REKLAMA

Volvo daje elektrykom na wstrzymanie. Kasowy SUV będzie dymił spalinami

Volvo XC90 niedawno przeszło lifting, który wydłuży życie tego leciwego SUV-a. Ale teraz z centrali Volvo nadchodzą zaskakujące informacje. Możecie się cieszyć.

volvo xc90 III
REKLAMA

Volvo XC90 obecnej generacji jest na rynku już od ponad dekady. Jakimś cudem jego wygląd szczególnie się jednak nie zestarzał, a sam samochód wciąż jest lubiany przez klientów. Bezpieczeństwo zmiksowane z prestiżem, wygoda i niezły styl, a do tego ceny niższe niż u niemieckich rywali - gdybym miał wypisać przyczyny, dla których XC90 wciąż żyje na rynku, byłyby właśnie takie. Trochę szkoda, że nie ma już diesla i że wersje benzynowe dużo palą.

REKLAMA


Niedawno XC90 przeszło lifting

Zmiany nie były rewolucyjne, ale są widoczne już na pierwszy rzut oka. Zmodyfikowano przód auta, który teraz jest bardziej kanciasty i agresywny. Dodano nowe wzory felg i kolory, a w środku powiększono ekran. Auto ma także ulepszone wersje hybrydowe (mają dalej zajechać w trybie EV) i bardziej zaawansowany system multimedialny.

Tego liftingu podobno miało nie być. Volvo zamierzało od 2030 roku sprzedawać już wyłącznie auta elektryczne, a wcześniej miała nastąpić płynna wymiana generacji. XC90 miało ustąpić miejsca EX90. EX90, faktycznie, weszło na rynek, ale z opóźnieniem i mieszanymi recenzjami. Popyt na EV nie jest tak duży, jak miał być. Volvo zmieniło więc strategię i uznało, że musi odświeżyć swojego dużego SUV-a. Teraz idzie o krok dalej.

Volvo XC90 III nie jest wykluczone

Według informacji brytyjskiego magazynu „Autocar”, Volvo przygotowuje trzecią generację XC90. Najprawdopodobniej będzie hybrydą typu plug-in z dużym zasięgiem w trybie elektrycznym. Technologia hybrydowa ma pochodzić od koncernu Geely – właściciela Volvo. Wóz skorzysta z nowej platformy SMA (Scalable Modular Architecture). Na tej samej powstaje też nowe XC70 produkowane w Chinach (i też będące hybrydą plug-in).

Prezes Volvo, Håkan Samuelsson, podkreśla, że plug-iny pozostaną w ofercie dłużej, niż pierwotnie zakładano: "Europejscy klienci chcą hybryd z większym zasięgiem. To rozwiązanie, którego będziemy potrzebować jeszcze przez kilka lat. To nie jest zmiana strategii, tylko kwestia dostosowania tempa transformacji” - powiedział "Autocarowi". Zasięg XC90 w trybie EV powinien przekraczać 100, a może nawet 150 km. Poprzeczkę w tej kwestii niedawno podniósł koncern Volkswagena.

Volvo robi krok w tył, ale nie do końca

Volvo wciąż planuje, by do 2030 roku co najmniej 90 proc. sprzedawanych przez nie aut miało wtyczkę – czyli ma być co najmniej hybrydą plug-in. Już teraz w Niemczech takie modele stanowią około 60 proc. sprzedaży marki, a w Holandii – aż 90 proc.

REKLAMA

Mimo wszystko, nie da się nie uśmiechnąć na myśl o pewnej zmianie strategii Volvo. Dobrze, że firma potrafiła zrewidować plany. Zbyt wczesne ubijanie „kasowych” modeli nie popłaca, o czym dobrze wiedzą w Porsche.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-08-08T10:06:08+02:00
Aktualizacja: 2025-08-08T09:47:43+02:00
Aktualizacja: 2025-08-07T20:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-07T19:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-07T17:47:38+02:00
Aktualizacja: 2025-08-07T16:13:09+02:00
Aktualizacja: 2025-08-07T10:05:25+02:00
Aktualizacja: 2025-08-07T09:13:02+02:00
Aktualizacja: 2025-08-07T07:56:05+02:00
Aktualizacja: 2025-08-06T12:37:49+02:00
Aktualizacja: 2025-08-05T18:47:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-05T15:14:50+02:00
Aktualizacja: 2025-08-05T13:16:29+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA