Dacia Bigster kontra Dacia Duster. Oto co je różni
Dacia Bigster oficjalnie zadebiutowała na polskim rynku, co oznacza, że klienci staną teraz przed wyborem - Dacia Duster czy Dacia Bigster. Zerknijmy więc szybko na to, co różni te dwa modele.
Zacznijmy od podstaw.
Dacia Bigster kontra Dacia Duster - wymiary
Na długość przewaga Bigstera jest znacząca. Większe auto z tej pary mierzy 4570 mm, przy 4343 mm długości Dustera, co oznacza sporo ponad 20 cm różnicy. Nie oznacza to jednak, że wszystko idzie w rozstaw osi - w przypadku Dustera między osiami mamy 2657 mm, natomiast w przypadku Bigstera - 2702 mm, więc dwa modele dzieli "zaledwie" 4,5 cm.
Szerokość? Bigster, pomijając lusterka, ma 1812 mm szerokości, natomiast Duster - 1813 mm, więc różnica jest znikoma. Na wysokość natomiast Bigster mierzy sobie 1711 mm (z relingami), a Duster - 1661 mm.
Jest więc szansa, że w Bigsterze będziemy mieć trochę więcej miejsca na wymyślne fryzury, co zresztą potwierdza specyfikacja - w większym SUV-ie Dacii będziemy mieć około 3 cm więcej miejsca nad głową z przodu i wyraźnie ponad 3 cm więcej miejsca nad głową w drugim rzędzie.
Dacia Bigster kontra Dacia Duster - prześwit
W przypadku Bigstera - 220 mm, natomiast w przypadku Dustera - 217 mm. Znaczącej różnicy raczej więc nie ma.
Dacia Bigster kontra Dacia Duster - liczba miejsc
Remis - po 5 w jednym i drugim przypadku.
Dacia Bigster kontra Dacia Duster - pojemność bagażnika
W przypadku Dustera 453 l (bez koła zapasowego) i 1632 l przy złożonej kanapie - przynajmniej dla wersji LPG. Odmiana TCe 130 to już 517 i 1696 l, 4x4 - 456 i 1635 l, a hybryda - 430 i 1609 l.
Bigster oczywiście znacząco wyprzedza swojego mniejszego brata, oferując, od najmniejszych pojemności: 546 i 1851 l (hybryda), 550 i 1853 l (4x4), 609 i 1877 l (Eco-G 140) i wreszcie 667 i 1937 l (TCe 140).
Dacia Bigster kontra Dacia Duster - masa
Duster - od 1276 kg (Eco-G 100), przez 1304 (TCe 130), 1380 (hybryda), aż po 1390 (4x4). Bigster natomiast startuje od 1350 kg, a kończy w wersji 4x4 na 1428 kg.
Dacia Bigster kontra Dacia Duster - maksymalna masa przyczepy z hakiem
W przypadku Dustera - 750 kg dla wersji hybrydowej, 1500 kg dla TCe i 1200 kg dla Eco-G. Bigster to natomiast 1000 kg dla hybrydy i 1500 dla wszystkich pozostałych wersji.
Dacia Bigster kontra Dacia Duster - silniki i wersje napędowe
Bardzo zbliżona oferta. W przypadku Dustera mamy do dyspozycji:
- Eco-G 100 - napęd na jedną oś, 1 l, 3 cylindry, 100 KM, 6-biegowy manual;
- TCe 130 - napęd na jedną oś, 1,2 l, 3 cylindry, 130 KM, 6-biegowy manual;
- TCe 130 4x4 - napęd na obie osie, 1,2 l, 3 cylindry, 130 KM, 6-biegowy manual;
- Hybrid 140 - napęd na jedną oś, 1,6 l, 4 cylindry, 140 KM, przekładnia automatyczna.
W Bigsterze znajdziemy natomiast:
- TCe 140 - napęd na jedną oś, 1,2 l, 3 cylindry, 6-biegowy manual;
- Eco-G 140 - napęd na jedną oś, 1,2 l, 3 cylindry, 6-biegowy manual;
- TCe 130 4x4 - napęd na obie osie, 1,2 l, 3 cylindry, 6-biegowy manual;
- Hybrid 155 - napęd na jedną oś, 1,8 l, 4 cylindry, 155 KM, automatyczna przekładnia.
Dacia Bigster kontra Dacia Duster - cena na start
W przypadku Bigstera startujemy od 99 900 zł za podstawową wersję z manualną klimatyzacją, chociaż pewnie klientów kusić będzie też "dostępna w późniejszym terminie" odmiana z LPG, wyceniona na 101 200 zł w wydaniu startowym.
Duster w wersji "chcę po prostu auto" kosztuje natomiast 80 800 zł. Przy czym jeśli chcemy silnik TCe, to wtedy trzeba przeskoczyć poziom wyżej i wersję wyżej, i nagle różnica się zaciera - cena początkowa Dustera w takim przypadku wynosi bowiem 96 400 zł.
Dacia Bigster kontra Dacia Duster - cena wersji 4x4
W przypadku Dustera - minimum 110 700 zł, natomiast w przypadku Bigstera... 110 400 zł. Oczywiście mowa o Bigsterze w wersji Essential i Dusterze w wersji Expression, ale wciąż.
Dacia Bigster kontra Dacia Duster - który ma w standardzie automatyczną klimatyzację.
Żaden, dziękuję za uwagę.
W jednym i drugim przypadku trzeba dopłacić do odmiany Expression (Bigster) lub Extreme (Duster, co oznacza w przypadku Bigstera wydatek końcowy minimum 107 400 zł, natomiast w przypadku Dustera - 94 800 zł.
Dacia Bigster kontra Dacia Duster - w skrócie
Wyraźnie większy z zewnątrz Duster, z mocniejszymi silnikami, odrobinę większym rozstawem osi, znacznie większym bagażnikiem (przynajmniej na papierze) i trochę lepszym wyposażeniem w podstawowych i niższych wersjach (w droższych też, ale to już gadżety).