BMW pokazało nową serię 2 coupe i nowe M2. Weź lupę, przyda się
BMW na dobre rozpoczęło akcję liftingowania swoich modeli. Jednak w przypadku serii 2 Coupe zmian musiałem szukać z lupą.
![bmw m2](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/06/P90553478_highRes_der-neue-bmw-m2-06-2-1180x645.jpg)
BMW tak się rozpędziło, że w tym roku chyba zrobią lifting całej oferty. W przypadku serii 1 lifting był tak zaawansowany, że jego efekt otrzymał nowy numer kodowy i stał się nową generację. Świat jednak nie znosi próżni i naturalnie dąży do równowagi, więc w przypadku liftingu serii 2 postanowiono nie zmieniać nic, a przynajmniej nic widocznego na pierwszy rzut oka. Nie wiem co tu napisać, więc oddam głos specjalistom od PR BMW.
BMW serii 2 Coupé to wyjątkowa koncepcja pojazdu w segmencie kompaktowym, która łączy ekstrawertyczny sportowy charakter z doskonale kontrolowaną dynamiką i progresywnymi funkcjami premium. Szczegółowo zmodyfikowana stylistyka, rozszerzone wyposażenie standardowe oraz konsekwentnie rozwijana cyfryzacja jeszcze bardziej zwiększają atrakcyjność tego dwudrzwiowego modelu.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/06/P90554915_highRes_the-new-bmw-m240i-xd.jpg)
Trochę bawi mnie ten ekstrawertyczny sportowy charakter, ciekawe co będzie, gdy BMW wypuści model z introwertycznym sportowym charakterem, ale może nie uprzedzajmy faktów. Czym są więc te zmiany na zewnątrz? Nowe lakiery moi mili. Frozen Pure Grey Metallic, Frozen Portimao Blue, Fire Red i Skyscraper Grey. Dla wersji M240i xDrive dostępny jest również lakier, który do tej pory był zarezerwowany dla M2, czyli Zandvoort Blue.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/06/P90554908_highRes_the-new-bmw-m240i-xd.jpg)
W środku dostaliśmy nową kierownicę, nowszy system operacyjny, więcej oświetlenia ambientowego i nowe tapicerki. Oddajmy głos BMW:
Czarna tapicerka w nowej wersji M Performtex odzwierciedla progresywny sportowy charakter samochodu.
Progresywny, ekstrawertyczny. Znacie słowa klucze, którymi odpowiecie znajomym, dlaczego zmieniliście egzemplarz przedliftowy na poliftowy.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/06/P90554910_highRes_the-new-bmw-m240i-xd.jpg)
Zmiany zaszły w BMW M2 Coupe
To znaczy z zewnątrz nadal nie potrafię dostrzec różnic, ale za to pod maską trochę się zmieniło. Nowy model ma teraz 20 KM więcej - 480 KM, moment wynosi 550 Nm. Moc trafia na tył za sprawą 6-biegowego manuala lub 8-biegowego automatu.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/06/P90553482_highRes_der-neue-bmw-m2-06-2.jpg)
Trochę poprawiły się osiągi - w przypadku sprintu do setki M2 z automatem zajmuje to teraz 4 s (o 0,1 s krócej), a w manualu czas ten wynosi 4,2 s (0,1 s krócej). Do 200 km automat rozpędza się w 12,9 s, a manual w 13,7 s, oba te wyniki są lepsze o 0,6 s od wersji przedliftowych.
![bmw m2](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/06/P90553478_highRes_der-neue-bmw-m2-06-2.jpg)
Czyli to nadal generator frajdy, a teraz frajdy jest trochę więcej. Reszta zmian we wnętrzu jest taka sama jak w przypadku standardowej serii 2.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2024/06/P90553306_highRes_the-new-bmw-m2-06-20.jpg)
PS: nawet nie zdajecie sobie sprawy jak bardzo mnie korciło, żeby wstawić tutaj zdjęcia wersji przedliftowej. I tak byście tego nie zauważyli, ale trollowanie zostawię na inną okazję.
Więcej o BMW przeczytacie w: