REKLAMA

Nadchodzi mocniejszy Duster z LPG i 4x4. Pozabijacie się w tych salonach

Dacia Duster to fenomen socjologiczny, który trudno mi było pojąć, ale moje zdanie milknie przy wyborach klientów. SUV budżetowej marki schodzi jak szalony, ulice wypełniają się kolejnymi sztukami, a zainteresowanie tańszą jazdą jest tak ogromne, że Dacia właśnie testuje nowy wariant samochodu.

Nadchodzi mocniejszy Duster z LPG i 4×4. Pozabijacie się w tych salonach
REKLAMA

Będzie to hit ostateczny, auto o którym marzy każdy Polak, a i w innych państwach spotka się z ciepłym przyjęciem. Wszystko za sprawą magicznego LPG.

Dacia Duster jest przebojem, bo ma niezły wygląd, atrakcyjną cenę i gamę silników, która nie powoduje bólu głowy. Ma jednak dwa mankamenty w swojej gamie - brak możliwości połączenia napędu 4x4 ze skrzynią automatyczną i to, że fabryczna instalacja gazowa dostępna jest wyłącznie dla najsłabszego silnika, który ma litr pojemności i zaledwie 100 KM. Nie muszę mówić, że taka wersja nie rozpieszcza osiągami - do setki potrzebuje ponad 14 s, a do tego występuje wyłącznie z napędem na przednie koła. Dacia była wielokrotnie proszona przez klientów o zmianę podejścia, o to żeby przeprowadziła zmiany w gamie. Długo się opierała, ale najwyraźniej głosów było tak dużo, że nadciąga wiatr zmian. Już w przyszłym roku pojedziecie mocną Dacią Duster z LPG i napędem 4x4.

REKLAMA

Dacia testuje najlepszego Dustera - z LPG i napędem 4x4

Na zdjęciach szpiegowskich widzicie znaczek Renault, ale niech was to mie zmyli, po prostu na niektórych rynkach Duster nie jest Dacią.

TUTAJ SĄ ZDJĘCIA

Według przecieków Dacia testuje właśnie silnik 1.2 l ECO-G wsparty przez układ miękkiej hybrydy, a łączna moc układu to 150 KM. Co więcej, moc będzie przekazywana na wszystkie koła za pomocą automatycznej skrzyni biegów. Tym samym powstanie Duster, o którym wszyscy marzą, nie dość, że pojedzie wszędzie, to jego eksploatacja będzie kosztować grosze, a do tego nie będzie potrzeby machać drążkiem zmiany biegów. Nie ma słabych punktów w tym samochodzie.

Co ciekawe - to będzie zupełnie nowy napęd 4x4 w gamie producenta. Za napęd tylnej osi będzie odpowiadał silnik elektryczny, który będzie się załączał w przypadku utraty przyczepności oraz dla odzyskania energii. Coś podobnego ma Jeep w swoim Avengerze 4Xe. Za napęd odpowiada firma Valeo.

A żeby było jeszcze ciekawiej, to okazuje się, że ten układ trafi do Bigstera. Może nie jestem fanem LPG, ale doceniam próby Dacii na tańszą jazdę i do tego znacznie bardziej ekologiczną, bo jakby unijnym urzędnikom zależało na ekologii, to już dawno każdy nowy samochód wyposażony byłby w instalację LPG.

REKLAMA

Więcej o Daci przeczytasz w:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-08-04T20:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T18:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T17:08:48+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T15:20:36+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T11:48:44+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T11:07:21+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T10:00:42+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T16:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T15:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-02T11:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-01T15:54:22+02:00
Aktualizacja: 2025-08-01T10:18:15+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA