REKLAMA

Dacia Bigster kontra Dacia Duster. Oto co je różni

Dacia Bigster oficjalnie zadebiutowała na polskim rynku, co oznacza, że klienci staną teraz przed wyborem - Dacia Duster czy Dacia Bigster. Zerknijmy więc szybko na to, co różni te dwa modele.

Dacia Bigster kontra Dacia Duster. Oto co je różni
REKLAMA

Zacznijmy od podstaw.

REKLAMA

Dacia Bigster kontra Dacia Duster - wymiary

Na długość przewaga Bigstera jest znacząca. Większe auto z tej pary mierzy 4570 mm, przy 4343 mm długości Dustera, co oznacza sporo ponad 20 cm różnicy. Nie oznacza to jednak, że wszystko idzie w rozstaw osi - w przypadku Dustera między osiami mamy 2657 mm, natomiast w przypadku Bigstera - 2702 mm, więc dwa modele dzieli "zaledwie" 4,5 cm.

Szerokość? Bigster, pomijając lusterka, ma 1812 mm szerokości, natomiast Duster - 1813 mm, więc różnica jest znikoma. Na wysokość natomiast Bigster mierzy sobie 1711 mm (z relingami), a Duster - 1661 mm.

Jest więc szansa, że w Bigsterze będziemy mieć trochę więcej miejsca na wymyślne fryzury, co zresztą potwierdza specyfikacja - w większym SUV-ie Dacii będziemy mieć około 3 cm więcej miejsca nad głową z przodu i wyraźnie ponad 3 cm więcej miejsca nad głową w drugim rzędzie.

Dacia Bigster kontra Dacia Duster - prześwit

W przypadku Bigstera - 220 mm, natomiast w przypadku Dustera - 217 mm. Znaczącej różnicy raczej więc nie ma.

Dacia Bigster kontra Dacia Duster - liczba miejsc

Remis - po 5 w jednym i drugim przypadku.

Dacia Bigster kontra Dacia Duster - pojemność bagażnika

W przypadku Dustera 453 l (bez koła zapasowego) i 1632 l przy złożonej kanapie - przynajmniej dla wersji LPG. Odmiana TCe 130 to już 517 i 1696 l, 4x4 - 456 i 1635 l, a hybryda - 430 i 1609 l.

Bigster oczywiście znacząco wyprzedza swojego mniejszego brata, oferując, od najmniejszych pojemności: 546 i 1851 l (hybryda), 550 i 1853 l (4x4), 609 i 1877 l (Eco-G 140) i wreszcie 667 i 1937 l (TCe 140).

Dacia Bigster kontra Dacia Duster - masa

Duster - od 1276 kg (Eco-G 100), przez 1304 (TCe 130), 1380 (hybryda), aż po 1390 (4x4). Bigster natomiast startuje od 1350 kg, a kończy w wersji 4x4 na 1428 kg.

Dacia Bigster kontra Dacia Duster - maksymalna masa przyczepy z hakiem

W przypadku Dustera - 750 kg dla wersji hybrydowej, 1500 kg dla TCe i 1200 kg dla Eco-G. Bigster to natomiast 1000 kg dla hybrydy i 1500 dla wszystkich pozostałych wersji.

Dacia Bigster kontra Dacia Duster - silniki i wersje napędowe

Bardzo zbliżona oferta. W przypadku Dustera mamy do dyspozycji:

  • Eco-G 100 - napęd na jedną oś, 1 l, 3 cylindry, 100 KM, 6-biegowy manual;
  • TCe 130 - napęd na jedną oś, 1,2 l, 3 cylindry, 130 KM, 6-biegowy manual;
  • TCe 130 4x4 - napęd na obie osie, 1,2 l, 3 cylindry, 130 KM, 6-biegowy manual;
  • Hybrid 140 - napęd na jedną oś, 1,6 l, 4 cylindry, 140 KM, przekładnia automatyczna.

W Bigsterze znajdziemy natomiast:

  • TCe 140 - napęd na jedną oś, 1,2 l, 3 cylindry, 6-biegowy manual;
  • Eco-G 140 - napęd na jedną oś, 1,2 l, 3 cylindry, 6-biegowy manual;
  • TCe 130 4x4 - napęd na obie osie, 1,2 l, 3 cylindry, 6-biegowy manual;
  • Hybrid 155 - napęd na jedną oś, 1,8 l, 4 cylindry, 155 KM, automatyczna przekładnia.

Dacia Bigster kontra Dacia Duster - cena na start

W przypadku Bigstera startujemy od 99 900 zł za podstawową wersję z manualną klimatyzacją, chociaż pewnie klientów kusić będzie też "dostępna w późniejszym terminie" odmiana z LPG, wyceniona na 101 200 zł w wydaniu startowym.

Duster w wersji "chcę po prostu auto" kosztuje natomiast 80 800 zł. Przy czym jeśli chcemy silnik TCe, to wtedy trzeba przeskoczyć poziom wyżej i wersję wyżej, i nagle różnica się zaciera - cena początkowa Dustera w takim przypadku wynosi bowiem 96 400 zł.

Dacia Bigster kontra Dacia Duster - cena wersji 4x4

W przypadku Dustera - minimum 110 700 zł, natomiast w przypadku Bigstera... 110 400 zł. Oczywiście mowa o Bigsterze w wersji Essential i Dusterze w wersji Expression, ale wciąż.

Dacia Bigster kontra Dacia Duster - który ma w standardzie automatyczną klimatyzację.

Żaden, dziękuję za uwagę.

W jednym i drugim przypadku trzeba dopłacić do odmiany Expression (Bigster) lub Extreme (Duster, co oznacza w przypadku Bigstera wydatek końcowy minimum 107 400 zł, natomiast w przypadku Dustera - 94 800 zł.

Dacia Bigster kontra Dacia Duster - w skrócie

REKLAMA

Wyraźnie większy z zewnątrz Duster, z mocniejszymi silnikami, odrobinę większym rozstawem osi, znacznie większym bagażnikiem (przynajmniej na papierze) i trochę lepszym wyposażeniem w podstawowych i niższych wersjach (w droższych też, ale to już gadżety).

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA