdeklarowany fan Nissana Pao. 

Mitsuoka Viewt

Jest szansa, że ktoś skojarzy tę markę z najdziwniejszym supercarem świata - modelem Orochi.

Mitsuoka Orochi

Ten wóz, wyglądający jak wyjęty żywcem z jakiejś mangi, powstawał na podwoziu Hondy NSX i napędzany był 3,3-litrowym silnikiem V6 Toyoty. Firma planowała wyprodukować 400 sztuk Orochi. Czy ten plan zrealizowała - tego nie wiemy. 

Dziś to jednak nieistotne. Ważniejsze jest, że Mitsuoka znowu zaskakuje swoim projektem i tym razem mocno na plus. Na stronie producenta pojawiła się informacja o przyjmowaniu zamówień na model Rock Star, zbudowany na 50. rocznicę powstania firmy. Z okazji tego jubileuszu Mitsuoka zbuduje 50 roadsterów z wyglądu przypominających kultowe Chevrolety Corvette drugiej generacji. 

Oczywiście nie będzie budować ich od podstaw. Wykorzysta w tym celu współczesne Mazdy MX-5. Dzięki temu mają szansę powstać nowoczesne, świetnie jeżdżące roadstery o bardzo oryginalnej i niezwykle atrakcyjnej aparycji. I jeśli ktoś nie miał do czynienia z modelem Mazdy, to trudno będzie mu znaleźć podobieństwa - z zewnątrz nietknięte pozostawiono drzwi, lusterka i szybę czołową. Za to w kabinie - poza znaczkiem na kierownicy oraz obszyciem foteli i konsoli - wszystko jest jak w MX-5. I dobrze, akurat tu trudno byłoby coś poprawić. 

Mitsuoka Rock Star

Na marginesie - to nie pierwsza produkcja Mitsuoki przygotowana na bazie MX-5, ale pierwsza udana. O Himiko inspirowanym klasycznymi Morganami nie jest łatwo powiedzieć coś dobrego.

Mitsuoka Himiko

Wracając do Rock Stara - auto dostępne będzie w trzech wersjach wyposażenia, pod maską każdej z nich pracować ma 130-konny silnik 1.5 Skyactiv-G. W topowej wersji będzie połączony z przekładnią automatyczną, w pozostałych - z sześciobiegowym manualem. Przy 5,3-litrowym V8 z oryginalnej Corvetty takie 1,5 to niewiele, ale na krętej górskiej drodze amerykanka pewnie i tak nie miałaby z Rocks Starem żadnych szans.

Mitsuoka Rock Star

Zainteresowany? Wypełnij formularz na stronie producenta i przygotuj ok. 160 tys. zł. 

Swoją drogą, Japończycy to mają fantazję. I to nawet producenci, nie tylko firmy zajmujące się przeróbkami. W 2015 r. w salonach Toyoty można było np. kupić takie GT 86:

 

REKLAMA

A jeśli komuś się marzy klasyczny roadster z gwarancją producenta, to zawsze może dać się namówić na Neo Classic Kit do Hondy S660.

Honda S660
REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA