Marketingowcy Maserati chwytają się brzytwy i zrobili kolaborację z lalką. Oto Barbie Grecale
Maserati zaprezentowało niedawno całkiem nowy model, SUV-a Grecale. To oznacza, że marketingowcy firmy muszą upewnić się, że cały świat dowie się o jego istnieniu oraz o tym, jaki jest super. Wszystko po to, żeby kupili go klienci. Promocja produktu może przybrać różne, czasem bardzo zwariowane formy. Ale kolaboracja z Barbie? Moim zdaniem to już gruba przesada.
![Maserati Barbie Grecale](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/10/20304-MaseratiandBarbiejoinforcesforanunprecedentedcollaboration-1180x645.png)
W pewnym sensie zamierzony efekt został osiągnięty. Od strony motoryzacyjnej Barbie Maserati nie wnosi zupełnie nic, a mimo to piszę ten wpis. W końcu jedna ze starych zasad marketingu mówi, że nie ważne co mówią, ważne, że mówią. Czy na pewno to zawsze dobrze?
![Maserati Barbi Grecale](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/10/20305-MaseratiandBarbiejoinforcesforanunprecedentedcollaboration.png)
Barbie Maserati Grecale to dzieło działu Fuoriserie
Maserati twierdzi, że ta kolaboracja podyktowana jest wspólnym pragnieniem przekraczania granic i pokazania wyjątkowego stylu obu marek. Ich zdaniem Maserati i Barbie uwolniły swoją kreatywność w tym arcydziele. Arcydziele, serio? Arcydzieło motoryzacji to jest Maserati MC20. Za arcydzieło u styku sztuki oraz motoryzacji można uznać wirtualny projekt Maserati Rekall sygnowany przez Fuoriserie, czyli dział włoskiej firmy poświęcony specjalnym projektom. Barbie SUV też powstał w Fuoriserie, ale pisać o nim, że jest arcydziełem, tylko dlatego, że jest sygnowany logo Barbie? Maserati, stop, zgubiliście się.
![Maserati Barbi Grecale](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/10/20302-MaseratiandBarbiejoinforcesforanunprecedentedcollaboration.png)
Dajcie więcej różowego, Grecale wytrzyma
Nadwozie tego SUV-a ozdobione jest logo Barbie i pokryte opalizującym różowym lakierem, który w promieniach słonecznych mieni się niczym tęcza. Wnętrze jest w pełni skórzane z różowymi przeszyciami, a na zagłówkach jest plakietka z logo „B”. Fuoriserie Maserati Barbie Grecale to najmocniejszą wersja Trofeo, która ma silnik V6 Nettuno o mocy 530 KM. Z pewnością Barbie doceni, że ma pod maską ponad pół tysiąca gniadych. Nie dało się bardziej eko?
![Maserati Barbi Grecale](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2022/10/20303-MaseratiandBarbiejoinforcesforanunprecedentedcollaboration.png)
Barbie Grecale na szczęście powstanie jedynie w dwóch egzemplarzach. Jeden z nich został zaprezentowany podczas wydarzenia Neiman Marcus Fantasy Gifts w 2022 r. na w Los Angeles. Dom handlowy będzie odpowiedzialny za upłynnienie tego cacka. To dobrze, bo będzie drogo, a Maserati zapowiedziało, że część pieniędzy ze sprzedaży (nie wiemy ile) trafi do Barbie Dream Gap. To inicjatywa marki Barbie, która współpracuje z organizacjami charytatywnymi, aby zapewnić równe szanse dla dziewcząt. Za ten ruch duży plus dla włoskiej firmy.
A co z drugim egzemplarzem? Dowiemy się w przyszłym roku. Nie mogę się doczekać!
A na koniec piosenka: