REKLAMA

BMW M8 Gran Coupe: 625 KM i 750 Nm. Jest irracjonalnie szybkie. How dare they?

Bawarczycy pokazali najmocniejsze odmiany najładniejszego modelu ostatnich lat.

BMW M8 Gran Coupe
REKLAMA
REKLAMA

Dobra, miejmy to za sobą - tak, w 8 Gran Coupe już na pierwszy rzut oka można znaleźć podobieństwa do Kii Stinger. W M 8 Gran Coupe pewnie też. Nic na to nie poradzimy. Ale skoro mamy to odhaczone, przejdźmy do konkretów.

BMW M8 Gran Coupe

625 KM i 750 Nm

To moc i maksymalny moment obrotowy M8 Gran Coupe w wersji Competition. Ale i zwykłe M nie ma się czego wstydzić - ma tylko 25 KM mniej i taki sam moment obrotowy. Różnica w liczbie koni przekłada się tylko na sprint do setki. Słabsze M potrzebuje na niego 3,3, a mocniejsze - 3,2 s. To mniej więcej tyle ile trwa wypowiedzenie na głos „przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy”. Czyli irracjonalnie szybko, szybciej niż 3,5 s w RS 7. A przypominam, że tu również mówimy o wielkim, czteromiejscowym sedanie. Sedanie, który dodatkowo rozpędza się do 305 km/h (po wykupieniu pakietu M Driver)

BMW M8 Gran Coupe

Taki wynik był możliwy do osiągnięcia dzięki połączeniu 4,4-litrowego V8 z ośmiobiegową przekładnią M Stepronic i napędem na 4 koła M Drive z aktywnym mechanizmem różnicowym. To zestaw podobny do tego z pokazanych niedawno X5 M i X6 M, które również pokazano od razu w wersji Competition. Ale tamte słoniątka na sprint do setki potrzebują 3,8 s. 

BMW M8 Gran Coupe

Wizualnie - groźnie, ale bez przesady

Tu znowu odwołam się do Audi RS 7 - przy jego ostrych liniach BMW wygląda wręcz grzecznie. Szczęśliwie nie ma ogromnego wlotu powietrza, ani przesadnie nadmuchanych nadkoli. Najbardziej agresywnie wygląda z tyłu z wybrzuszonym w dolnej części zderzakiem i czterema końcówkami wydechów. I pewnie to detale, po których zapamięta je większość użytkowników drogi.

BMW M8 Gran Coupe

We wnętrzu oczywiście nie mogło zabraknąć Mkowych foteli, kierownicy, i drążka zmiany biegów. Nowością jest przycisk Setup na panelu przy dźwigni zmiany biegów pozwalający na szybki dostęp do ustawień silnika, zawieszenia, układu kierowniczego, a nawet hamulców. Kierowca może zdecydować, czy mają być „zorientowane na komfort” czy działać bardziej bezpośrednio. Cokolwiek to znaczy. Oczywiście dwa sety ustawione przez kierowcę wciąż można wywołać wciskając czerwone  M przyciski na kierownicy.

BMW M8 Gran Coupe

M8 Gran Coupe pojawi się w salonach po nowym roku.

BMW M8 Gran Coupe
REKLAMA

625 KM, 3,2 do setki, 4,4 V8, spalanie teoretycznie ok. 11 l. Zero napędu elektrycznego. Bogaci nie muszą się przejmować emisją CO2.

BMW M8 Gran Coupe
REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA