MG będzie w 5 smakach. Pojawi się nowy model, a może nawet kilka, bo IM więcej, tym lepiej
Chińska marka pochodzenia Brytyjskiego - MG - coraz odważnej wchodzi (a może wraca?) na stary kontynent. Macierzysty koncern SAIC postanowił poszerzyć ofertę w Europie o samochody siostrzanej marki IM. Pojawi się także nowa generacja modelu MG3.
Sprzedaż marki MG poza Chińską Republiką Ludową w roku 2023 przebiła 840 tysięcy egzemplarzy. Oznacza to, że piąty rok z rzędu była najliczniej eksportowaną chińską marką samochodów, a także stanowiła 70% eksportu koncernu SAIC. Szczególnie wart uwagi jest eksport do krajów rozwiniętych, który wyniósł prawie 380 tysięcy egzemplarzy, głównie dzięki sprzedaży modeli elektrycznych - bestsellerem okazał się kompaktowy crossover MG4 EV, którego sprzedaż w Europie przebiła 130 tysięcy egzemplarzy w ubiegłym roku. Chińczycy znani ze swoich umiejętności matematycznych, widząc te liczby postanowili iść za ciosem i poszerzać ofertę.
Więcej o niegdyś fajnych brytyjskich samochodach przeczytasz tutaj:
Tesla zacznie trząść portkami
Kolejne modele MG będą miały napęd - a jakże - elektryczny. Będą to auta, które w Chinach są sprzedawane pod marką IM - wynikiem współpracy koncernu SAIC, pracowników parku technologicznego Zhangjiang i holdingu Alibaba Group. Samochody spod szyldu chińskiego producenta to elektryki klasy średniej i wyższej, wycelowane w lokalnego rywala Nio oraz amerykańską Teslę. Gama składa się z 4 modeli - bardziej klasycznych L6 i L7 oraz SUV-ów LS6 i LS7.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/02/IM-LS7-1024x555.jpg)
Póki co, marka IM została podobnym hitem w Państwie Środka, co zespół Bayer Full - w 2023 roku klientów znalazło 38 tys. samochodów. Dla porównania wcześniej wspomniane Nio sprzedało ponad cztery razy więcej samochodów, a Tesla - niemal siedemnastokrotnie więcej. Mimo to, szefostwo koncernu SAIC liczy na sukces na starym kontynencie i Ameryce Południowej.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/02/IM-LS6-1024x576.jpg)
Na spokojnie, będzie też nowy model MG3
Nie będą to jedyne nowości spod szyldu chińsko-brytyjskiego producenta. Zapowiedziana bowiem została nowa generacja modelu MG3. Najważniejszą nowością dla tego hatchbacka będzie dostępność w całej Europie - dotychczas na Starym Kontynencie można było go zakupić tylko w Zjednoczonym Królestwie, teraz dostaną go też mieszkańcy Europy kontynentalnej.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/02/Cosmic-Silver-1024x616.jpg)
Nowy model nieco urósł w stosunku do poprzednika. Nadwozie jest całkiem spójne stylistycznie i ogólnie całkiem niebrzydkie. Dla klientów będzie dostępne w siedmiu kolorach.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/02/Front-Row-Space-1024x658.jpg)
Napęd będzie tylko hybrydowy. I tylko w jednej wersji silnikowej - dostępne będzie połączenie silnika benzynowego 1.5 o mocy 102 KM w połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM, spięty z trzybiegową, automatyczną skrzynią biegów. Podawaną przez producenta innowacją jest system Hybrid+, automatycznie wybierający sposób napędu samochodu - silnik elektryczny i spalinowy mogą działać w tym samym czasie, ewentualnie spalinowy może ładować akumulatory, ale też motor elektryczny może działać samodzielnie tak długo, jak jest to możliwe.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/02/Right-Back-45°-1024x556.jpg)
Ile kosztuje nowe MG? Tak
Ceny nie są jeszcze znane. Producent twierdzi, że w „trójce” udało się połączyć dynamikę jazdy z komfortem w małym nadwoziu. Jeśli tak faktycznie jest, to biorąc też pod uwagę napęd hybrydowy, chińsko-brytyjski może kosztować trochę więcej niż Fabia TSi. Poprzednia generacja MG3 była na Wyspach Brytyjskich całkiem popularna. Jeśli kalkulacja ceny będzie korzystna, to i może uda się powtórzyć sukces na kontynencie. Strzeżcie się - Chińczycy nadchodzą.